دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر و معرفی مکان های دیدنی عمان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

عمان از کشورهایی که به دلیل مراودات خود با ایران دارای گردشگران زیادی از این کشور و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به این کشور می روند و از مکان های دیدنی عمان دیدن می کنند کشور عمان از کشورهای زیبای عربی است که دارای جاذبه های توریستی خاص است.

کشور عمان در کنار کسب درآمد از سرمایه های نفتی خود از ماهیگیری و گردشگری نیز جذب درآمد می کند و بخش مهمی از درآمد این کشور بعد از سرمایه نفتی آن متعلق به جذب توریست و گردشگر می باشد. این کشور کویری دارای جاذبه های متنوعی است که تا کنون آن را در مناطقی دیگر تجربه نکرده اید و با سفر به این منطقه می توانید از جاذبه های جدیدی دیدن کنید که تجربه یک سفر لذت بخش را برای شما به همراه دارد. مکان های دیدنی عمان شمال جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبا و ویژه است.

مکان های گردشگری لاکچری عمان مناظر زیبای عمان

کدام مکان های دیدنی عمان جذاب تر هستند؟

در کشور عمان امکانات بی نظیر و مدرنی در اختیار گردشگران است که خود می تواند به عنوان نوعی جاذبه توریستی در اختیار آنها قرار بگیرد وجود هتل های لوکس با امکانات به روز از جمله جاذبه های مهم در عمان است که راحتی گردشگران را به همراه دارد.

مسجد باشکوه سلطان قابوس:

اگر به دنبال جاذبه های تاریخی عمان هستید می توانید از این مسجد باشکوه و تاریخی دیدن کنید که در دوران معاصر بنا شده است و درون مسجد قالی های نفیس ایرانی وجود دارد که سطح مسجد را پوشانده است و از لوسترهای تزیینی مجلل نیز استفاده شده است.

مکان های تاریخی عمان

وادی شب:

این منطقه از مکان های دیدنی عمان با جاذبه های بی نظیر طبیعی است و در آن درختان خرما و استخر آب وجود دارد که برای هر طبیعت گردی جالب و تماشایی است. در این منطقه تفریحی گردشگران می توانند شنا کنند و از امکانات قایق رانی نیز استفاده کنند.

جاذبه های متنوع در عمان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بهلا:

بهلا شهری قدیمی و تاریخی در عمان است که دارای جاذبه های تاریخی برای توریستان است قلعه هایی که در این شهر قرار دارند دارای جنبه تاریخی و فرهنگی هستند و در دوران قرن ۱۳ بنا شده اند این شهر به دلیل جنبه تاریخی که دارد دارای سوغاتی های هنری و سفالینه های نفیس است.

قلعه باستانی عمان

جزیره مسندم:

این جزیره از مکان های دیدنی عمان و جاذبه های طبیعت گردی در این کشور است که شبه جزیره ای با چشم انداز زیبا و دلنشین است این منطقه به لحاظ زیست بومی و زیستگاه حیوانات دارای اهمیت است.

عمان و دیدنی های زیبا

منطقه Ras al Jinz:

این منطقه دیدنی از عمان در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است و محلی برای تجمع لاک پشت ها است در کنار سواحل این منطقه دیدنی از عمان می توانید نمایی از حرکت کردن لاک پشت ها در کنار ساحل را مشاهده کنید.

جزایر زیبای عمان

جبل اخضر:

این منطقه از عمان به کوهستان سبز نیز معروف است و از کوه های مرتفع است که دارای ارتفاع ۳۰۷۵ متر است در درون این کوهستان همچنین می توانید چشمه آب معدنی که از دل کوه سرازیر هستند را مشاهده کنید. واز مناظر و چشم انداز رویایی این منطقه دیدن کنید.

مناطق سرسبز عمان

مسقط:

مسقط مظهری از کشور عمان است و می توانید با یک سفر چند روزه به این شهر تمام مکان های دیدنی عمان را در یک نگاه ببینید این شهر دارای موزه های آثار باستانی و هنری، طبیعت و چشم اندازهای متنوع، کاخ و بازارهای محلی و مدرن است که برای گردشگران جالب توجه است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی عمان

صلاله:

از مناطق سرسبز با جاذبه های طبیعی در عمان شهر صلاله بسیار محبوب و معتبر است و در آن چشمه هاییی با طبیعت های خاص و رویایی وجود دارد. کاخ قابوس با معماری و جلوه خاص خود نیز در این شهر قرار دارد که با معماری قدیمی خود از  بناهای باستانی عمان به شمار می رود.

دیذنی های شهر عمان

 استان ظاهره:

این استان دارای شهرهای مختلف تاریخی و باستانی با بناهای ارزشمند است که در کنار جاذبه های طبیعی از چشمه های آب معدنی می تواند برای گردشگران جالب باشد و از جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی عمان به شمار رود.

دیدنی های قدیمی عمان

عمان دارای ترکیبی از جاذبه های تاریخی و طبیعی است چشم اندازهای خاص و دلنواز در این کشور توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند و موجب شده تا مقصد بسیاری از گردشگران به این کشور باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *