دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی بهترین مکان های دیدنی گنبد کاووس در سفر به این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

شهر زبیای گنبد کاووس از شهرهای تماشایی استان گلستان است و در قسمت های شمالی این استان قرار گرفته است همسایگی این شهر با کشور ترکمنستان موجب شده است تا مکان های دیدنی گنبد کاووس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مناطق دیدنی گنبد کاووس دارای چشم اندازهایی منحصر به فرد و دیدنی است این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کشور ترکمنستان دارای آداب و روسوم ویژه ای نیز می باشد که همین آداب و رسوم و فرهنگ خاص مردم این مناطق خود موجب جذب گردشگران زیادی در این مناطق شده است در ادامه این بخش بیشتر با جاذبه های گردشگری و توریستی در این شهر آشنا خواهید شد.

     گنبد کاووس و جاذبه های گردشگری

مکان های دیدنی گنبد کاووس را بهتر بشناسید

شهر تماشایی گنبد کاووس علاوه بر جاذبه های توریستی و چشم اندازهای طبیعی زیبایی که دارد دارای مکان های دیدنی تاریخی با ارزش و قدمت بالا نیز می باشد.

بنای قدیمی قلعه در گنبد کاووس

تالاب زیبای آلماگل:

این تالاب در مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است دارای ۲۰۷  هکتار مساحت است و عمق آن به ۳ متر نیز می رسد در اطراف این تالاب مراتع نیزار وجود دارد. این تالاب دارای مواد مغذی بسیاری است.

گنبد کاووس و تالاب آن

تالاب آلاگل:

مساحت این تالاب در زمان هایی که پر آب است ۲۵۰۰ هکتار و دارای عمق ۲/۵ متر است تالاب آلاگل در ۵۰ کیلومتری از شمال گنبد کاوس واقع شده است و از دیدنی های گنبد کاووس به شمار می رود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جاذبه ها و مکان های دیدنی گنبد کاووس

سد گلستان:

سد گلستان در فاصله ۱۲ کیلومتری از گنبد کاووس و در شمال شرقی این شهر واقع شده است آب های این سد از ارتفاعات کوه های شرقی این استان سرازیر می شوند و از شمار سدهای خاکی همگن می باشد.

جاذبه های گنبد کاووس

مجتمع تفریحی ورزشی سوارکاری:

از دیگر مناطق دیدنی گنبد کاووس می توان به این مجتمع تفریحی اشاره کرد این مجتمع در شمال شرقی این منطقه قرار گرفته است و دارای وسعت ۱۲۰ هکتار است در این فضا امکانات مختلف دیگری مانند پارکینگ، پیست اسب سواری، استخر، استبل، سوئیت و فضای سبز نیز وجود دارد.

گنبد کاووس با جاذبه های خاص

روستای هیوه چی:

این روستا که در فاصله ۱۷ کیلومتری از این شهر قرار دارد از نقاط دیدنی گنبد کاووس با چشم اندازی از مناظر طبیعی به شمار می رود که گردشگران زیادی را در این منطقه به خود جذب می کند.

روستای تاریخی در گنبد کاووس

تالاب آجی گل:

اگر همچنان به دنبال چشم اندازهای طبیعی در گنبد کاووس هستید می توانید در جنوب روستای تنگلی این تالاب را مشاهده کنید مساحت این تالاب ۳۶۰ هکتار و دارای عمق ۵ متر است اطراف این تالاب را مناظر زیبایی از نیزارها و مراتع سرسبز پوشانده است که مکانی برای جذب گردشگران است.

جاذبه های گردشگری زیبای گنبد کاووس

گنبد قابوس:

این گنبد از جاذبه های تاریخی گنبد کاووس است و در ارتفاعات ۱۵ متری تپه های این شهر قرار دارد این گنبد آجری از بزرگترین برج های آجری است که در گذشته ساخته شده است. این گنبد تاریخی از جمله بهترین مکان های گردشگری گنبد کاووس است. که پیشنهاد می کنیم در سفر به گند کاووس از آن دیدن کنید.

جاذبه های تاریخی گنبد کاووس

شهر تاریخی و توریستی گنبد کاووس به دلیل فرهنگ خاص و آداب و رسوم مردم این مناطق مورد توجه گردشگران و توریستان است این شهر دارای مردمانی خون گرم و مهمان نواز است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *