دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

موهای چرب را با این معجون های طبیعی درمان کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

افرادی که دارای موهای چرب هستند دارای میزان بالایی از غدد چربی پوستی هستند که با ماسک مو برای موهای چرب می توانند این غدد را کاهش دهند و به میزان متعادل آن برسانند در حقیقت استفاده از ماسک های مو موجب می شود تا موهای شما دیرتر کثیف شوند.

انواع مختلفی از ماسک مو برای مو های چرب وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها مو های براق و تمیزی داشته باشید و از سلامت مو های خود محافظت کنید زیرا یکی از نگرانی افراد با مو های چرب این است که دچار ریزش مو و شوره سر می شوند که از جمله مهم ترین مشکلاتی پوستی برای موی سر است و برای داشتن مویی زیبا و درخشنده باید این مشکلات پوستی را در مو کاهش داد. استفاده از ماسک مو نه تنها مشکلات ریزش، شوره سر و چربی آن را کاهش می دهد بلکه موجب داشتن مو هایی زیبا و پر پشت می شود.

  ماسک مو با تتاثیر بالا

ماسک مو برای موهای چرب:

ماسک موهای مناسب و خانگی برای درمان موهای چرب دارای فواید مختلفی هستند و می توانید با استفاده از امکانات کم در منزل این ماسک های مناسب و تاثیرگذار را تهیه کنید و با استفاده درست و به موقع از این ماسک ها مانع ریزش و چرب شدن موهای خود شوید.

۱- ماسک عصاره لیمو:

ماسک عصاره لیمو یک ماسک مو برای موهای چرب با خاصیت اسدی است که به دلیل برخورداری از خاصیت آنتی اکسیدانی خود موجب می شود تا چربی موجود در موهای شما کمتر شود. این ماسک همچنین می تواند ویتامین های مورد نیاز مو را به پوست سر شما برساند. استفاده از این ماسک بسیار راحت است و می توانید با استفاده از ترکیب مقداری آب و عصاره طبیعی لیمو محلولی اسیدی تهیه کنید و به پوست سرتان بمالید و بعد از مدتی ماساژ دادن آن را با آب ولرم از روی سرتان بشویید.

۲-  ماسک عسل و ماست:

نوع دیگر ماسک مو برای موهای چرب ماسک عسل و ماست است که دارای خواص مختلف پروتئین، کلسیم، اسید لاکتیک و منیزیم است که ویتامین های مورد نیاز مو را تامین می کند استفاده از این ماسک موجب می شود تا سلول های مرده موجود در روی پوست دوباره رشد کنند و موهای پرپشت و بلند داشته باشید. مقداری ماست، روغن نارگیل و عسل را در ظرفی مخلوط کنید و بر روی موهایتان قرار دهید و با ماساژ آن را به سطح پوست برسانید.

درمان چربی مو با ماسک

۳- ماسک توت فرنگی:

این ماسک از دیگر ماسک های مناسب برای موهای چرب است در این روش باید مقداری توت فرنگی له شده را بر روی پوست سرتان قرار دهید زمان مناسب برای انجام این کار هنگام خواب و استراحت است و به طور هفتگی این کار را باید انجام دهید تا نتیجه بهتری بر روی موهای شما داشته باشد. همچنین ماساژ دادن و شانه کردن عین ماسک زدن موجب می شود تا ماسک بیشتر با سطح پوست تماس داشته باشد و تاثیر داشته باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴- ماسک سرکه سیب:

سرکه نیز به دلیل داشتن خاصیت اسیدی می تواند چربی اضافی موجود بر روی پوست را از بین ببرد در این نوع ماسک نیز می توانید مقداری از محلول سرکه و آب را بر روی پوست سر قرار دهید و ماساژ دهید تا بر روی پوست بماند ماسک سرکه سیب دارای خاصیت روشن کنندگی پوست و مو می باشد.

۵- ماسک آبلیمو و تخم مرغ:

تخم مرغ دارای مقادیری از پروتئین و یتامین های تقویتی است با استفاده از ترکیب زرده تخم مرغ و آبلیمو می توانید رطوبت لازم برای پوست سر را تامین کنید و بعد با آب ولرم آن را بشویید.

معرفی ماسک مو برای موهای چرب

۶- ماسک نشاسته ذرت:

ننشاسته ذرت به عنوان نوعی شامپوی شوینده عمل می کند و می تواند چربی موی سر شما را به حالت طبیعی درآورد این ترکیب نوعی ماسک مو برای مو های چرب است که در صورت قرار گرفتن بر روی سر می تواند خواص مفیدی برای آن داشته باشد. استفاده از ماسک نشاسته شما را با نتایج جالبی رو به رو می کند.

ماسک های مناسب موی چرب

چند توصیه دیگر:

مصرف گوجه فرنگی هم به شکل خوراکی و هم به شکل ماسک می تواند خواص فراوانی برای موهای چرب داشته باشد گوجه فرنگی را له کنید و آن را روی سر قرار دهید و با ماساژ دادن موجب تماس بیشتر آن با موی سر شوید.

استفاده از دمنوش های گیاهی نیز از دیگر نکاتی است که در کنار استفاده از ماسک مو برای موهای چرب می توانید از آن برای بهبود چربی موی سر استفاده کنید گیاهانی مانند بابونه، شاه تره، گزنه، گل ختمی و گشنیز از جمله این دمنوش ها هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *