دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی فریدونکنار که در سفر به این شهر می توانید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

فریدونکنار از شهرهای با قدمت در بابلسر مازنداران است و قدمت آن به زمان حیات فریدون از نوادگان جمشید باز می گردد. این شهر گردشگری و مکان های دیدنی فریدونکنار مورد توجه گردشگران بسیاری و از مناطق توریستی شناخته شده است.

تاریخچه شکل گیری فریدون کنار به این گونه است که در نبرد میان ضحاک و فریدون، بعد از چیره شده فریدون بر ضحاک و تسخیر کردن مرزهای جنوبی ساحل خزر این مناطق را تحت سلطه خود در می آورد و از آن دوران این منطقه با نام فریدونکنار یاد می شود. همچنین این شهر در کتاب های تاریخی نیز با نام فریکنار دیده می شود. مناطق دیدنی فریدونکنار علاوه بر جنبه تاریخی بیشتر دارای چشم اندازهای طبیعی خاص و بی نظیر هستند و از مناطق زیبا در بابلسر به شمار می روند.     چشم اندازهای فریدونکنار

 

مکان های دیدنی فریدونکنار:

شهر زیبای فریدون کنار به دلیل قابلیت بندرگاهی خود دارای اهمیت بسیاری است و از مهم ترین شاهراه ها در استان مازندران به شمار می رود. این منطقه به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب دارای گونه های مختلفی از پرندگان و پوشش های گیاهی است.

این شهر علاوه بر ویژگی تجاری خود دارای گردشگران زیادی نیز می باشد و به این خاطر است که مکان های دیدنی فریدون کنار بسیار جذب کننده و شناخته شده اند و با داشتن دو قابلیت تجاری و توریستی بیش از گذشته دارای اهمیت شده است.

دیدنی های فریدونکنار

در این شهر صید ماهی بسیار رواج دارد و گونه های با کیفیت از ماهی کپور و سفید در دریای این منطقه صید می شود و اقتصاد اصلی مردم این مناطق را تشکیل می دهد.

ساحل ماسه ای:

از مهم ترین جاذبه ها و مکان های دیدنی فریدونکنار به سواحل ماسه ای آن می توان اشاره کرد این ساحل یکی از زیستگاه های درنای سیری است که در ایران واقع شده است و دارای مناظر و چشم اندازهای رویایی است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سواحل ماسه ای در شهر فریدونکنار

دامگاه پرندگان:

در کنار سواحل زیبای فریدونکنار می توان از دامگاه پرندگان نیز دیدن کرد این دامگاه در زمان حکومت پهلوی ساخته شده است و توسط مهندسان مجرب آلمانی تاسیس شده است دامگاه ازباران و سوتهپل به دو بخش تقسیم می شود.

جاذبه ها و مکان های دیدنی فریدونکنار

شالیزارها:

چشم اندازهای سرسبز و پوشیده از مراتع و شالیزارها از دیگر چشم اندازهایی است که می توان در شهر فریدونکنار مشاهده کرد و از طبیعت دست نخورده آن بهره برد.

فریدونکنار و مکان های دیدنی

تالاب فریدونکنار:

این تالاب در قسمت جنوب شرقی از فریدونکنار قرار گرفته است و دارای گونه های مختلفی از آبزیان و گیاهان است این تالاب دارای اکوسیستمی بی نظیر است.

جاذبه های خاص فریدونکنار

امامزاده ها:

امامزاده قاسم، امامزاده فخر علی حیدر کلا و بقعه امامزاده سید محمد از امامزاده های قدیمی در این منطقه هستند که قدمت بنای آن به دوران قاجار باز مکی گردد. این امامزاده از بناهای تاریخی در این منطقه محسوب می شود.

مناطق مذهبی فریدونکنار

بناهای تاریخی:

اگر قصد دارید تا از مکان های گردشگری فریدونکنار با جاذبه های تاریخی دیدن کنید می توانید به سقاخانه، تپه ظلا کتی، پل فلزی، و گورستان های قدیمی دیدن کنید که برخی از بناهای آن در زلزله از بین رفته اند.

مناطق تاریخی فریدونکنار

مکان های دیدنی فریدونکنار بسیار متنوع و زیبا هستند و در این منطقه می توانید از دیگر مکان های دیدنی و جاذبه ها نظیر بازار محلی ماهی فروشان، باغ پرندگان، پارک ساحلی لاله، بازار هفتگی، پارک جزیره، پل میلاد و بازار فصلی پرندگان دیدن کنید و از این جاذبه ها لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *