دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی کلاردشت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

کلاردشت از جاذبه های گردشگری زیبا در استان مازندران است که دارای جاذبه های طبیعی خاص خود است مکان های دیدنی کلاردشت از جنگل های سر سبز و مرتفع تا کوه های دیدنی و رودخانه های آن هر یک دارای جاذبه های خاص خود است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

کلاردشت یک شهر رویایی با جاذبه های رویایی است چشم اندازهای زیبای این شهر و جاده چالوس و مسیر سفر به این شهر برای هر گردشگری جذاب است و می تواند تجربه ای زیبا از یک سفر را در اختیار انها قرار دهد. مکان های دیدنی کلاردشت شامل طبیعت سرسبز جنگل ها و رودخانه است که در کنار دیگر جاذبه هلی روستایی می تواند نقطه ای برای جذب توریست در این منطقه باشد و طبیعت زیبای این شهر به قدری خاص است که تجربه سفر در این شهر هیچ گاه برای گردشگران تکراری نخواهد بود.

   روستای دیدنی کلاردشت

مکان های دیدنی کلاردشت را بهتر بشناسید

روستاهای واقع در اطراف کلاردشت نیز از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه هستند و هر یک از روستاها با طبیعت سرسبز و رودخانه های خود می تواند مکانی خاص برای گردشگری و تفریح باشد.

مناطق زیبای کلاردشت

دریاچه ولشت:

دریاچه زیبا و دیدنی ولشت از جمله دریاچه های مهم ایران است که با استفاده از احداث سد به وجود آمده است این دریاچه از جاهای دیدنی کلاردشت با چشم اندازهای خاص خود است. در این دریاچه علاوه بر جاذبه های تفریحی ماهیگیری نیز می تواند تجربه ای جالب برای گردشگران باشد قایق رانی نیز از دیگر امکانات تفریحی توریستی است.

دریاچه ولشت کلاردشت

روستای کردیچال:

کلاردشت علاوه بر جنگل های سرسبز دارای مناطق روستایی در اطراف شهر است که خود یکی از جاذبه های توریستی محبوب در این منطقه به شمار می روند این روستای زیبا در کلاردشت به مروارید کلاردشت شناخته شده است و هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه دیدن می کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های متفاوت کلاردشت

سنگ سماور:

از جمله سنگ های کوهی شگفت انگیز در طبیعت کوه های ایران می توان به این سنگ در منطقه ای از کلاردشت اشاره کرد که در مسیر کوه های علم کوه قرار دارد در ارتفاع ۴۵۰۰ متری از سطح زمین بر روی کوه های علم کوه این سنگ بسیار بزرگ به شکل عمودی و برش شده دیده می شود که بسیار شگفت انگیز است.

مکان های دیدنی کلاردشت

مجتمع تفریحی باغ چمن:

برای گذراندن یک روز تفریحی خوب در کلاردشت در کنار خانواده می توانید این مجتمع تفریحی را انتخاب کنید که دارای امکانات مناسب است در این مجتمع می توانید اکوسیستمی از گیاهان را مشاهده کنید و از امکانات رستوران، کافی شاپ، دوچرخه سواری، ماهیگیری، اسب سواری و پارکینگ برای راحتی خود استفاده کنید.

دیدنی های زیلای کلاردشت

تپه باستانی کلار:

اگر به دنبال مکان های دیدنی با جاذبه های تاریخی هستید می توانید از این تپه باستانی دیدن کنید این تپه دارای قدمتی ۸۰۰ ساله است و دارای چشم اندازی سرسبز و مراتع سرسبز است.

مکان های تفریحی کلاردشت

روستای هریجان:

از روستاهای زیبا با اب و هوای معتدل و مرطوب می توان به روستای هریجان کلاردشت اشاره کرد که دارای آبشاری با چشم انداز زیبا و گیاهان و علفزارهای سر سبز است.

طبیعت باورنکردنی کلاردشت

علم کوه:

برای گردشگران خوش ذوق و پر انرژی که می خواهند یک سفر به یادماندنی از کلاردشت داشته باشند کوهنوردی بر فراز کوه های علم کوه نیز می تواند تجربه ای خاص باشد. این کوه از مرتفع ترین کوه های ایران بعد از کوه دماوند است و با طبیعت خاص خود امکان طبیعت گردی، کوهنوردی و صخره نوردی را برای گردشگران فراهم کرده است.

طبیعت زیبای کلاردشت

کاخ اجابیت:

این کاخ یک قصر قدیمی از دوران پهلوی است که برای گردشگران علاقه مند به تاریخ گردی است طراحی این کاخ به سبک اروپایی صورت گرفته است و دارای نمایی بسیار شیک و لوکس است.

جاذبه های تاریخی کلاردشت

دهکده مازیچال:

این دهکده رویایی دارای چشم اندازهای خاص و تکرار نشدنی است و برای گردشگرانی که می خواهند مسافرتی آرام و بدون تنش داشته باشند این دهکده با طبیعت های بی نظیر خود می تواند بسیار دلنشین باشد.

مناظر سرسبز در کلاردشت

مرداب دیوک :

این مرداب از جمله مرداب های خوفناک ایران می باشد که در استان مازندران واقع شده است و جزو مکانهای دیدنی شهر کلاردشت محسوب می شود

مرداب دیوک در مسیر جنگلی و در بین درخت های پر شاخ و برگ و انبوه می باشد، از این رو با کمی پیاده روی در این منطقه می توانید ضمن لذت بردن از طبیعت جنگل و شنیدن صدای پرندگان از این مکان دیدن کرده و از دیدن منظره حیرت انگیز مرداب بهرمند شوید.

مرداب دیوک مکانی تقریبا ناشناخته می باشد، از این رو سفر به این منطقه می تواند جذابیت زیادی داشته باشد

جا های دیدنی کلاردشت

آبشار اکاپل

این آبشار زیبا که در جنگل کوهستانی سردی چال کلاردشت قرار دارد به دلیل چشم انداز و مناظر دیدنی خود از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است، قرار گرفتن این آبشار در کنار ییلاقات کلاردشت و دریاچه ولشت موجب شده است که این شهردیدنی یکی از مکانهای مورد توجه توریست ها باشد.

جاذبه های دیدنی کلاردشت

جاده کلاردشت عباس آباد

جاده کلاردشت عباس آباد نیز یکی دیگر از دیدنی هی استان مازندارن و کلاردشت می باشد، زمانی که در مسیر عباس آباد پیش می روید، از جاده جنگلی بسیار زیبا و رویایی عبور خواهید کرد که در آنجا علاوه بر لذت بردن از طبیعت و منظره زیبا از ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک و آلوچه (گوجه وحشی) نیز بهرمند خواهید شد.

مناطق دیدنی کلاردشت

جنگل مجل

جنگل مجل از جمله جاذبه های دیدنی دیگر در کلاردشت می باشد که در روستایی به نام مجل واقع شده است که جزو یکی از زیباترین مکان های جنگلی و طبیعی در استان مازندران می باشد و از این رو گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

مکان های گردشگری کلاردشت

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه واقع در شهرستان چالوس و دارای وسعت بیش از ۹۰۰۰ هکتار، جزو جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاردشت در استان مازندران محسوب می شود.

در این منطقه، معمولا در بیشتر اوقات سال مه غلیظ و سیاه رنگی همه جا را می پوشاند، از این رو این مکان به سیاه بیشه نامگذاری شده است.

تصاویر مکان های دیدنی کلاردشت

کلاردشت علاوه بر چشم اندازهای تفریحی و بی نظیری که در بالا به آن اشاره کردیم دارای مکان های دیدنی بی نظیر دیگری نیز می باشد که از جمله مهم ترین مکان های دیدنی کلاردشت می توان به جاده تماشایی عباس آباد و چالوس اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *