دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با نکات مهم برای تغییر شغل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

برای هر تغییری در زندگی مستلزم رعایت و شناخت اصول خاصی هستید. مسلماً آشنایی با این اصول به شما کمک می کند که تغییر شرایط را بهتر بپذیرید.

تغییر شغلی نیز می تواند یکی از عوامل استرس زا باشد. بنابراین باید نکات مهم و ضروری برای این تغییر شغلی را در نظر بگیرید. طبیعتاً گاهی برای داشتن شغل دلخواه و موقعیت های بهتر ملزم به تغییر مکان می شوید.

علت نقل مکان افراد

بر اساس مطالعه ای که توسط اداره آمریکا انجام شد، در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، ۲۰ میلیون نفر آمریکایی به دلیل شغلی اقدام به مهاجرت می کنند. گاهی سازمان شما برای کسب و کار ارزان تر نقل مکان می کند و شما مجبور هستید با آن ها همراه شوید.

نقل مکان ممکن است منجر به صعود رتبه شغلی شما شود و درآمد شما را افزایش دهد. گاهی نیز این نقل مکان به دلایل مختلفی چون ازدواج، نزدیکی به خانواده، تحصیل و … انجام می گیرد.

قبل از نقل مکان به این نکات توجه داشته باشید

نقل مکان جهشی بزرگ به اوضاعی ناشناخته تلقی می گردد. ضمن اینکه ممکن است موقعیت جدید، شغل رویایی شما نباشد. ممکن است احساس دلتنگی و غربت داشته باشید. با همکاران و رئیس خود کنار نیایید. اگر به دنبال کار هستید، کار دلخواه خود را به دست نیاورید و یا شبکه ای از افراد حمایت کننده را در اختیار نداشته باشید.

دوستان و خانواده

زمانی که مجرد هستید، می توانید به راحتی از شهر خود دل بکنید و به شهر دیگری مهاجرت کنید اما اگر خانواده و فرزند داشته باشید، کار مشکل خواهد شد. در این تحلیل ناگزیر هستید به همسر و فرزند خود فکر کنید. ضمن اینکه تغییر شرایط را برای او تحلیل کنید. تصور کنید با این مهاجرت چه اتفاقی برای روابط عاطفی شما پیش می آید. نقل مکان بر روی تحصیل فرزندان نیز تاثیر گذار است.

هزینه های نقل مکان

برای اسباب کشی، جا به جایی وسایل و … نیازمند کارگر و اجاره کامیون هستید. بنابراین باید این هزینه ها را تخمین بزنید. بسیاری از سازمان ها برای نقل مکان افرادشان، بسته های نقل مکان ارائه می دهند.

اگر سازمان هزینه رفت و آمد برای پیدا کردن خانه را می پردازد، حتماً از این امکان استفاده کنید. در زمان های مختلفی محل زندگی را بررسی کنید تا مطمئن شوید همان جایی است که انتظارش را داشتید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هزینه های زندگی

شما باید میزان حقوق دریافتی خود را با هزینه های زندگی در شهری که به آن مهاجرت می کنید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال توانایی اجاره کردن مسکن را در این شهر داشته باشید و بتوانید مخارج روزانه خود را به دست آورید. این مسئله سبب می شود بدون محاسبه به تغییر مکان اقدام نکنید. بهتر است خانه اجاره ای را با قرار داد یک ساله در اختیار بگیرید تا در صورت خراب شدن اوضاع اقتصادی بتوانید به شهر خود باز گردید.

این هزینه های زندگی تمام نیازهای روزمره و ضروری شما و خانواده را پوشش می دهد و باید هزینه های حمل و نقل روزانه شهری را نیز در نظر داشته باشید.

باید بتوانید پول به قدر کافی نیز پس انداز کنید تا در صورت بروز مشکل به محل اولیه خود باز گردید. زندگی اجتماعی آن شهر نیز برای شما اهمیت دارد. البته اگر فعلاً این قضیه برای شما مهم نیست طبیعی است اما با قرار گرفتن در شرایط مهم می شود. بسیاری از افراد نمی توانند با فرهنگ یک شهر کنار بیایند و از این رو از آن جا به سرعت خسته می شوند.

آب و هوا نیز تا حد زیادی انتخاب شما را برای شهر مهاجرت تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال زندگی در ناحیه سرد و کوهستانی برای فردی که تا کنون در منطقه بسیار گرم بوده بسیار دشوار است.

امکانات شهر را بسنجید و ببینید شما را از نظر امکانات رفاهی، درمانی، آموزشی و … پوشش می دهد.

کارفرمای آینده شما

این موضوع نیز از مهم ترین موضوعات برای تغییر شغلی است. سازمان انتخابی شما باید متناسب با شما باشد. بنابراین قبل از نقل مکان خوب است درباره فرهنگ شرکت اطلاعاتی جمع آوری کنید.

آینده شغلی
زمانی که اقدام به تغییر مکان می کنید، باید از فرصت های شغلی بهتر و یا ارتقای شغلی مطمئن باشید. ضمن اینکه بتوانید همگام با این ارتقا، خود را نیز هماهنگ و همگام سازید.

الزامات زبانی

گاهی مجبور هستید برای تغییر شغلی زبان دیگری را بیاموزید. با یادگیری زبان آن کشور امکان رابطه برقرار کردن با همکارانتان آسان می گردد. ضمن اینکه بر روند کاری شما تاثیر می گذارد.

تفاوت های فرهنگی

شما باید با تفاوت های فرهنگی آن کشور یا شهر آشنا شوید و با این تفاوت ها همگام شوید. به عنوان مثال مردم ژاپن ساعات زیادی را کار می کنند. درباره آداب معاشرت، احوال پرسی،  غذا خوردن و … تحقیق کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *