دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نقشه مترو مشهد و زمانبندی ساعت حرکت قطارها

  • ندا خوشرو
  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب نقشه مترو مشهد به همراه زمانبندی ساعات حرکت متروها را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار داده ایم.

به مجموعه قطار شهری در کلان شهر مشهد متروی مشهد گفته می شود و می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای جا به جایی شهری استفاده از مترو، یا همان قطار شهری است. اگر تمایل دارید به راحتی از قطار شهری مشهد استفاده کنید بهتر است به نقشه متروی مشهد و ساعت زمانبندی حرکت قطارها دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از مترو مشهد می توانید از باجه های ایستگاه قطار بلیط تهیه کنید همچنین دو نوع کارت اعتباری نظیر زائر کارت و من کارت برای استفاده از خدمات مترو مشهد قابل استفاده است و شما می توانید در باجه های شارژ ایستگاه یا از طریق دستگاه TVM کارت خود را شارژ کنید همچنین می توانید کارت ها را با موبایل نیز شارژ نمایید.

نقشه قطار شهری مشهد

نقشه مترو مشهد و معرفی ایستگاه ها و زمانبندی حرکت قطارها

قطار شهری مشهد دارای ۴ خط است که دو خط آن به مرحله بهره برداری رسیده است و دو خط دیگر در دست ساخت است. در ادامه این مطلب با نقشه متروی مشهد و زمانبندی حرکت قطارها آشنا خواهید شد.

نقشه متروی مشهد

خط ۱ قطار شهری مشهد

  • خط به طول ۲۴ کیلومتر است.
  • سر فاصله زمانی هر قطار بین ۴ و ۵ و ۶ دقیقه است و متغیر بودن این زمان ها با توجه به ساعت های پیک استفاده و روزهای تعطیل می باشد.
  • ساعت خدمات رسانی در روزهای معمول از ساعت ۶ صبح الی ۲۲ شب است و در روزهای تعطیل ۷ صبح الی ۲۲ شب می باشد.
  • ظرفیت جابجایی روزانه این قطار شهری ۱۷۰۰۰۰ مسافر در ۱۶ ساعت کاری است و در طول خط هر ۴۰۰ متر یک پله خروج اضطراری موجود است.
  • خط یک شامل ۲۴ ایستگاه می باشد که این ایستگاه ها به شرح زیر می باشند :
  1. ایستگاه وکیل آباد
  2. ایستگاه کوهستان پارک
  3. ایستگاه نمایشگاه
  4. ایستگاه اقبال
  5. ایستگاه صیاد شیرازی
  6. ایستگاه صدف
  7. ایستگاه ۷ تیر
  8. ایستگاه دانش آموز
  9. ایستگاه سید رضی
  10. ایستگاه کوثر
  11. ایستگاه پارک ملت
  12. ایستگاه آزادی
  13. ایستگاه خیام
  14. ایستگاه فلسطین
  15. ایستگاه طالقانی
  16. ایستگاه قائم
  17. ایستگاه شریعتی
  18. ایستگاه امام خمینی
  19. ایستگاه بسیج
  20. ایستگاه هفده شهریور
  21. ایستگاه پروین اعتصامی
  22. ایستگاه غدیر
  23. بوستان ریحانه ( ورودی فرودگاه )
  24. فرودگاه شهید هاشمی نژاد

نقشه مترو مشهدزمانبندی ساعت حرکت قطارها

 

  •  آرون گروپس

خط ۲ قطار شهری مشهد

خط شماره دو قطار شهری مشهد شمال و جنوب مشهد را به یکدیگر وصل می کند و این خط به بهبود ترافیکی شهر کمک زیادی می کند. خط شماره دو از ایستگاه کشف رود تا ایستگاه میدان شهدا در تاریخ ۹۵/۱۲/۳ به بهره برداری رسیده و فعال شده است.

  • طول خط دو ۱۴.۵ کیلومتر است.
  • سر فاصله زمانی هر قطار ۱۰ دقیقه است.
  • ساعت خدمات رسانی در روزهای معمول از ۶ صبح تا ۲۲ شب و در روزهای تعطیل از ۴ صبح تا ۲۲ شب است.
  • این خط شامل ۱۳ ایستگاه است که این ایستگاه ها به شرح زیر می باشند :
  1. ایستگاه کشف رود
  2. ایستگاه مترو طبرسی
  3. ایستگاه قطار شهری پل فجر
  4. ایستگاه مترو نبوت مشهد
  5. ایستگاه مترو شهید مفتح مشهد
  6. ایستگاه قطار شهری راه آهن مشهد
  7. ایستگاه مترو شهدا
  8. ایستگاه قطار شهری سعدی
  9. ایستگاه مترو شریعتی
  10. ایستگاه قطار شهری الندشت
  11. ایستگاه قطار شهری کوهسنگی مشهد
  12. ایستگاه مترو شهری شهید کاوه
  13. ایستگاه قطار شهری شهید جوان

نقشه قطار شهری مشهد

خط ۳ قطار شهری مشهد

خط سه مترو مشهد به طول ۲۸ کیلومتر از انتهای امیریه تا بلوار صبا است و این خط دارای ۲۴ ایستگاه می باشد که در فاز اول ۱۴ ایستگاه از میدان فردوسی تا تقاطع بلوار صبا ساخته شده است و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

خط ۴ قطار شهری مشهد

خط شماره چهار مترو مشهد به طول ۱۷ کیلومتر از قسمت خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی است و این قطار شهری دارای ۱۵ ایستگاه است که این ایستگاه در دست ساخت است.

نقشه متروی مشهد

چگونگی دسترسی به مترو مشهد

اکنون که با خطوط اصلی مترو مشهد آشنا شدید، می خواهیم در رابطه با نحوه دسترسی به خطوط احداث شده، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا بدون دغدغه و در کمترین زمان به مترو و در نهایت به مقصدتان برسید.

مشهد از جمله شهر های بزرگ ایران است، از این رو رفت و آمد در این شهر برای کسانی که اولین بار است از خط مترو مشهد استفاده می کنند، می تواند کمی گیج کننده باشد، از این رو به هنگام تصمیم برای استفاده از یکی از خطوط اصلی مترو در کلان شهر مشهد، باید قبل از اقدام حتما اطلاعات جامعی در رابطه با مقصد خود کسب کنید.

نقشه متروی مشهد

اغلب ایستگاه ها با توجه به نام خیابانی که در آن واقع شده اند و یا مکان های مهمی که در نزدیکی آن قرار دارند، نامگذاری می شوند، بنابراین برای پیدا کردن ایستگاه های مختلف می توان از روش هایی همچون نقشه مترو مشهد، اپلیکیشن مترو مشهد و یا نقشه گوگل کمک بگیرید.

نرم افزار مترو مشهد

از روشهای دیگر دسترسی و پیدا کردن ایستگاه های مختلف قطار شهری مشهد، نصب اپلیکیشن مترو مشهد می باشد که می توان بر روی گوشی تلفن همراه نصب کرد، دانلود این اپلیکیشن برای همه کاربران رایگان است و روش استفاده از آن به این صورت می باشد که با انتخاب ایستگاه مبدأ و مقصد، می توانید اطلاعاتی در رابطه با مسیر و نیز مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مپ مترو مشهد

نقشه گوگل

استفاده از نقشه گوگل به منظور پیدا کردن مسیر های مختلف در هر کجا که باشید، همواره کاربردی می باشد، حال به منظور استفاده از این نقشه باید مکان نمای گوشی همراهتان را روشن نگه دارید تا از طریق نقشه گوگل، ایستگاه های مترویی که در نزدیکی شما قرار دارند را پیدا کنید، استفاده از نقشه گوگل به منظور یافتن مسیر های خطوط مترو مشهد انتخاب مناسبی است.

در این مطلب نقشه مترو و ساعت زمانبندی حرکت قطارها در شهر مقدس مشهد را مشاهده کردید که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در خصوص متروی مشهد بدست آورید. در صورت تمایل برای آشنایی با نقشه مترو شیراز نیز می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *