دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ساخت اسباب بازی برای کودکان در خانه

  • فاطمه میرزایی
  • ۲ دی ۱۴۰۰
  • ۰

از آنجا که بازی و ساخت اسباب بازی ها تاثیر زیادی در پرورش کودک و رشد خلاقیت وی دارند. از این رو تصمیم داریم در این بخش به ارائه مطالبی در رابطه با ساخت اسباب بازی بپردازیم.

بازی کردن شاید از اساسی ترین نیازها و فعالیت های کودکان به شمار آید، چرا که علاوه بر سرگرم کردن کودک، او را برای ورود به دوره بزرگسالی و زندگی صحیح در آینده آماده می کند. کودکان معمولا تمایل زیادی به ساخت اسباب بازی دارند، بنابراین با استفاده از این شیوه، هم کودک را سرگرم نموده ایم و هم اینکه خلاقیت و توانایی ذهنی کودکان را پرورش داده ایم.

ساخت اسباب بازی های کودکانه و جذاب

اسباب بازی ها و به طور کلی بازی ها به ویژه بازی های فکری از جمله ابزار مهم در تربیت آموزشی کودکان و نوجوانان می باشند، جدا از مزیت سرگرم کنندگی آنها، بازی می تواند تاثیر مهمی در شکل گیری ساختار ذهنی کودکان برجای گذارد، همچنین حس اعتماد به نفس و عزت نفس را در آنان تقویت می کند. اسباب بازی های فکری و آموزشی باعث نوآوری در کودکان شده و موجب می شود که افکار و احساسات درونی و بیرونی خود را راحت تر بیان کنند. در این مقاله به معرفی یک نمونه ساده از ساختن اسباب بازی در خانه پرداخته ایم که می تواند برای شما جالب باشد، ضمن اینکه انواعی از عکس اسباب بازی های ساخته شده را در اینجا به نمایش گذاشته ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

ساختن اسباب بازی تماشاییاسباب بازی ماشین

ساخت اسباب بازیساخت کاردستی هواپیما با بطری برای کودکان

ساختن اسباب بازی جالبعروسک های نمدی زیبا

ساخت خلاقانه اسباب بازیکادستی خانه با رول دستمال کاغذی برای کودکان

  •  آرون گروپس

ساختن اسباب بازی با حالساخت تابلوی سنگی زیبا

ساخت ماهرانه اسباب بازیخانه کریسمسی

ساختن اسباب بازی جدید و سادهساختن اسباب بازی اسب

ساختن اسباب بازی با نمکساخت کاردستی کودکانه ساده و با نمک

ساختن اسباب بازی جذابساخت انگشتی های زیبا با استفاده از اضافه کاموا

ساختن اسباب بازی زیباعروسک نمدی زیبا

ساختن اسباب بازی در خانهکاردستی بادکنکی

ساختن اسباب بازی پسرانهاسباب بازی هواپیما

ساختن اسباب بازی نمدیساختن اسباب بازی با نمد

ساختن اسباب بازی دیدنیساخت تابلوی زیبا با استفاده از دکمه

ساختن اسباب بازی سادهکاردستی ساده برای کودکان

ساختن اسباب بازی با وسایل دور ریختنی

آموزش ساخت الفیای نمدی

ساخت این نوع اسباب بازی ایده ای بسیار جالب بوده که علاوه بر سرگرم کردن کودک، برای آموزش سریع و راحت به کودکان دبستانی نیز مفید می باشد. همچنین با این روش می توانید حروف اسم کودک را به او آموزش دهید.

ساخت ساده اسباب بازی

وسایل مورد نیاز:

  • نمد
  • قیچی
  • نخ قلاب دوزی
    سوزن گلدوزی
    سنجاق
    حروف الفبای چاپ شده
ساختن اسباب بازی متنوع
در این روش، حروف الفبا مورد نظر خود را بر روی نمد قرار دهید و دور حرف را با قیچی ببرید. توجه داشته باشید که برای دو طرف حروف، نمدها را برش بزنید و آماده کنید. حال دو طرف حروف نمدی را به هم سنجاق کنید. درست کردن اسباب بازی
با استفاده از نخ های گلدوزی که هم رنگ نمد شما می باشد، لبه های حروف سنجاق زده شده را به صورت دندان موشی بدوزید.
ساخت اسباب بازی
در این مرحله قبل از تمام شدن دوخت، داخل حروف را به وسیله پنبه یا مواد دیگری مانند پشم شیشه پر کنید، سپس قسمتی را که باز گذاشته اید بدوزید و ساخت کاردستی حروف الفبا را به اتمام رسانید.

ساختن اسباب بازی

ایده ساخت بازی های فکری در منزل

انجام بازی های فکری تاثیر زیادی در افزایش یادگیری و رشد ذهنی کودکان دارند، حال ایده های زیادی برای ساختن بازی های فکری در منزل وجود دارد که نیازمند استفاده از ابراز و وسایل پیچیده ای نمی باشد، در ادامه با چند مورد ایده ساخت این بازی های مهیج آشنا می شوید :

  • ساخت بازی مونوپولی

مونوپولی یا رپولی، یک بازی قدیمی است که وسایل آن شامل یک صفحه بازی، تاس و دو سری کارت مخصوص می باشد که امروزه می توان این بازی را در گوشی تلفن همراهتان نصب کرده و استفاده کنید.

ساختن اسباب بازی

برای ساختن این اسباب بازی می توانید الگوی آن را در اینترنت جستجو بزنید و سپس از آنها پرینت  بگیرید و بعد تصویر های پرینت گرفته شده را با کمک چسب نواری یا چسب مایع بر روی صفحه چوبی بچسبانید، اکنون زمین بازی شما آماده شده است، البته طراحی تان خوب است، می توانید خودتان صفحه بازی را بر روی کاغذ و یا مقوا نقاشی بکشید.

  • ساخت صفحه شطرنج با لگو

بازی شطرنج فواید زیادی برای کودکان دارد و از تاثیرات مثبت آن بر ذهن کودکان می توان به افزایش تمرکز و دستیابی به مهارت حل مسأله اشاره کرد، حال در صورتی که کودک تان تمایلی به بازی کردن بر روی صفحه شطرنج معمولی ندارد، می توانید با استفاده از لگو و به کمک وی به راحتی صفحه شطرنج بسازید.

ساخت اسباب بازی فکری

  • تیک تاک تو (دوز)

تیک تاک دو یا دوز یک بازی دونفره است که در این بازی، شرکت کنندگان به نوبت خانه های جدول را علامت می زنند و هر شرکت کننده ای که سریعتر بتواند یک ستون یا سطر و یا قطر جدول را با علامت (دایره یا ضربدر) کامل کند، برنده خواهد شد.

حال با کمی تنوع در این بازی، می توان بچه ها را جذب آن کرد و به جای صفحه گوشی و یا کاغذ می توانید از تخته ای صاف به عنوان صفحه بازی استفاده کنید و برای مهره ها نیز می توانید از حبوباتی مثل نخود و لوبیا، یا چند سنگ کوچک و چوب صاف کوچک که رنگ آمیزی کرده اید، استفاده کرده و بازی را شروع کنید.

اموزش اسباب بازی

در این مقاله به ذکر مطالبی در مورد تاثیراتی که بازی کردن و همینطور ساخت اسباب بازی می تواند در روحیه کودکان و نوجوانان داشته باشد، پرداختیم. امیدواریم این مطلب مورد علاقه شما واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *