دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای مهاجرت به آلمان در شرایط مختلف

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

آلمان از کشورهای مهم در جهان است که در شمار کشورهایی است که دارای آمار بالایی از مهاجران هستند مهاجرت به آلمان می تواند از طریق های مختلفی صورت بگیرد و دارای شرایطی است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

در سال های اخیر مهاجرت به آلمان به دلایل مختلفی رو به افزایش است و بیشتر مهاجران این کشور افراد پناهنده از کشورهای خاورمیانه و افغانستان است که به شکل های قانونی یا غیر قانونی وارد مرز این کشور می شوند و دولت در قبال آنها احساس مسولیت می کند. در کشور آلمان مهاجرانی پذیرفته می شوند که نیاز اقتصادی آنها به این مناطق زیاد است و یا افرادی که از طریق سرمایه گذاری و کار تاثیر مثبت در اقتصاد این کشور ایجاد می کنند.

مهاجرت کردن به آلمان

 شرایط  مهاجرت به آلمان:

پذیرش اقامت در این کشور به شکل دائم و موقت صورت می گیرد که هر یک دارای شرایط خاص خود هستند. این نوع اقامت برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل و فراگیری زبان آلمانی را در این کشور دارند، همجنین برای حرفه و مشاغل موقت نیز از این اقامت استفاده می شود برخی افراد نیز برای فراگیری و انجام تحقیقات از اقامت موقت برای سفر به آلمان استفاده می کنند.

اقامت دائم مهاجرت به آلمان نیز برای مهاجرانی پذیرفته می شود که به زبان المانی تسلط دارند، دارای ۵ سال اقامت موقت در این کشور هستند، توانایی پرداخت هزینه های زندگی را دارند و به قوانین شهروندی در این کشور اهمیت می دهند.

شرایط مهاجرت کردن به آلمان

همچنین برای اقامت دائم فرد باید دارای شرایط ذیل باشد.:

  • ثابت کردن تامین نیازهای مالی خود در این کشور
  • برخورداری از بیمه سلامت
  • تاحدودی با زبان آلمانی آشنایی داشته باشد
  • ویزای کشور آلمان را دریافت کند

روش های مهاجرت کردن به المان:

افراد بسته به نوع شرایط خود می توانند به شکل های مختلفی به این کشور پیشرفته مهاجرت کنند و از طریق مهاجرت کردن به آلمان می تواند نیازهای خود را در زندگی تامین کنند و به پیشرفت های زیاد دست پیدا کنند.

  •  آرون گروپس

۱- مهاجرت از طریق ازدواج:

فرد مهاجر می تواند با ازدواج با تابع آالمانی از طریق همسرش ویزای این کشور را دریافت کند در این نوع مهاجرت فرد باید ثابت کند که توانایی حمایت مالی از همسرش را دارد و مدارک لازم در زمینه ثبت ازدواج را باید ارائه دهید.

مهاجرت به آلمان چگونه است

۲- مهاجرت کاری:

برای دریافت این ویزا شما باید پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای المانی و یا سازمان های آن داشته باشید و با دریافت این ویزا شما می توانید به مدت سه ماه نزدذ کارفرما مشغول به کار باشید و با اتمام زمان به کارفرمای دیگر معرفی شوید. همچنین پذیرش نیروی متخصص از نیازهای این کشور است که راهی برای مهاجرت به المان است.

۳- مهاجرت تحصیلی:

برای اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل فرد متقاضی باید مدارک مربوطه برای اثبات پذیرش در دانشگاه معتبر المان را ارائه دهد و شرط پذیرش اقامت پذیرفته شدن در موسسه آموزشی المانی است. برای آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان می توانید در اینجا کلیک کنید.

۴- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

در این نوع مهاجرت فرد می تواند  از طریق سرمایه گذاری در بخش های مختلف سازمانی کشور المان اشتغال زایی کند و ویزای اقامتی خود را در این کشور دریافت کند.

مشکلات زندگی در آلمان

بزرگترین مشکل و چالش زندگی در آلمان دانستن زبان آلمانی است، زیرا همه ساکنین آنجا با وجود تسلط به زبان انگلیسی به زبان آلمانی صحبت می کنند و حتی بسیاری از فرم های ثبت نام در مراکز دولتی به زبان آلمانی ارائه می شود.

سفر و اقامت دائم آلمان

از مشکلات دیگری که پیش روی مهاجرانی که زندگی در آلمان را انتخاب کرده اند، قرار دارد، سیستم بانکداری، حقوقی و مالیاتی این کشور است به گونه ای که برای هر گردش مالی غیر متعارف که برای حساب شخصی تان صورت می گیرد باید به دولت آلمان و بانک شخصی تان پاسخگو باشید، حتی در صورتی که خانواده مبلغی را به منظور هزینه زندگی تان قرض داده باشند، باید مقدار مشخصی باشد و در رابطه با آن توضیحات لازم را به بانک ارائه دهید.

مزیت های زندگی در آلمان

۱- مدرنیته عالی و بی نظیر شهر های مختلف آلمان در کنار طبیعت مثال زدنی و فوق العاده زیبای این کشور موجب شده تا در همه فصول سال از زندگی مدرن و با کیفیت شهری در کنار جاذبه های طبیعی زیبای آنجا لذت ببرید، در همه شهر های آلمان فاصله شما با نزدیک ترین پارک حدوداً ۵ دقیقه می باشد.

۲- کشور آلمان از نظر کم بودن نرخ بیکاری در رده دوم جهان قرار دارد؛ در واقع اقتصاد فوق پایدار این کشور در کنار نزدیکی صنعت و دانش موجب شده تا نرخ بیکاری در این کشور به شدت پایین بیاید.

آلمان در همه رشته های شغلی و دانشگاهی، فرصت های شغلی زیادی برای افراد متخصص و ماهر در سطوح مختلف فراهم کرده است، بنابراین اگر کسی نتواند در این کشور شغل مورد نظرش را پیدا کند، در واقع شانس پیدا کردن شغل دلخواه و مناسبش را در هیج کجای دیگر از جهان ندارد.

مهاجرت به المان

۳-فاصله کمی بین کشور آلمان و بسیاری از پایتخت های مهم دنیا وجود دارد، از این رو افرادی که قصد دارند در آنجا زندگی کنند نه تنها به امکانات کشور آلمان دسترسی دارند بلکه می توانند از امکانات همه کشور هایی که به لحاظ جغرافیایی با این کشور همسایه هستند، برخوردار شوند. در واقع فاصله ۲۰ کشور جهان با آلمان کمتر از ۲ الی ۳ ساعت می باشد.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، همچنین برای آگاهی از شرایط مهاجرت به فنلاند و مهاجرت به استرالیا می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *