دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه عزت نفس شریک زندگی تان را افزایش دهید؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

شوخ طبع بودن از آن دسته ویژگی هایی است که همسر شما را در نگاهتان جذاب می سازد. البته گاهی این شوخی و مسخره بازی ها تعبیری از یک عزت نفس پایین می باشد. در این صورت باید به دنبال تقویت عزت نفس در همسرتان باشید.

عزت نفس از جمله عواملی است که سبب تضعیف رابطه عاطفی و نابودی آن می شود. سوزان فیلیپس روانشناس معروف بیان کرده است که عزت نفس پایین تاثیری مخرب بر رابطه عاطفی دارد. این عزت نفس پایین نوعی تردید نسبت به همسر و عشق او را پدید می آورد و باعث کاهش انتظارات از همسرتان می شود.

هر فردی باید برای به دست آوردن و یا تقویت عزت نفس تلاش کند. ضمن اینکه همسر نیز نقش مهمی در تقویت عزت نفس دارد. در این شرایط باید تغییراتی در رفتار خود به وجود آورید و رابطه عاطفی خود را با او قوی سازید.

از همسر خود تعریف و تمجید کنید

این روش برای هر زن و مردی نتیجه بخش است. بسیاری از عزت نفس ها در محیط خانوادگی و یا حتی رابطه عاطفی با همین تعریف و تمجیدها شکل گرفته اند. حالتی از افتخار کردن به او را نشان دهید. این مسئله سبب احترام و بزرگ شدن همسرتان در چشم دیگران می شود. توانایی ها او را تمجید و پر رنگ کنید. تمام این کارها را برای داشتن حسی مثبت در فرد مقابل انجام دهید.

راه های تقویت عزت نفس شریک زندگی

بدون قید و شرط پذیرای همسر خود باشید

این پذیرش بدون شرط گذاری مانند عشق بی قید و شرط  است. این پذیرش به شکل تمام و کمال و بی قید و شرط سبب تقویت عزت نفس می گردد. این موضوع نشان می دهد که شما در هر شرایطی پشتیبان شریک زندگی خود هستید. ضمن اینکه با تمام نقص ها، کمبودها و مشکلات به او عشق می ورزید.

عبارت های اول شخص به کار ببرید

این عبارت بخش مهمی از رابطه عاطفی است و سبب تقویت عزت نفس می شود. همسر خود را سرزنش نکنید و به جای سرزنش او، بر احساسات خود متمرکز شوید. مثلا به جای عبارات«تو خیلی ولخرجی» یا «تو نمی تونی هزینه ها رو مدیریت کنی» بگویید «من نگران حساب مشترکمون هستم» یا «من خیالم راحت تر می شه اگه با هم برای هزینه ها برنامه ریزی کنیم.»

تصویر مثبتی در ذهن او درباره اندامش ایجاد کنید

معمولاً عزت نفس بسیاری از افراد به ویژه زن ها، وابسته به تن انگاره شان(تصویر ذهنی شخص از اندام و تغییرات بدن خود) می باشد. شما باید در این راستا به همسر خود کمک کنید تا مشکلی با اندام خود نداشته باشد و آن را بپذیرد. معمولاً همسر ما رضایت بیشتری از بدن ما (نسبت به خود ما) دارد. این مسئله را به او ابراز و از اندام او تعریف کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

راه های تقویت عزت نفس شریک زندگی

کارهای داوطلبانه انجام دهید

کمک به دیگران، احساس منفی درباره خود را از بین می برد. بنابراین برای تقویت عزت نفس باید کارهای نیکوکارانه مشترک انجام دهید. این مسئله ضمن تاثیر گذاری مثبت در جامعه، افکار منفی را سرکوب می کند.

بین خودارزشمندی و موفقیت تفاوت قائل شوید

افراد موفق به این موقعیت رسیده اند. زیرا از آزمون و خطا و شکست هراس نداشته اند. در این رابطه به جای تکریم موفقیت، تلاش کردن را ارج بگذارید. این مسئله سبب تقویت عزت نفس می شود. برای داشتن یک زندگی موفق باید احساس خوبی را در طرف مقابلتان ایجاد  و حس عزت نفس را در آن تقویت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *