دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رونمایی از کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

تولید مدل EQC سبب شد که مرسدس بنز نیز به خودروهای تمام برقی متصل گردد. این محصول تولیدی قادر به طی مسافت ۳۲۰ کیلومتر با شارژ کامل می باشد.

مرسدس بنز اولین بار در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی پاریس از برنامه آینده خود برای تولید خودرو تمام برقی صحبت کرد. برند EQ به عنوان زیر مجموعه جدید مرسدس بنز تاسیس تا نشانه عزم جدی این خودروسازی در توسعه خودروهای برقی باشد.

نام کراس اور جدید  EQC می باشد و در اندازه مدلGLC معرفی می شود. اولین نسخه آن دو دیفرانسیل است و نام آن EQC 400 4Matic می باشد. این خودرو دارای کیفیت، امنیت و راحتی مورد انتظار از محصولات مرسدس بنز است و یک خودرو برقی را با ویژگی های لوکس ارائه می کند.
نسخه تکمیلی این خودرو دارای باتری لیتیوم یون ۸۰ کیلوووات ساعت است تا مسافت ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو برای ذخیره انرژی ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، به کمک سیستم شارژ سریع DC به ۴۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.
کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

فناوری مدرن مربوط به باتری لیتیوم یون در این خودرو به کار رفته و در مجمخوع ۳۸۴ سلول انرژی در کف خودرو جای دارد. انرژی دو موتور برقی در جلو و عقب توسط  EQC تامین می شود. مجموع قدرت تولید آن برابر با ۴۰۲ اسب بخار با گشتاوری ۷۶۵ نیوتن متر می باشد. این گشتاور از دور پایین موتور تامین و کراس اور در زمان ۴.۹ ثانیه قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ می باشد.

کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

دارای سیستم های خنک کننده و گرم کننده هوشمند است تا با درجه حرارت های مختلف بهترین عملکرد را برای موتورهای برقی و باتری ها به وجود آورد.کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

این خودرو به شکل تک پدال نیز کاربرد دارد. تا زمانی که پای راننده از پدال سمت راست برداشته می شود، ترمز کامل کند. ادعا شده که تقسیم انرژی به شکل هوشمند بین ۴ چرخ انجام می شود.

کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

  •  آرون گروپس

به هنگام افزایش سرعت، تمرکز بر روی موتور عقب است و در سرعت های کمتر موتور جلو کاربرد دارد. نسل جدید این خودروها(MBUX) در EQC دارای دو نمایشگر ۱۰.۲ اینچ است و نمونه راست آن با فرمان گیری لمسی هدایت می شود و مربوط به کنترل سیستم های هوشمند چند رسانه ای خواهد بود.

کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC

مانیتور سمت چپ مخصوص اطلاعات فنی و ناوبری مورد نیاز راننده است. قیمت احتمالی مرسدس بنز در نسخه پایه احتمالاً برابر با ۸۰ هزار دلار خواهد بود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *