دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی جاذبه های گردشگری و بهترین مکان های دیدنی لاهیجان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

لاهیجان از جاذبه های زیبا و پر طرفدار در گیلان است و از اطراف به دیگر شهرهای گردشگری گیلان مانند لنگرود، اشرفیه و سیاهکل متصل می شود و یک شهر کوهپایه ای است مکان های دیدنی لاهیجان به دلیل طبیعت زیبا آن دارای جاذبه های طبیعت گردی برای توریست ها می باشد.

طبیعت زیبای شهر لاهیجان دارای بوته های چای و بهار نارنج است که عطر و بوی خاصی به این شهر گردشگری گیلان داده است شهر لاهیجان علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای جاذبه های تاریخی برای گردشگران است که دارای قدمتی بیش از ۸۰۰ سال هستند و می تواند توجه هر گردشری را به خود جلب کند. مناطق دیدنی لاهیجان از بام سبز تا امیرکلایه هر یک دارای جاذبه های خاص خود هستند که گردشگران را به سمت خود می کشانند.

     جاذبه های خاص در لاهیجان

معرفی بهترین مکان های دیدنی لاهیجان:

لاهیجان به دلیل جاذبه های گردشگری زیبایی که دارد به عروس گیلان معروف شده است و دارای چشم اندازهای تماشایی از مناظر کوهپایه ای است طبیعت سرسبز و جذاب این شهر همراه با چشمه ها و رودخانه های محلی این منطقه را به قطب مهم گردشگری گیلان تبدیل کرده است.

مناطق بکر لاهیجان

تله کابین:

این تله کابین تفریحی با طول یک هزار و ۵۵۰ متر از بام سبز تا قله تاج خروس واقع شده است و بسیاری از گردشگران از این تله کابین دیدن می کنند و از آن استفاده می کنند. برای بازدید بیشتر گردشگران از این تله کابین امکانات مختلفی مانند کافی شاپ، رستوران، آلاچیق و فضای سبز نیز در نظر گرفته شده است.

دیدنی های لاهیجان

آبشار شیطان کوه:

این آبشار تماشایی از جاذبه های گردشگری لاهیجان است و با استفاده از پمپاژ آب استخر این آبشار به پایین کوه سرازیر می شود تا آب در پایین کوهپایه جریان داشته باشد از ویژگی های این آبشار به طراحی پلکانی می توان اشاره کرد که برای راحتی گردشگران ۷۵۰ پلکان وجود دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آبشار زیبای لاهیجان

شیطان کوه:

این منطقه تفریحی از لاهیجان دارای امکانات تفریحی مختلفی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است و در گذشته این مکان با نام شاه نشین شناخته می شده است و در کنار استخر پر از آب دارای امکاناتی مانند شهربازی و رستوران و تله کابین است.

منطقه تفریحی لاهیجان

بقعه شیخ زاهد گیلانی:

این بقعه از مکان های دیدنی لاهیجان است که به لحاظ تاریخی در این منطقه دارای اهمیت است و در روستای شیخانور واقع شده است این بقعه با قرار گرفتن در مسیر لاهیجان و لنگرود به یک قطب گردشگری تبدیل شده است.

جاذبه های توریستی لاهیجان

بام سبز لاهیجان:

این بام بر فراز تپه های شیطان کوه قرار گرفته است و چشم اندازی ویژه و سر سبز از طبیعت لاهیجان را در اختیار گردشگران قرار می دهد در این منطقه تفریحی از لاهیجان با جاذبه های طبیعی آن مسیری از پله های سیمانی برای پای کوه دیده می شود که گردشگران از این مسیر عبور می کنند.

مناطق توریستی لاهیجان

تالاب سوستان:

آب این تالاب در فصل های مختلف سال وجود دارد و از مناطق دیدنی لاهیجان برای گردشگران محسوب می شود. درون این تالاب و اطراف آن را نیزارها فرا گرفته است پوشش گیاهی این تالاب و زیستگاه گوناگون پرندگان تالابی و گیاهان مردابی چشم انداز و جاذبه های این تالاب را بی نظیر کرده است.

مکان های دیدنی لاهیجان و جاذبه ها

استخر لاهیجان:

این استخر دارای وسعت ۱۷ هکتار است و عمق آن ۴ متر می باشد در گذشته این استخر را برای آبیاری از مزارع به کار می گرفته اند و امروزه نیز به یک قطب گردشگری در لاهیجان تبدیل شده است.

استخر بام سبز لاهیجان

شیخانبر:

این منطقه در زمان صفویه بسیار مورد توجه بوده است و دلیل آن وجود مرقد شیخ زاهد جد مادری پادشاه صفوی بوده است این منطقه دارای بنای تاریخی و چشمه های آب زلال است.

دیدنی های مذهبی لاهیجان

تالاب بین‌المللی امیر کلایه:

این تالاب از دیگر مکان های دیدنی لاهیجان با جاذبه های طبیعی آن است این تالاب زیبا با نیلوفرهای آبی خود از نقاط مهم توریستی در لاهیجان است و دارای گونه های مختلفی از پرندگان و گیاهان دارویی است.

تالاب معروف لاهیجان

لاهیجان یک شهر دیرینه با قدمت بالا در گیلان است که مهد بزرگ مردان ایرانی بوده است و افراد بزرگی در این خطه از سرزمین گیلان رشد یافته و افتخار آفرینی کرده اند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *