دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شرایط مهاجرت به پرتغال و بررسی راه های متفاوت مهاجرت به این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

پرتغال از کشورهای شبه جزیره ایبری است که بسیاری از مهاجران برای اقامت خود در کشورهای خارجی این کشور را انتخاب می کنند مهاجرانی که می خواهند اقامت این کشور را داشته باشند باید با داشتن شرایط مهاجرت به پرتغال اقدام به درخواست ویزا کنند.

برای داشتن ویزای اقامت کشور پرتغال باید فرد متقاضی شرایط مهاجرت به پرتغال را داشته باشد و با توجه به شرایط خاص خود روش مناسب برای دریافت ویزای اقامت را استفاده کند به طور کلی برای اقامت در بیشتر کشورها از چند نوع اقامت می توان استفاده کرد که اقامت از طریق ازدواج، کار، تحصیل و سرمایه گذاری از انواع آن است. در صورتی شما به عنوان مهاجر دارای شرایط خاصی هستید می توانید با مراجعه به دفاتر حقوقی مشاوره های لازم برای نوع مهاجرت خود را دریافت نمایید.

  چگونه ویزای پرتغال را دریافت کنیم

با شرایط مهاجرت به پرتغال آشنا شوید

برای افرادی که از اتباع ایسلند، اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ و لیختن هستند اقامت می تواند از طریق گواهی نامه ثبت نام به انجام فرایند اقامت خود بپردازید این گواهی نامه یک دوره سه ماهه دارد و با دریافت این گواهی نامه می توانید به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشید و در نهایت برای دریافت گواهی دائم اقدام خواهید کرد.

در صورتی که می خواهید از شهروندان این کشور به شمار روید باید اقدام به دریافت ویزا کنید همچنین می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه به دفاتر وکلای حقوقی مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت به پرتغال و اقامت

مهاجرت از طریق تحصیل:

کشور پرتغال از لحاظ امکانات آموزشی دارای تجهیزات به روز و مدرن است و نظام آموزشی پیشرفته ای دارد. شرایط مهاجرت کردن به پرتغال از طریق تحصیل به این گونه است که، مهاجران دانشجویی که قصد مهاجرت به پرتغال را دارند نیازی به دریافت ویزای این کشور ندارند و به دولت پرتغال این اطمینان را بدهند که توانایی تامین منابع مالی خود را دارند. برای دانشجویان اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز با مشخص شدن مدت اقامت بیش از ۹۰ روز باید اقدام به دریافت ویزای این کشور نمایند.

موارد مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی عبارتنداز: تکمیل فرم، گذرنامه با اعتبار سه ماه، عکس رنگی، بلیط رفت و برگشت، تدارک از منابع مالی، داشتن بیمه و کپی نامه درخواست است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت از طریق کار:

یکی دیگر از روش های مهاجرت به پرتغال اقدام از طریق کار است که اتباع اروپایی در صورت درخواست مهاجرت نیازی به دریافت ویزا به مدت ۶ ماه ندارند و بعد از ۶ ماه اقدام به دریافت ویزا می کنند. و اتباع غیر اتحادیه اروپا باید برای اقدام به دریافت این نوع ویزا پیشنهاد کاری مناسب از شرکت های پرتغالی داشته باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری های صورت گرفته برای اقدام به دریافت ویزا باید سرمایه گذاری املاک، سرمایه گذاری اوراق قرضه و بهادار و سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و راه اندازی خط شرکت می باشد.  شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری به طور  به دو نوع صورت می گیرد که سرمایه گذاری فرهنگی و تحقیقاتی است و در نوع دیگر سرمایه گذاری بازسازی و نوسازی است.

مهاجرت از طریق ازدواج:

در این نوع از شرایط پذیرش ویزای پرتغال مهاجران می توانند از طریق ازدواج با اتباع پرتغالی اقدام به دریافت ویزای این کشور کنند. برای دریافت ویزا از این طریق باید اقدام به ارائه مدارک شناسنامه خود و همسر، به مدت سه ماه از ازدواج شما گذشته باشد و گواهی ازدواج خود را نیز باید ارائه دهید.

پرتغال کشور زیبایی است و مکان های دیدنی پرتغال هر ساله مورد بازدید گردشگران فراوانی قرار می گیرد اما برای مهاجرت به کشور پرتغال باید با اطلاعات جامع و مفیدی نسبت به کار و آینده خود در این کشور اقدام نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *