دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مادرید اسپانیا برای ایرانیان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

مادرید از شهرهای بزرگ کشور اسپانیا است که سراسر آن را جاذبه های توریستی با چشم اندازهای فوق العاده فرا گرفته اند خیابان های زیبا و عریض با جاذبه های مدرن از مکان های دیدنی مادرید هستند که برای هر ایرانی قدم زدن در آن می توان احساساتی فوق العاده را به وجود آورد.

شهر مادرید به لحاظ فرهنگی و هنری بسیار غنی و با اهمیت است به همین دلیل در سراسر این شهر موزه های هنری و فرهنگی ارزشمند وجود دارد که در آن آثار با ارزش و مهمی در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران قرار می گیرد. مکان های دیدنی مادرید بیشتر دارای جنبه فرهنگی و هنری هستند و در گوشه کنار این شهر کاخ های سلطنتی با معماری های مجلل و شیک دیده می شوند که دیدن این بناهای تاریخی تجربه ای بسیار خاص و به یاد ماندنی خواهد بود.

مکان های تاریخی در شهر مادرید

مکان های دیدنی مادرید:

مادرید به این دلیل که پایتخت کشور اسپانیا است دارای اهمیت بسیاری است و نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی مردم این کشور است این شهر زیبا و تماشایی برای بسیاری از گردشگران ایرانی دارای اهمیت است و مقصد بسیاری ا این گردشگران می باشد.

مادرید و مکان های زیبا

۱- کاخ سلطنتی:

این کاخ از بناهای تاریخی و سلطنتی مادرید است  که به عنوان مکان های دیدنی مادرید دیده می شود و از مجموعه کاخ های ورسای به شمار می رود سنگ های گرانیتی به کار برده شده در بنای این کاخ آن را بسیار مجلل و زیبا کرده است. قدمت این کاخ به قرن ۱۸ باز می گردد و دارای مجموعه باغ هایی است از دیگر بخش های مختلف در این کاخ می توان به اتاق های سلطنتی چالرز سوم اشاره کرد همچنین نقاشی های به کار برده شده در این هنر دست نقاشان ماهر فرانسوی همچون گویا، ال گرکو و… است.

مادرید و جذابیت های آن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲- پارک بازنشستگی:

این پارک از زیباترین و جذاب ترین پارک های مادرید است که به پارک بازنشستگی معروف است و می توان در این پارک نمای زیبایی از دریاچه و آثار تاریخی ارزشمند را مشاهده کرد و از دیدن آنها لذت برد.

پارک زیبای مادرید

۳- دروازه خورشید:

این دروازه از مکان های دیدنی مادرید است و به دلیل قرار گرفتنم خورشید بر طاق دروازه شهر این نام بر روی آن نهاده شده است همچنین این دروازه به لحاظ تاریخی نیز دارای اتهمیت است در زمان مقاومت مردم این شهر در برابر ناپلئون این دروازه وجود داشته است. و امروزه یکی از جاهای دنج و رویایی در مادرید به شمار می رود.

شهر گردشگری مادرید

۴- میدان سیبلس:

در این میدان یکی از نمادهای مهم این شهر قرارگرفته است که فواره الهه سیبلس است و نمایی باشکوه و زیبا به این میدان داده است که برای بازدید کنندگان جذاب خواهد بود.

مکان های گردشگری مادرید

۵- پارک بوئن رتیرو:

این پارک بزرگ و وسیع که از پارک های قرن ۱۷ است دارای مناظری زیبا با جلوه های خاص است وسعت بزرگ این پارکو درختان تنومند و زیبایی که در آن وجود دارد فضای آرامش بخش را برای شما به ارمغان می آورد استخر موجود در قسمت مرکزی پارک نیز مورد توجه بیشتر بازدیدکنندگان است از جاذبه های زیبای دیگر در این پارک می توان به کاخ کریستال، باغ های گل سرخ، فواره نمادی، کافه ها، سرگرمی های هیجان انگیز، رصدخانه و انواع خوراکی های و شیرینی های محلی است.

مکان های دیدنی مادرید برای گردشگران

۶- موزه پرادو:

از مکان های دیدنی مادرید با ارزش فرهنگی و تاریخی آن می توان به این موزه زیبا اشاره کرد در این موزه مجموعه از آثار تاریخی و هنری در معرض دید قرار می گیرند. مجموعه نقاشی های اسپانیایی، گویا و ولاسکز توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

موزه دیدنی مادرید

۷- مرکز هنری ملکه صوفیا:

این مرکز هنری در سال ۱۹۸۶ توسط ملکه صوفیا بنا شده است و دارای ساختمانی مدرن با نمای زیبا است برج های شیشه ای که در این مرکز هنری به عنوان آسانسور طراحی شده اند نمایی از پاریس را جلوه گر است. آثار مهمی از شاهکارهای مجسمه سازی در این موزه وجود دارد.

معماری مدرن در مادرید

۸- کلیسای جامع آلمودنا:

ساختمان جدید این کلیسا دارای نمای بیرونی فوق العاده و زیبایی است و فضای داخلی آن نیز مدرن طراحی شده است بنای این کلیسا وقفی است و برای ساخت آن ۱۰۰ سال وقت گذاشته شده است که امروزه از مکان های تاریخی و گردشگری مادرید است.

بنای کلیسا در مادرید

۹- موزه باستان شناسی:

این موزه به دستور ملکه ایزابلای دوم بنا شده است و آثار مهمی از قرن ۱۹ در این موزه نگهداری می شود آثاری که در این بنا وجود دارد شامل سکه های قدیمی، هنرهای باستانی، مومیایی مصری، کتابخانه و موزه هنر است.

موزه قدیمی مادرید

۱۰- معبد دبود:

این معبد در پارک مونتانیا قرار دارد  و از جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی مادرید است که معبد مصریان است سالن بزرگ معبد و باغ هایی که در اطراف آن قرار دارند از جاذبه های این معبد تاریخی با بنای قدیمی آن محسوب می شوند.

دیدنی های مادرید

۱۱- بازار سن میگل:

این بازار بزرگ و مسقف در نزدیکی میدان میدان پلازار مایور واقع شده است که می تواند غذاهای عالی به ویژه غذاهای محلی را در آن یافت و خریداری کرد. احداث این بازار در سال ۱۹۱۶ انجام شده است، البته در سال ۲۰۰۹ این بازار به واسطه سرمایه گذاران خصوصی خریداری شد و مورد بازسازی قرار گرفت. طراحی شیشه ای و سنگی آن بسیار جالب می باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

این بازار شامل سی فروشگاه می باشد که مواد غذایی مرغوب و غذاهای لذیذ اسپانیایی در این فروشگاه ها به فروش می رسد و بهترین و ایده آل ترین مکان خرید انواع غذا برای افرادی است که توجه ویژه ای به خورد و خوراک شان دارند.

بازار سن میگل در شهر مادرید

۱۲- میدان پلازا مایور:

شهرت این میدان بسیار زیاد می باشد و هر ساله گردشگرهای زیادی از این میدان معروف دیدن می کنند. این میدان با ساختمان های قرمز رنگ محصور شده است و این ساختمان ها در مجموع دارای ۲۳۷ بالکن می باشند که رو به روی قسمت های مرکزی میدان می باشند. در این میدان کافه های بسیار زیادی دایر هستند که افراد می توانند بر روی صندلی های قرار گرفته در فضای بیرون کافه ها بنشینید و مدتی را استراحت کنید و گلوی تازه نمایید.

میدان پلازا مایور مادرید

۱۳- موزه سورولا:

مادرید از شهرهای مهم اسپانیا می باشد و در این شهر چندین موزه وجود دارد. منزل یکی از هنرمندان مشهور این کشور خواکین سورولا در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و محلی برای نمایش آثار فاخر این هنرمند امپرسیونیست می باشد. در واقع چیدمان این خانه به ویژه اتاق های اصلی هیچ تغییری نداشته اند و اتاق های دیگر برای نمایش کارهای سورولا انتخاب شده اند.

سورولا این هنرمند اسپانیایی در کشیدن مناظر با مضامین اجتماعی و تاریخی و همچنین نقاشی پرتره تبحر ویژه ای داشت. زیبایی این موزه تنها در آثار برجسته این هنرمند خلاصه نمی شود، بلکه نوع معماری منزل وی و بخصوص حیاط آن و البته وجود کاشی های به سبک و سیاق آندلس، فواره و حوض، زیبایی و جلوه بی نظیری به این موزه بخشیده است.

مکان های دیدنی مادرید در کشور ایتالیا

شهر مادرید می تواند از جاذبه های توریستی بی نظیر برای ایرانیان علاقه مند به هنر و تاریخ باشد بیشتر بناهای موجود در این شهر دارای ارزش تاریخی و هنری بالایی هستند و از آثار هنرمندان مهم و بزرگ در موزه ها و کاخ های این شهر نگهداری می شود. برای آشنایی با دیگر مناطق دیدنی اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی می توانید به قسمت جهان گردی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *