دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر رژیم خام خواری بر روی سلامت پوست

  • مرضیه نوروزیان
  • ۷ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر افراد به دنیال حفظ زیبایی، جوانی و شادابی پوست خود هستند و در صورت لطمه دیدن آن به فکر ترمیم می افتند. در مقاله پیش رو شما را با رابطه رژیم خام خواری و سلامت پوست آشنا می کنیم. 

خام خواری به دو صورت می باشد. یک خام خواری شامل موارد غذایی چون ماهی، شیر، گیاهان خام و تخم مرغ می شود. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که ماهی(سوشی)، شیر خام و یا تخم مرغ می توانند مضر باشند.

باید سالمونلای تخم مرغ را با پختن از بین برد و شیر را نیز حتماً جوشاند و پاستوریزه کرد. صورت دوم خام خواری شامل خوردن گیاهان خام چون میوه، سبزیجات و دانه های خام می گردد.

خام خواری یک نوع رژیم است که در آن برای مصرف مواد از دما و حرارت خاص استفاده نشده است. در این رژیم هدف از خوردن مواد خام، به دست آوردن کلیه خواص موجود در آن هاست. چون همانطور که می دانید بسیاری از خواص و آنزیم ها درحین پختن نابود می شوند و اصلاً به مصرف بدن نمی رسند.

خام خواری و سلامت پوست

خام خواری مانع استفاده از مواد خطرناک برای پوست می شود. به عنوان مثال کربوهیدرات در شکل تصفیه شده، التهاب پوست را در بدن به دنبال دارد و این التهاب در دراز مدت سبب پیری خواهد شد.

این التهاب با تخریب کلاژن و الاستین پوست، شادابی و زیبایی پوست شما را به خطر می اندازد.

خام خواری و بهبود پوست

با روی آوردن به رژیم خام خواری به تمام مواد و ویتامین های مغذی موجود در آن آری می گویید. این مسئله تاثیر شگرفی بر روی پوست دارد. همان طور که می دانید ویتامین ها نقش مهمی در داشتن پوست سالم و همین طور به تعویق انداختن پیری دارند.

رابطه خام خواری و سلامت پوست

گیاهان محافظ پوست را بشناسید

کلم پیچ: این سبزی مزه و طعم عالی دارد و ماده شفا بخش برای پاکسازی صورت به حساب می آید. این گیاه ویتامین های ضروری زیادی را برای بدن تامین می کند. سم زدایی از کبد و ضد التهاب بودن از خاصیت های باارزش کلم پیچ می باشد.

  •  آرون گروپس

مرکبات: میوه هایی چون پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی دارای ویتامین C می باشند که این ویتامین از ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم می باشد.

چغندر: چغندر دارای آنتوسیانین می باشد. این ماده ضد التهاب است و از تاثیرات منفی رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. چغندر سرشار از فولات، آنتی اکسیدان های ضروری و ویتامین هاست و خشکی پوست را از بین می برد و از بروز لکه های تیره روی پوست جلوگیری می کند.

گردو: دارای ویتامین های E و B است و از تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد مانند استرس و چین و چروک جلوگیری می کند. امگا ۳ موجود در آن به استحکام غشای پوستی کمک می کند و آن را مرطوب نگه می دارد.

هویج: منبع خوبی برای ویتامین A و بیوتین می باشد. وجود این ویتامین ها سبب ترمیم و تولید سلول های پوستی می شود. هویج دارای آنتی اکسیدان می باشد که سبب حفظ کلاژن های پوستی و خاصیت ضدالتهابی می شود.

شیربادام: دانه های روغنی و شیربادام مواد زیادی از مس و مواد معدنی را به شما هدیه می دهند و سبب ساختار پروتئینی و کلاژن سازی  پوست می گردند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *