دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ردیابی گوشی دزدیده شده با ۷ روش متفاوت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

با سرقت موبایلتان می توانید روش های متفاوتی را پیگیری کنید تا زودتر به موبایل خود دست یابید. در ادامه شما را با این ۷ گام طلایی آشنا می کنیم. 

اسمارت فون ها گزینه عالی برای سرقت می باشند. مسلماً اسمارت فون ها قیمت زیادی دارند و به سرعت نیز نقد خواهند شد. متاسفانه کاربران گوشی های هوشمند خود را به راحتی در تاکسی، مترو، فروشگاه های خرید و … جا می گذارند.

روشن کردن ردیاب راه دور

ردیابی گوشی دزدیده شده

در دو پلتفرم اندروید و ios ابزار لازم داخلی برای پیگیری گوشی از راه دور در وجود دارد. این ابزار در اندروید Find My Device  نام دارد و از طریق تنظیمات Security & Location قابل فعال کردن است.

ردیابی گوشی دزدیده شده

این ابزار در دستگاه های ios با نام Find My Iphone از بخش تنظیمات و ضربه زدن روی نام خودتان و بعد نام آیفون فعال خواهد شد. با فعال کردن این ابزار می توانید در اندروید با هر دستگاهی وارد حساب گوگل شوید و آن گاه اسمارت فون را ردیابی کنید. برای دستگاه های iOS باید به حساب کاربری آی تونز یا اپل وارد شوید.

ردیابی گوشی دزدیده شده

البته در مرورگر وب نیز می توانید وارد Google Account یا iColuld شوید. اگر گوشی شما گم شده است، از این روش برای پیدا کردن آن استفاده کنید. اگر گوشی شما دزدیده شده، بهتر است از این روش برای پیدا کردن سارق استفاده نکنید.

ردیابی گوشی دزدیده شده

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با این دو ابزار Find My Iphone و Find My Device می توانید اطلاعات روی گوشی را پاک و از آن ها نسخه بکاپ بگیرید.

محافظت از قفل صفحه

اپلیکیشن هایی که به طور خودکار وارد آن ها می شویم، در یک لحظه به برنامه های خودکار لاگین می شوند. مانند واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت، توییتر و…

ردیابی گوشی دزدیده شده

تمام این اپلیکیشن ها با قفل صفحه محافظت می گردند. برای قفل صفحه خود الگو، رمز، کد، تشخیص چهره و … انتخاب کنید. این کار امنیت اطلاعاتی گوشی شما را بالا می برد.

ردیابی گوشی دزدیده شده

این گزینه در گوشی های اندرویدی در قسمت Security & Location و در دستگاه iOS در قسمت Face ID& Passcode یا Touch ID & Passcode تعبیه شده است. این قفل سبب می شود که فرد نتواند تنظیمات ردیابی شما را دستکاری کند و یا از اطلاعات شخصی شما در گوشی باخبر شود.

نسخه پشتیبان از اطلاعات

بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی داشته باشید. بسیاری از اپلیکیشن ها نیز با این ویژگی طراحی شده اند. برای پشتیبان گیری از گوشی، در پلتفرم اندروید باید وارد Settings و بخشی به نام System شوید. در ادامه قسمت Advanced  را انتخاب و بعد روی گزینه Backup ضربه بزنید. در پلتفرم iOS نیز وارد اپلیکیشن Settings شوید و آن گاه روی نام خود و دستگاه ضربه بزنید. آن گاه در مرحله بعدی، iCould Backup را بزنید.

ردیابی گوشی دزدیده شده

اگر به راهکارهای پشتیبان گیری بیشتری نیاز دارید، بهتر است از سرویس های ذخیره سازی و پشتیبان گیری ابری استفاده کنید. اپلیکیشن هایی نیز مانند OneDrive و Dropbox هستند که به شکل خودکار از اطلاعات، نسخه پشتیبانی تهیه می کنند.

ردیابی گوشی دزدیده شده

تماس با پلیس یا اپراتور

بعد از سرقت گوشی باید با اپراتور خود تماس بگیرید و به پلیس اطلاع دهید که گوشی شما سرقت شده است. اپراتورها قادر به غیر فعال کردن سیم کارت هستند. با تماس با پلیس خود را از سوء استفاده های احتمالی سارق از گوشی تبرئه می کنید. اگر اسمارت فون را بیمه کرده اید، باید نامه ای از پلیس مبنی بر تایید سرقت به بیمه دهید.

ردیابی گوشی دزدیده شده

اقدامات پیشگیری کننده

اسمارت فون های گران قیمت را بیمه کنید. شرکت هایی هستند که گوشی شما را در برابر آسیب های احتمالی یا سرقت بیمه می کنند.

ردیابی گوشی دزدیده شده

اگر گوشی شما زیاد گم می شود، می توانید یک پیام شامل شماره تماس و آدرس روی صفحه قفل گوشی بگذارید. با این کار در صورت گم شدن گوشی فوراً با شما تماس خواهند گرفت.

برای قرار دادن این پیام نیز وارد تنظیمات شده و به قسمت Security & Location بروید. بر روی آیکون دنده ای کنار گزینه Screen Lock ضربه و متن اضطراری خود را بنویسید.

در پلتفرم iOS گزینه Medical ID را انتخاب تا اطلاعات اضطراری تغییر کند. دو شماره تماس معرفی کنید. در صورت استفاده از احراز هویت دوعاملی، با سرقت یا گم کردن گوشی امکان مشاهده پیام های تایید مرحله دوم وجود ندارد. بنابراین برای اطمینان روش های جایگزین دیگری را نیز معرفی کنید. به عنوان مثال در گوگل می توان چندین شماره موبایل برای ارسال پیامک یا ایمیل معرفی کرد.

چک کردن حساب های کاربری آنلاین

بعد از سرقت یا گم کردن، برای اطمینان بیشتر سری به حساب های کاربری زده تا از آنلاین نشدن فرد مورد نظر مطمئن شوید. البته بسیاری از حساب های کاربری در صورت دادن کد اشتباه به شما اطلاع می دهند.

ردیابی گوشی دزدیده شده

بهتر است حساب های حساس خود را چک و از آن ها خارج شوید تا دسترسی به آن ها از گوشی غیر ممکن شود.

یافتن گوشی 

وقت آن رسیده که ابزار ردیاب را به کار ببرید. با این ابزارها قادر به پیدا کردن محل دقیق گوشی هستید. ضمن اینکه می توانید از گزینه هایی برای شنیدن صدای زنگ تلفن استفاده کنید.

ردیابی گوشی دزدیده شده

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *