دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یادگیری زبان با موسیقی روشی کاربردی و ساده

  • مرضیه نوروزیان
  • ۷ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

نتایج تحقیقات نشان می دهد که نحوه یادگیری و آموزش به مراتب از زمان و تلاش برای یادگیری اهمیت زیادی دارد. در ادامه شما را با تاثیر موسیقی بر یادگیری زبان آشنا می کنیم.

عده ای گمان می کنند برای فراگیری زبان نیاز به استعداد فوق العاده دارند. در واقع با پیاده کردن شیوه صحیح یادگیری، برای آموختن این زبان نه نیاز به تلاش چندان و نه نیاز به استعداد درخشان دارید.

چرا یادگیری زبان با موسیقی بهتر است؟

تحقیقات علمی نشان می دهد که یادگیری زبان با موسیقی به تقویت و آموختن بهتر لغات، املا و یادگیری گرامر کمک زیادی می کند. بنا به «اثر موتزارت» گوش دادن به موسیقی کلاسیک توانایی فرد را افزایش و عملکرد افراد را تقویت می کند.

آموزش با موسیقی به یادگیری زبان محاوره منجر می شود

ترانه ها و موسیقی های مختلف شامل تعداد زیادی عبارت، لغت و اصطلاح می باشند. چون مخاطب این ترانه افراد بومی هستند، بنابراین زبان محاوره در آن ها به کار می رود. به همین خاطر با موسیقی بهتر زبان یاد خواهید گرفت.

یادگیری زبان با موسیقی

در هنگام گوش دادن موسیقی با تلفظ کلمات انگلیسی آشنا می شوید

با گوش کردن به موسیقی بر روی تلفظ ها متمرکز و ضمن اینکه در ریتم، اوج، فرود و ضرب آهنگ لهجه انگلیسی را بهتر درک و یاد می گیرید.

موسیقی یادگیری زبان را در ذهن شما نهادینه می کند

در موسیقی تکرار واژه زیاد وجود دارد. از این رو این تلفظ ها و واژه ها به مراتب بیشتر از یک آموزش ساده در ذهن باقی می مانند. ضمن اینکه آهنگ ها به افکار نفوذ و بارها در ذهن مرور می شوند. این مسئله سبب می شود که یادگیری سریع تر اتفاق بیفتد و فراموش کردن واژه ها غیر ممکن شود.

موسیقی با احساسات مرتبط می باشد

آدمی با موسیقی ارتباط قوی دارد. موسیقی مانند کلیدی است که دروازه احساسات ما را باز می کند. سلامت ذهنی و جسمی ما را افزایش و روی رفتار ما تاثیر گذار است. وقتی چیزی به احساس گره بخورد، قطعاً بهتر به حافظه سپرده می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گوش کردن به موسیقی عادتی دلپذیر می باشد

یکی از دلایلی که موجب سخت شدن آموختن زبان می شود، این است که افراد زمان خاصی را برای یادگیری زبان اختصاص می دهند. روش یادگیری با موسیقی سبب می شود که شما در هر زمان و مکانی اقدام به یادگیری زبان بدون مقدمه کنید.

با موسیقی فرهنگ انگلیسی زبانان را نیز می آموزید

با این روش اطلاعات مفیدی درباره فرهنگ، احساسات و … انگلیسی زبان ها به دست می آورید.

نحوه یادگیری زبان با موسیقی

منابع خوب موسیقی آن کشور را بشناسید

برای چنین اقدام باید منابع مناسب موسیقی را بشناسید. به عنوان مثال به وب سایت هایی مانند ویمئو(Vimeo) و یوتیوب(YouTube) مراجعه کنید. بهتر است برای این یادگیری موسیقی های مناسبی با ریتم آرام را انتخاب کنید. ضمن اینکه بهتر است متن اولیه ترانه را نداشته باشید تا تمام تمرکز شما بر روی خود آهنگ قرار بگیرد. همچنین می توانید به وب سایت اسپاتیفای(Spotify) بروید و در آن سایت عضو شوید تا به آهنگ و موسیقی های زیادی دسترسی داشته باشید.

یادگیری زبان با موسیقی

فلوئنت یو(FluentU) راه خوبی برای یادگیری زبان در منزل می باشد. چون این وب سایت ویدیوهای واقعی دارد که به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.

انتخاب آهنگ مناسب

آهنگی را انتخاب کنید که به آن متمایل هستید. با انتخاب این آهنگ می توانید مدت طولانی تری به این موسیقی گوش دهید و با آن زبان یاد بگیرید. البته به این مطلب نیز توجه کنید که بسیاری از خواننده ها لغات را به شکل اصلی تلفظ نمی کنند. بنابراین گزینه هوی متال را برای فراگیری زبان کنار بگذارید. می توانید با ترانه هایی با مضامین عاشقانه یا انیمیشن های دیزنی و یا حتی آهنگ های کودکانه شروع کنید.

یادگیری زبان با موسیقی

برای هضم و درک آهنگ ها از متن ترانه ها کمک بگیرید

بهتر است برای یادگیری بهتر، زمانی را به یادگیری متن ترانه ها و درک آن ها اختصاص دهید. معلمین به این کار یعنی تهیه مواد لازم برای یادگیری در شروع فرآیند آموختن،«داربست زدن»می گویند. برای تهیه این مواد اولیه به سایت های Smartlyrice.com و Lyrics.com مراجعه کنید. این سایت ها منابع غنی و کتابخانه ای از متن ترانه و آهنگ های مختلف هستند. Music English مجموعه ای از ویدیوهای یوتیوب می باشند که دارای زیر نویس هستند.

یادگیری زبان با موسیقی

FluentU علاوه بر داشتن ویدیوهای آموزشی فراوان، ویدیوهایی با زیر نویس تعاملی نیز دارد. به عنوان مثال اگر در حین پلی شدن ترانه، معنی لغتی را ندانید، می توانید ویدیو را نگه داشته و فرمان توقف دهید. حالا پنجره ای برای شما باز می شود و معنای لغت را به شما نشان می دهد. از طریق این کار می توانید هر لغتی را که تمایل داشته باشید به فهرست کتابخانه لغات خود وارد کنید.

متن لغات و ترانه ها را تمرین و مطالعه کنید

برای هضم و درک بهتر متن ترانه، به طور منظم واژه ها و متن را مرور کنید. متن را به بخش های کوچک تقسیم و لغات موجود در هر بخش را از طریق فلش کارت یا سایر روش های به خاطر سپاری کلمات انگلیسی حفظ کنید.

هم خوانی با ترانه

روی ترانه کار کنید تا بتوانید همگام با آن هم خوانی داشته باشید. بهتر است متن را حفظ کرده باشید. با این کار تلفظ های ترانه را تمرین و تکرار می کنید.

یادگیری زبان با موسیقی

مرور کنید

لازم نیست حتماً یک ترانه را به طور کامل یاد بگیرید و بعد به سراغ دومی بروید. شما می توانید با تسلط نسبی بر روی یک ترانه به سراغ دومی بروید و آن گاه در حین تمرین دومی، ترانه اول را نیز مرور کنید.

دقت در انتخاب آهنگ های جدید

آهنگ های جدید انتخابی شما باید موجب گسترش لغات شوند. ضمن اینکه بهتر است بخشی از لغات با ترانه قبلی هم پوشانی داشته باشد تا به شکل پایدار در مغز باقی بماند. مسلماً وقتی یادگیری زبان انگلیسی با ترانه و فعالیت های مفرح همراه باشد، تاثیر به سرایی خواهد داشت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *