دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با شرایط و راه های متفاوت مهاجرت به سوئد آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

مهاجرت از کشوری به کشور دیگر به دلایل مختلفی صورت می گیرد در این میان سوئد از جمله کشورهایی است که دارای آمار بالایی از مهاجران است و شرایط مهاجرت به سوئد به گونه ای است که امکان مهاجرت برای افرادی با شرایط خاص نیز مهیا می شود.

پایین بودن نرخ بیکاری و سطح رفاه مردم در سوئد موجب می شود تا سالانه میزان زیادی از از مهاجران به کشور مهاجرت کنند همچنین کیفیت بالای مراکز آموزشی در سوئد از دیگر علت های مهاجرت به این کشور است. بیشترین آمار مهاجران این کشور را فنلاند و ایران به خود اختصاص داده است که هر ساله تعداد زیادی از این کشورها به سوئد مهاجرت می کنند. شرایط مهاجرت به سوئد مختلف است و بر اساس نوع شرایطی که فرد مهاجر دارد راه مناسب برای مهاجرت برای او وجود دارد.

  مهاجرت به سوئد

شرایط مهاجرت به سوئد:

ویزای شینگن ویزایی است که برای اقامت در کشوری باید فرد مهاجر اقدام به دریافت آن کند برای مهاجرا ایرانی به دلیل اینکه کشور ایران در معاهده شینگن قرار ندارد باید ویزای شینگن دریافت شود و بدون وجود آن امکان مهاجرت برای ایرانیان وجود ندارد. به طور کلی اقدام برای دریافت ویزای شینگن از ۴ طریق ممکن است که شامل ویزای ترانزیت، ویزای تاجران، ویزای عبو و ویزای توریستی است که برای ایرانیان شرایط مهاجرت به کشور سوئد از طریق ویزای توریستی راحت تر خواهد بود.

برای اقدام به دریافت ویزای شینگن سوئد شرایط مختلفی وجود دارد که برخی شامل شرایط قانونی می شوند و برخی شرایط خود فرد مهاجر است برای دریافت ویزای سوئد فرد باید ابتدا از طریق سفارتخانه با ارائه مدارک لازم و قانونی خود اقدام به پر کردن فرم درخواستی نماید و در نهایت با ارائه علت مهاجرت خود و ضمیمه مدارک لازم در این زمینه می تواند از طریق های مختلف تحصیلی، کاری، ازدواج و سرمایه گذاری ویزای کشور سوئد را دریافت نماید.

روش های مهاجرت به سوئد

مهاجرت به کشور سوئد از طریق کار:

مهاجرت از طریق کار به کشورهای اروپایی به ویژه سوئد از راه های پرطرفدار برای مهاجرت است در صورتی که سخت ترین راه نیز می باشد شرایط مهاجرت به سوئد از طریق کار به این صورت است که فرد مهاجر باید ابتدا در سوئد با یک کارفرمای سوئدی اعلام همکاری داشته باشد و درخواست همکاری را از سی شرکت و کارفرما دریافت نماید. این اعلام همکاری باید قطعی باشد و چه بهتر که فرد مهاجر تنها بر روی مهاجرت کاری اقدام نکند و سرمایه لازم و ضروری برای مهاجرت را نیز به همراه داشته باشد تا در صورت قطع همکاری و درست نیودن شرایط دچار مشکل نشود.

همچنین در مهاجرت کاری به سود این امکان برای دانشجویان محقق در دانشگاه های سوئد وجود دارد که ویزای کاری دریافت کنند و به همراه خانواده مهاجرت داشته باشند. و در صورت درخواست مصاحبه کاری می توانید از ویزای توریستی استفاده کنید. از سوی دیگر دانشجویان مهاجر این کشور می توانند بعد از اتمام درس برای ویزای کار اقدام کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری به دو روش سرمایه گذاری کاری و سرمایه گذاری مالی صورت می گیرد در سرمایه گذاری کاری فرد از طریق راه اندازی کار و بیزنس در سوئد می تواند به راحتی ویزای این کشور را دریافت کند. در صورت استفاده از سرمایه گذاری مالی شما با اثبات اینکه سرمایه داشتن زندگی ایده آل در سوئد را دارید می توانید اقدام به دریافت ویزای این کشور کنید.

شرایط مهاجرت به سوئد چیست

مهاجرت از طریق ازدواج:

شرایط مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج به این صورت است که شما با ازدواج با یک فرد سوئدی می توانید از طریق همسر خود ویزای این کشور را دریافت کنید و از شهروندان سوئد به شمار می آیید. در این رابطه شرایط مختلف دیگری نیز وجود دارد که شامل مدت زمان و طول ازدواج، نوع آشنایی، زبانی که با همسرتان صحبت می کنید و در صورت نیاز ارائه مدارک به دادگاه خواهد بود.

مهاجرت از طریق تحصیل:

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل به این گونه است که باید ثبت نام آنها در یکی از دانشگاه های سوئد پذیرفته شود و برای پذیرش در این دانشگاه ها به فراگیری زبان سوئدی نیازی نیست و فرد با داشتن مدرک زبان انگلیسی می تواند در این دانشگاه ها تحصیل کند.

شرایط مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل به این صورت است که فرد باید هزینه لازم تحصیل و زندگی در سوئد را داشته باشد و باید مدرک مقطع پیش دانشگاهی را برای این کار ارائه دهند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *