دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قبل از بیگ بنگ چه چیزی وجود داشته است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

در سالهای اخیر استدلال های ریاضی دستاوردهای زیادی را در علم نجوم و رصد داشته است و به تازگی دستاوردی جدید از بیگ بنگ نشان می دهد که قبل از بیگ بنگ و صورت گرفتن انفجار جهان در یک ذره اتم قرار داشته و بعد از انفجار پراکنده شده است.

پیش از بیگ بنگ، جهان ذره اتمی ریز است که تمام کائنات آن در یک ذره جمع شده اند و فشردگی ذرات به یکدیگر موجب شده است تا گرانشی شدید ایجاد شود. کارول از دانشمندانی است که در این زمینه تحقیقات فراوانی داشته است و توانسته به موفقیت های زیادی دست پیدا کند او دوره بیگ بنگ را دوره ای طلایی در روند شکل گیری جهان هستی می داند و با وجود اینکه بیش از ۹۵ درصد از اجرام زمینی قابل تشخیص نیستند تحقیقات تاثیرگذاری در این زمینه داشته است.

دنیا قبل از انفجار بیگ بنگ

 جهان قبل از بیگ بنگ و نحوه شکل گیری آن:

فضاپیمای WMAP از فضاپیماهای تحقیقاتی است که امواج مختلف کیهانی و امواج بیگ بنگ را مورد بررسی قرار داده است و اطلاعات مهمی را درباره چگونگی شکل گیری اجرام زمینی و جهان نشان می دهد در این محاسبات این نتایج حاصل شده است که جهان در مراحل اولیه شکل گیری به صورت اجرامی متراکم و گرم بوده است اما با این وجود هنوز کیهان شناسان نتوانسته اند به نتایج دقیقی دست پیدا کنند که چرا جهان اینگونه بوده و پیش از شکل گیری و تراکم اجرام به شکلی بوده است.

درک اینکه پیش از بیگ بنگ چه اتفاقاتی رخ داده است کمی دشوار است و اندیشمندان این مثال را بیان می کنند که زمانی که شما با شکستن یک تخم مرغ و یا لیوان آب توانستید مجدد آن را به عقب بازگردانید و درباره آن تحقیق کنید در این صورت نیز می توانید به پیش از انفجار بیگ بنگ و تشکیل سیارات مختلف باز گردید.

قبل از بیگ بنگ و انفجار آن

در حال مدل دقیق و مفهومی از جهان وجود ندارد که حوادث قبل بیگ بنگ را توجیه کند و دانشمندان بیان کرده اند که نمی توان زمان پیش از پیدایش جهان و سیارات مختلف را کشف کرد.

فقط در طی تحقیقات مختلف دانشمندان به نحوه شکل گیری جهان و تشکیل شدن سیارات مختلف در کهکشان ها پیس برده اند که در این تحقیقات بیان کرده اند تمام جهان و کهکشان ها نوعی ذره و گرد و غبار گرم به شکلی متراکم و چسبیده به هم بوده اند که در اثر جذب و گرانش به یکدیگر متصل شده و بعد در انفجار بیگ بنگ این ذرات متلاشی و پراکنده می شوند و سیارات مختلف تشکیل می شود.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *