دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مزیت سیم کارت دوم آیفون های Xs و Xs مکس

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم آیفون های Xs و Xs مکس با سیم کارت دوم رونمایی شدند. این سیم کارت دوم در آن ها از نوع eSIM می باشد و دارای مزایای فراوانی است. 

سیم کارت دوم  در آیفون های Xs و Xs مکس یک ویژگی مشترک و خاص برای این گوشی ها به حساب می آید. البته این ویژگی در نسخه مخصوص بازار چین به تمام گوشی های دو سیم کارته شباهت دارد اما در نمونه های معمولی، یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM وجود دارد. 

سیم کارت eSIM دارای مزیت های قابل توجهی است. به شرطی که از سوی اپراتورهای کشورهای مختلف پشتیبانی شود. این سیم کارت در حال حاضر در ۹ کشور ساپورت می شود. این کشورها شامل اتریش، کانادا، آمریکا، کرواسی، آلمان، جمهوری چک، اسپانیا، مجارستان، هند و انگلیس است. در آمریکا این اپراتور Sprint می باشد.

اپل تاکنون از سیم کارت eSIM در اپل واچ سری ۳، اپل واچ سری ۴، آیفون Xs و آیفون Xs Max بهره برده است. گوگل در پیکسل دو از این سیم کارت استفاده کرد اما eSIM در پیکسل ۲ در آمریکا و صرفاً برای Project Fi مورد استفاده قرار گرفت.

سیم کارت دوم آیفون های Xs و Xs مکس

eSIM

این اصطلاح به معنای یک سیم کارت یکپارچه با گوشی است. یعنی سیم کارت فیزیکی قابل خروج از دستگاه در کار نیست. ضمن اینکه این سیم کارت باید توسط اپراتور تلفن پشتیبانی شود. این سیم کارت دارای تراشه مثل NFC داخل گوشی است که در مقایسه با سیم کارت های دیگر کوچکتر است و قابلیت بازنویسی دارد. قابلیت بازنویسی یعنی با یک تماس می توانید اپراتور خود را عوض کنید و نیازی به خارج کردن سیم کارت ندارید. البته آیفون های جدید رونمایی شده به اسلات سیم کارت فیزیکی نیز مجهز هستند و سیم کارت eSIM به عنوان سیم کارت دوم در آن ها در نظر گرفته شده است.

برای فعال کردن این سیم کارت به بخش Settings رفته و به قسمت Cellular بروید. در این قسمت یک Cellular Plan اضافه و  QR کدی را که توسط اپراتور در اختیار شما گذاشته شده را اسکن کنید. ضمن اینکه امکان اضافه کردن چند شماره به یک eSIM نیز در همین قسمت وجود دارد. در این حالت باید یکی از اپراتورها را انتخاب و از گزینه Turn On This Line استفاده کنید.

با ورود آیفون های متعدد با این ویژگی به دنیای فناوری، احتمالاً درباره به پشتیبانی از سیم کارت eSIM تصمیم جدی گرفته خواهد شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *