دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی باکو و جاذبه های توریستی که نباید از دست بدهید!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

کشور آذربایجان د ارای جاذبه های گردشگری بسیار است و از دیدنی ترین شهرهای آن که پایتخت این کشور نیز به شمار می رود می توان شهر باکو را نام برد که دارای چشم انداز ویژه است. مکان های دیدنی باکو می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند و به سمت خود بکشاند.

در شهر تماشایی باکو شما می توانید مجموعه ای از جاذبه های مدرن و طبیعی را در کنار یکدیگر تجربه کنید و از آن دیدن کنید این شهر به دلیل برخورداری از سرمایه نفتی بالا و میزان بالای جذب گردشگر دارای منابع بالایی است و از کشورهای ثروتمند در جذب گردشگر است. از مکان های دیدنی باکو می توان به آسمان خراش ها و برج های مدرنی اشاره کرد که دارای جاذبه ای بی نظیر و تماشایی هستند.

 باکو شهر زیبای آذربایجان

مکان های دیدنی باکو:

محله های قدیمی که در شهر باکو قرار دارند محل مناسبی برای گردشگرانی است که دوست دارند تا از فضای باز و طبیعت آرام دیدن کنند در این منطقه ساختمان های قدیمی با معماری خاص خود می تواند به عنوان یک جاذبه مهم و بی نظیر در این شهر محسوب شود.

خیابان های مدرن باکو

ایچری شهر:

از محلات قدیمی در شهر باکو که با بافت قدیمی خود از جاذبه های دوست داشتنی و مکان های دیدنی باکو محسوب می شود می توان به این محله قدیمی اشاره کرد معماری قدیمی بنای این ساختمان ها و بالکن های چوبی که در آن طراحی شده است یک آرامش خاص و دوست داشتنی را به شما می دهد با قدم زدن در این منطقه با جاذبه های بیشتری نیز آشنا می شوید.

مکان های دیدنی باکو کدام اند

بلوار باکو:

مجموعه تفریحاتی که در این بلوار و در کنار دریای متصل به خزر آن وجود دارد شامل مجموعه تفریحی پارک آبی، شهر بازی، رستوران و کافه است که راحتی یک سفر را برای گردشگران به همراه دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان های گردشگری باکو

کاخ شروان‌ شاهان:

این کاخ دارای قدمتی طولانی است و متعلق به قرن ۱۵ است این بنا به دلیل تاریخی بودن در سازمان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است در اطراف کاخ نیز مسجد، مقبره، حمام و سرداب وجود دارد که هر یک به تنهایی یک جاذبه تاریخی و از مکان های دیدنی باکو محسوب می شوند در این محل نمایشگاه های محلی مختلفی نیز برگزار می شود.

بنای قدیمی باکو

موزه‌ی ادبیات نظامی گنجوی:

این بنا به لحاظ فرهنگی دارای ارزش بالایی است زیرا آرامگاه نظامی گنجوی، شاعر بزرگ و داستان سرای ایرانی است که هر ساله گردشگران زیادی از این بنای فرهنگی دیدن می کنند.

جاذبه گردشگری باکو

موزه‌ی فرش باکو:

اگر همچنان خواهان بازدید از مکان های ارزشمند فرهنگی و مکان های دیدنی باکو هستید می توانید سری به موزه فرش این شهر بزنید بنای بزرگ این موزه با مجموعه آثار هنری بی نظیر و ارزشمندی که در آن قرار دارد مانند فرش، لباس های محلی و نمایشگاه های مختلف از مهم ترین جاذبه های این موزه هنری است.

موزه باکو آذربایجان

مرکز فرهنگی حیدر علیف:

معماری مدرن و به روز این بنا با رنگ سفید آن موجب شگفتی هر بازدید کننده ای می شود این بنا متعلق به رئیس جمهور اسبق باکو است که به او اهدا شده است و نمایشگاه های مختلفی در آن برگزار می شود که جالب توجه است همچنین پارک اطراف این بنا نیز از جاذبه های ارزشمند باکو محسوب می شود.

دیدنی های خاص در باکو

معبد آتشگاه باکو

این معبد از جاذبه های تاریخی و مکان های توریستی باکو است که محل بازدید گردشگران است اما به دلیل سختی تردد در این منطقه از آمار بازدیدکنندگان آن کاسته شده است.

جاذبه های تاریخی شهر باکو

قلعه‌ دختر:

قلعه دختر یک جاذبه بی نظیر و معروف در باکو است که یک قلعه با ارتفاع ۲۹ متر است و متعلق به قرن ۷ می باشد جدای از اینکه این بنا با افسانه های تاریخی گره خورده است و این قلعه بنابر افسانه ها هدیه عروسی پدر به دختری است که به زور ازدواج کرده است و دختر خود را از بالای این قلعه به پایین می اندازد، دارای ارزش تاریخی و معماری بی نظیری است.

قلعه دختر باکو

برج های شعله در باکو

سه برج معروف در باکو که به برج شعله شناخته می شوند دارای یک طراحی خاص همانند شعله های آتش هستند که با ارتفاع ۱۸۲ متری ساخته شده اند نورپردازی جالب و زیبا و معماری خاص این آسمان خراش ها آن به مکان های گردشگری پر جاذبه باکو تبدیل کرده است.

آسمان خراش های باکو

شهر باکو دارای معماری خاص و بی نظری است و ترکیبی از بناهای تاریخی و مدرن در این منطقه موجب شده است تا این شهر بسیار خاص جلوه کند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *