دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی مکان های دیدنی کرمان و مناطق جذاب گردشگری

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

شهر دیدنی کرمان به لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع شده است و یکی از استان های بزرگ در ایران محسوب می شود. مکان های دیدنی کرمان بیشتر جنبه تاریخی و فرهنگی دارند و بیش از هر چیز معماری دلنشین در این شهر مجذوب کننده می باشد.

در شهر کرمان می توانید در کنار بازدید از مکان های دیدنی کرمان از غذاهای محلی و سوغاتی های این شهر نیز استفاده کنید در بازارهای محلی این شهر می توانید غذاهای محلی و خوشمزه مانند بز قرمه، آشولی و آبگوشت کرمانی را بخورید این غذاها در رستوران های سنتی این شهر نیز وجود دارد و می توانید با رفتن به رستوران های سنتی هم از فضا و معماری زیبای آن استفاده کنید و از غذاهای خوشمزه بخورید.

     دیدنی های کرمان

مکان های دیدنی کرمان را بهتر بشناسید

کرمان علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای طبیعتی زیبا و تماشایی است در این شهر همچنین می توانید از آبشارها و سایر مکان های دیدنی آن دیدن کنید.

جاذبه های خاص کرمان

جاذبه ها و مکان های دیدنی کرمان

باغ فتح آباد:

بنای این باغ به دوران قاجار تعلق دارد و یک باغ شاهنشاهی است که بر اساس الگووی باغ شاهزاده ماهان بنا شده است این باغ دارای چشم اندازی زبیا و حوضچه ای دیدنی است و در حال حاضر تفرجگاه گردشگران بسیاری است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ارگ بم:

ارگ بم از جمله مکان های گردشگری کرمان با ارزش بالا و قدمت تاریخی است این بنا یک مجموعه گلی و ساخته شده از خشت است که قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیج باز می گردد و از عمارت های قدیم در آن دوره بوده است این اثر تاریخی بر اثر زلزله در سال ۱۳۸۲ تخریب شده است.

جاذبه های قدیمی کرمان

باغ سنگی سیرجان:

این باغ توسط فرد ناشنوایی در سیرجان با نام درویش خان گنگ اسفندیارپور ساخته شده است این باغ یک اثر تاریخی ارزشمند و دیدنی برای گردشگران است.

جاذبه مهم در کرمان

قلعه دختر:

این قلعه که به آتشکده آناهیتا نیز شهرت دارد بر بالای تپه های شرق کرمان واقع شده است این قلعه در دوران پیش از اسلام ساخته شده است و معماری آن بر اساس آتشکده آناهیتا صورت گرفته است.

شهر قدیمی کرمان

آبشارهای دره سختی:

این آبشار در دره کوه قرار گرفته است و برای دیدن از این آبشار باید مهارت صخره نوردی و تجهیزات داشته باشید ارتفاع این آبشار ۳ متر است و در برخی نقاط پر عمق دارای ارتفاع ۴۵ متر نیز می باشد این آبشار و مناظر شگفت انگیز اطراف آن از جاذبه های دیدنی کرمان و جاذبه های توریستی آن به شمار می روند.

آبشار زیبا در کرمان

آبشارهای سیمک:

این آبشار در شمال قرار گرفته است و از ۱۳ آبشار تشکیل شده است برای دیدن این آبشار نیز باید با استفاده از تجهیزات لازم اقدام کنید و برای امنیت بهتر می توانید از تورهای گردشگری استفاده کیند.

مکان های ویژه در کرمان

جنگل پردیسان قائم:

در این شهر کویری همچنین می توانید از چشم اندازهای سر سبز نیز بازدید کیند این جنگل دارای وسعت ۲۳۰ هکتار است و مهم ترین بخش فضای سبز در کرمان است و تفرجگاهی دیدنی در این شهر محسوب می شود.

جاذبه ها در کرمان

روستای میمند:

اگر قصد دارید تا از جاذبه های تاریخی در این شهر دیدن کنید می توانید با سفر به این روستای تاریخی با مجموعه ای از مساجد، خانه ها، مدرسه، حمام و حسینیه قدیمی دیدن کنید.

خانه های قدیمی کرمان

ارگ راین:

از بناهای تاریخی ساخته شده از خشت می توان به این ارگ تاریخی و بزرگ اشاره کرد این بنا بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

بنای ارگ راین در کرمان

یخدان‌های کرمان:

در کرمان وجود دو یخبندان مویدی و زریسف نشان دهنده سیستم آبرسانی قوی و ابتکارات در دوران قاجار و صفویه بوده است این یخبندان ها محل مناسبی برای تامین آب مورد نیاز می باشند و از مکان های دیدنی کرمان به شمار می روند. این مکان نوعی یخچال در زمان های گذشته بوده است.

سفر به کرمان

کرمان دارای جاذبه های متنوع و بی نظیری است و با سفر به این استان و شهرهای اطراف می توانید تجربه ای به یاد ماندنی از سفر داشته باشید.

باغ شازده :

باغ شازده یکی از مکان های دیدنی و به نوعی مهم کرمان محسوب می شود که در صورت سفر به کرمان بهتر است حتما از آنجا دیدن کنید.

قدمت این باغ به دوره قاجار بر می گردد و به صورت باغی مستطیلی شکل بوده که دارای مساحت بیش از ۳ هکتار می باشد، باغ شازده از طریق سر در زیبای خود برای خوش آمدگویی تفاوت و منحصر بودن خود با باغ های دیگر را نشان خواهد داد.

جاذبه های دیدنی کرمان

همچنین وجود درختان سرسبز بلند، حوضچه ها، فواره ها و نیز جویبار های سنگی که در سرتاسر این باغ جریان دارد به همراه هوای کوهستانی منطقه، آنجا را به مکانی زیبا، آرامش بخش و دل انگیز تبدیل کرده است.

این باغ همچون سایر باغ های ایرانی دارای یک عمارت میانی است که به غیر از بخش کوچکی از آن، بازدید از دیگر بخش های باغ برای عموم آزاد می باشد. باغ شازده در ۲ کیلومتری شهر ماهان در نزدیک کرمان واقع شده و در دامنه کوه قرار گرفته است.

گنبد جبلیه :

این گنبد تاریخی تنها بنای سنگی کرمان می باشد که به موزه سنگ شهر کرمان تبدیل شده است. گنبد دیدنی جبلیه دارای تاریخچه ای نامشخص بوده و عده ای آن را مربوط به دوران قبل از ورود اسلام به ایران می دانند و آنجا آتشکده یا آرامگاه یکی از بزرگان زرتشت  و نیز از بنا های «گبری» بوده که بعد ها به اسم «جبلیه» تغییر نام پیدا کرده است.

مکانهای دیدنی کرمان

همچنین برخی دیگر معتقدند که قدمت این گنبد مربوط به دوران سلجوقیان است، البته این نظریه آنها بسیار ضعیف می باشد. نکته قابل توجه درباره این بنا، در رابطه با معماری گنبد می باشد که شباهتی به بنا های مرسوم آتشکده ندارد، همچنین شواهد تاریخی نشان دهنده آن است که گویا در ساخت آن از شیر شتر به جای آب استفاده شده است. گنبد جبلیه در شرق شهر کرمان و در تقاطع خیابان شهدا با بلوار قائم قرار دارد.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بعد از آشنایی با مکان های گردشگری و زیبای این شهر بتوانید به این مکانهای زیبا سفر کرده و از طبیعت آنجا لذت ببرید، همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با مکان های دیدنی کرمانشاه می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *