دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر به ازمیر و معرفی مکان های دیدنی ازمیر ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ دی ۱۴۰۰
  • ۰

ازمیر از شهرهای زیبای ترکیه است که به دلیل آرامش خاص خود و دور بودن از فضای مدرن و امروزی جوامع کمتر در این شهر شناخته شده است و بیشتر گردشگران سعی دارند تا با سفر به ترکیه از استانبول با جاذبه های مدرن دیدن کنند در صورتی که مکان های دیدنی ازمیر دارای جاذبه های طبیعی و آرامش بخش هستند.

بیشتر گردشگران با دیدن چشم اندازها و مکان های دیدنی ازمیر آرامش خاصی را از طبیعت دریافت می کنند و به همین دلیل این شهر بیشتر مقصد گردشگرانی است که به طبیعت های بکر و دست نخورده علاقه مند هستند. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و زیبای خود خستگی زندگی در شهری شلوغ را از شما دور می کند و آرامش روحی خاصی از این سفر همراه شما خواهد بود.

ترکیه از جمله کشورهای محبوب برای گردشگران ایرانی است. در مقالات گذشته شما را با مکان های دیدنی آنکارا و همچنین دیدنی های ترابزون ترکیه آشنا کردیم در ادامه به بررسی مناطق گردشگری ازمیر ترکیه می پردازیم.

         دیدنی های شهر ازمیر

مکان های دیدنی ازمیر:

خیابان های ازمیر با جاذبه های تاریخی که دارند می توانند از جمله مکان های دیدنی در این شهر باشند که آرامش خاصی را به شما می دهد و با قدم زدن در این خیابان ها می تواند از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

مناطق گردشگری ازمیر

برج ساعت:

برج ساعت نیز از برج های مشهور و معروف بوده که در واقع نماد شهر ازمیر ترکیه می باشد، حال این مکان دیدنی  و گردشگری ترکیه در میدان کوناک قرار گرفته است که روزانه گردشگران زیادی از آنجا بازدید می کنند، نمای این برج در شب به دلیل وجود فواره های زیبای آن بسیار دیدنی و خاص است.

این برج زیبا دارای ارتفاع ۲۵ متر از زمین می باشد به طوری که از بالای آن تمام شهر مشخص است و پیشینه آن نیز متعلق به سال ۱۹۰۱ میلادی بوده که به وسیله یک معمار فرانسوی طراحی شده است و ساعت آن هدیه امپراطور کشور آلمان می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مکان های دیدنی ازمیر در ترکیه

بازار کمارالتی:

این بازار از بازارهای سنتی منطقه است که هنرهای دستی و غذاهای محلی و سوغاتی های محبوب ترکیه در این بازار دیده می شوند شیرینی های مرغوب و خوشمزه ای که در این بازار وجود دارد توجه هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد.

جالب است بدانید که در این بازار سنتی می توان، حتی بدون اینکه چیزی بخرید از محصولات آنها دیدن کرده و با فروشندگان گپ بزنید. در این بازار می توان از شیرینی های خوشمزه ازمیر و نیز زیتون های مرغوب سبز و سیاه آنجا تهیه کرد، البته از آبنبات های سنتی موجود در این بازار نیز غافل نشوید.

بازارچه قدیمی ازمیر

تفریحات ساحلی:

قدم زدن در کنار سواحل ازمیر می تواند تجربه ای خاص از سفر را در اختیار شما قرار دهد در اطراف این سواحل همچنین می توانید از کافه ها و رستوران های مدنی و زیبایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده است دیدن کنید.

سواحل زیبای ازمیر

پرگامون:

این منطقه تاریخی از جاذبه ها و مکان های دیدنی ازمیر است که مربوط به دوران یونان باستان است و در آن دوران بنای سرپوشیده ی ورزشگاه، تئاتر، مقبره و ایوان ها بوده است. این بنا به دلیل ارزش بالای خود در سازمان ملی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های یونانی ازمیر

آیگای:

این بنا به قلعه یونان معروف است و از دوران یونان باستان بر جای مانده است و در آن دوران جایگاهی برای پرستش خدای روشن بوده است و ا فراز کوه های آن می توان منطقه و دهکده روستایی اطراف آن را مشاهده کرد.

جاذبه های تاریخی ازمیر

روستای شیرینجه:

این دهکده روستای از مکان های دیدنی و جاذبه های ازمیر است که آرامش خاصی را به شما می دهد در این منطقه معماری زیبای خانه های روستایی و طبیعت بکر اطراف آن چشم انداز خاصی را ایجاد کرده است.

مراکز توریستی ازمیر

آسانسور ازمیر:

این آسانسور در سال ۱۹۰۷ برای جابه جا کردن توریست ها از سواحل کارتاش به قسمت بالایی تپه های این مطقه ساخته شد که بعد با پیشرفت بیشتر الکترونیک و پیدایش برق در صنعت این آسانسور قدیمی بدون کاربرد شد و بنای آن به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

آسانسور قدیمی ازمیر

پاموکاله:

اگر قصد دارید تا از جاذبه های طبیعی در شهر ازمیر دیدن کنید چشمه های آب گرم این منطقه را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر خواص درمانی خود یک جاذبه بی نظیر در این شهر محسوب می شوند. این چشمه های آب گرم به صورت پلکانی هستند و سنگ های سفید آهکی آن را به تپه های برفی شبیه کرده است.

جاذبه های طبیعی ازمیر

مرکز خرید:

از تجربه های لذت بخش در هر سفری می تواند گردش در مزاکز خرید مدرن با تجهیزات آن باشد در ازامیر نیز مراکز خرید مختلفی وجود دارد که از جاذبه ها و مکان های دیدنی ازمیر به شمار می روند و مورد توجه گردشگران هستند. در این مراکز خرید انواع فروشگاه ها و رستوران ها قرار دارد.

دیدنی های ازمیر

سواحل ازمیر :

پیاده روی کردن و قدم زدن در ساحل زیبای این شهر و نیز بهره بردن از تفریحات ساحلی از تجربه های زیبایی است که می توانید در ازمیر ترکیه تجربه کنید، ضمن اینکه استفاده از محیط دلنشین کافه ها و رستوران های ساحلی در عصر های ازمیر جذابیت زیادی می تواند داشته باشد.

مکانهای دیدنی ازمیر

ازمیر آگورا :

در این منطقه می توانید از آثار برجای مانده بازاری قدیمی که در گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار داشت دیدن کنید، پیشینه خرابه های این بازار مربوط به دو هزار سال پیش می باشد، ضمن اینکه می توانید از کانال آبی  که در قدیم در آنجا جاری بوده و از وسط بازار عبور می کرد، دیدن کنید.

مکان های زیبای ازمیر

مسجد حصار :

این مسجد جزو قدیمی ترین و بزرگترین مساجد کشور ترکیه می باشد که از جاذبه های توریستی ازمیر به شمار می رود.

مسجد حصار دارای بنای باشکوهی بوده که در قلب ازمیر واقع شده است. همچنین این مسجد از آثار تاریخی بنا شده درقرن شانزدهم میلادی می باشد و در قرن نوزدهم بازسازی آن انجام گرفته است.

جا های دیدنی ازمیر

قلعه کادیفه :

این قلعه تاریخی زیبا در سال چهارم قبل از میلاد توسط یکی از فرماندهان اسکندر مقدونی به نام لیسماکوس بنا گردیده است که دارای ارتفاع ۱۸۶ متر می باشد و در طی قرن های مختلف، سلسله های حکومتی زیادی آنجا را به تصرف خود در آوردند، بنابراین این بنا دچار تغییرات تاریخی زیادی شده است.

دیدنی های زیبای ازمیر

ازمیر از شهرهای زیبای ترکیه با چشم اندازها و جاذبه های خاص خود است این شهر برای گردشگرانی که قصد دارند آرامش یک سفر را تجربه کنند بسیار مناسب و خاص است. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به ترکیه با واحد پول ترکیه و ارزش آن در مقابل ریال و دلار نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *