دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی چه گوارا و آشنایی با شیوه زندگی این سیاستمدار آرژانتینی

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

ارنستو چه گوارا معروف به ال چه یا چه گوارا یک پزشک، چریک، سیاست مدار و نظریه پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست بود. دراین مطلب با بیوگرافی چه گورا آشنا خواهید شد.

در زندگینامه چه گوارا می خوانید، وی متولد ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ در آرژانتین است. چه گورا به عنوان یکی از شخصیت های اصلی در انقلاب کوبا محسوب می شد. همچنین وی به عنوان یک چهره انقلابی بشر دوستانه به جهان معرفی شده است. پدرش در مورد او گفته بود: « به یاد داشته باشید آنچه در رگ های فرزند من جریان دارد خون شورشیان ایرلندی است.»

آشنایی با بیوگرافی چه گوارا

ارنستو اولین فرزند یک خانواده هفت نفره بوده است. پدر و مادرش هر دو از طبقه مرفه و اشراف آرژانتینی بودند. وی در خانواده ای با گرایش های چپ بزرگ شد؛ پدر ارنستو جزو طرفداران سرسخت جمهوری خواهان در جنگ داخلی اسپانیا بود و خانه آنها اکثرا میزبان سربازان آسیب دیده در جنگ می شد. به همین دلیل چه گورا از سنین نوجوانی نسبت به بسیاری از دیدگاه های سیاسی آشنایی داشت.

بیوگرافی خواندنی چه گواراعکس رنگی ارنستو چه گوارا

چه گوارا مبتلا به بیماری آسم بود، وی علی رغم بیماری اش در بسیاری از ورزشها نظیر شنا ، فوتبال، گلف و همچنین دوچرخه سواری سرآمد بود. او همچنین در بازی شطرنج نیز مهارت داشت و آن را از پدرش آموخته بود. چه گورا علاقه زیادی به خواندن شعر داشت. خانه آنها بیش از سه هزار جلد کتاب وجود داشت، بنابراین این امکان برای او به وجود آمده بود که کتاب های زیادی را مطالعه کند.

بیوگرافی از چه گواراعکسی از نوجوانی ال چه

در ادامه بیوگرافی چه گوارا آمده است، بعد از اینکه ال چه در سال ۱۹۵۳ از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد. سفر به کشورهای آمریکایی را آغاز کرد. او در سال ۱۹۵۴ در گواتمالا به سر می برد و در حمایت از حکومت «جاکوب آربنز» که منتخب مردم بود، وارد مبارزات سیاسی شد. و در سال ۱۹۵۵ پس از پیوستن به فیدل کاسترو برای آزادی کوبا از چنگال باتیستا با وی همراه شد؛ چه گوارا در آن زمان از کاسترو قول گرفته بود که در صورت پیروزی باید به وی در جهت آزادی تمام کشورهای لاتین کمک کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیوگرافی دیدنی و جذاب چه گواراچه گوارا و فیدل کاسترو

ال چه و کاسترو با اتحاد یکدیگر توانستند در مقابل دیکتاتور مورد حمایت آمریکا پیروز شوند، بعد از پیروزی انقلاب کوبا وی در سمت وزیر صنایع و نیز رئیس بانک ملی کوبا مشغول فعالیت شد، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره به عرصه مبارزه بازگشت. مبارزات وی در کنگو با شکست مواجه شد که این اتفاق او را تا یک قدمی مرگ پیش برد، اما در نهایت توانست زنده بماند و از آن کشور خارج شود. انتخاب بعدی وی کشور بولیوی بود.

بیوگرافی جدید چه گوارا

چه گوارا با چهره ای تغییریافته و به طور مخفیانه وارد بولیوی شد، وی تصمیم داشت با کمک مردم بولیوی و آزادی خواهان، حکومت بولیوی را سرنگون کند. اما این آرزویی بود که هیچگاه در زمان حیات چه گوارا تحقق نیافت؛ در ابتدای ورودش به کشور بولیوی همه چیز خوب پیش رفت، اما کم کم بسیاری از افرادی که به وی قول همکاری داده بودند به تعهداتشان عمل نکردند، بنابرین ارنستو مجبور شد با تعداد کمی از یارانش به مصاف دشمن که بهترین و ورزیده ترین نیروهای کماندوی آمریکا را در اختیار داشت، برود. با این حال چه گوارا و دوستانش توانستند حدود یازده ماه در مقابل آنها بایستند، آنها در نهایت با شکست مواجهه شدند، اما با وجود تعداد کم در مقابل آمریکاییها مردانه جنگیدند.

بیوگرافی کامل چه گوارا

ارنستو چه گوارا سرانجام تلخی داشت. وی در صبح ۸ اکتبر سال ۱۹۶۷ در نزدیکی دهکده ای به نام لاایگه، به همراه چند تن از یارانش در محاصره ارتش بولیوی گرفتار شدند و نهایتا بعد از چند روز به وسیله سربازان بولیویای ماریو تران با شلیک گلوله اعدام شدند.

بیوگرافی چه گوارا+عکسعکس لحظه دستگیری چه گوارا

مدت ها از محل دفن وی اطلاعاتی در دست نبود، اما در سال ۱۹۹۵ با افشای یک ژنرال بولیویایی که در عملیات دستگیری او حضور داشت، مشخص شد که چه گوارا در کنار یک باند فرودگاه که در نزدیکی محل قتلش بوده، دفن شده است. در سال ۱۹۹۷ بقایای جسد چه گوارا به سانتا کلارا واقع در کشور کوبا انتقال یافت زیرا این شهر محل پیروزی های بی شمار او در جریان جنگ های انقلابی بود. در آنجا بنایی یادبودی به افتخار وی ساخته شد. در این بخش می توانید مجموعه ای از عکس های گردآوری شده از چه گوارا را مشاهده نمایید.

 بیوگرافی جالب چه گواراعکس زیبای چه گوارا

زندگینامه چه گوارامجسمه چه گوارا

بیوگرافی متفاوت چه گواراعکس دیدنی چه گوارا

بیوگرافی چه گوارازندگینامه و عکس چه گوارا

بیوگرافی دیده نشده چه گواراعکس و بیوگرافی چه گوارا

بیوگرافی و عکس چه گواراچه گوارا در جمع دوستانش

بیوگرافی کمتر دیده شده چه گواراسیگار کشیدن چه گوارا

بیوگرافی جامع چه گواراعکس فتوشاپی ال چه

بیوگرافی متفاوت و جدید چه گوارابیوگرافی چه گوارا

بیوگرافی ارنستو چه گواراچه گوارا در حال عکاسی

بیوگرافی و زندگینامه چه گواراعکس ارنستو چه گوارا

بیوگرافی چه گواراعکس خاص چه گوارا

بیوگرافی و انواع عکس چه گواراعکس چه گوارا سیاست مدار انقلابی

زندگینامه و عکس چه گواراعکس متفاوت چه گوارا

زندگینامه چه گوارا+عکستصویری از ال چه

زندگینامه ارنستو چه گواراعکس جالب چه گوارا

زندگینامه خواندنی و جذاب چه گواراتصویری از خانواده چه گوارا

بیوگرافی چه گواراتصویر متفاوت ارنستو چه گوارا

ارنستو چه گوارا پیروزی های زیادی را برای کوبا بدست آورده بود. از این رو فیدل کاسترو درباره او گفته است : ” در زندگی از شنیدن دو خبر خیلی ناراحت شدم. یکی خبر مرگ مادرم و دیگری مرگ چه گوارا. “

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *