دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی لیسبون پرتغال و جذابیت های گردش در این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

لیسبون از شهرهای بزرگ و زیبا در کشور پرتغال است که دارای جاذبه های توریستی بی نظیر است و به عنوان پایتخت این کشور است. این کشور به دلیل فرهنگ غنی خود دارای جاذبه های فرهنگی است و بیشتر مکان های دیدنی لیسبون برای گردشگران جنبه فرهنگی و تفریحی دارد.

شهر لیسبون شهر رنگ ها است و از جمله مکان های دیدنی پرتغال در سفر به این کشور محسوب می شود. و به دلیل تنوع جاذبه هایی که در آن وجود دارد توجه گردشگران را به خود جلب می کند بناهای تاریخی و موزه های هنری و ارزشمندی که در این شهر قرار دارد در کنار جاذبه های طبیعی و پارک های دیدنی آن می تواند لذت یک سفر دلچسب و خاطره انگیز را برای شما به ارمغان داشته باشد. اگر قصد دارید به این شهر پرتغال سفر کنید بهتر با جاذبه ها و مکان های دیدنی لیسبون در این مطلب آشنا شوید تا یک برنامه ریزی درست برای سفر خود داشته باشید.

      جاذبه های طبیعی در لیسبون    بناهای مجلل تاریخی لیسبون

راهنمای سفر و معرفی مکان های دیدنی لیسبون:

لیسبون شهری بین المللی با مراکز تجاری است که به همین دلیل برای گردشگران داری اهمیت است مکان های دیدنی این شهر تاریخی دارای قدمت طولانی و ارزش فرهنگی بالا هستند که مورد توجه گردشگران می باشند.

صومعه ژرونیموس:

این منطقه تاریخی یکی از مکان های گردشگری لیسبون است و به دلیل ارزش فرهنگی که دارد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که نمادی از ثروت برای مردم این شهر است و در اطراف آن نیز کلیسا قرار دارد.

بنای ارزشمند در لیسبن

برج بلم:

این برج متعلق به قرن ۱۶ میلادی است که در کنار رودخانه تاگوس قرار گرفته است و و دارای تزیینات ویژه ای است که آن را بسیار زیبا و خاص کرده است این برج برای دفاع در برابر دشمنان بنا شده است.

مناطق گردشگری لیسبون

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

موزه کالوست گولبنکیان:

این موزه از مهم ترین موزه ها در این کشور است و آثار مهمی از دوران مصریان که به بیش از ۴۰۰۰ هزار سال پیش باز می گردد در این موزه نگهداری می شود در این موزه برخی از هنرهای قالی بافی ایرانی و ترکی نیز به چشم می خورد.

دیدنی های شهر لیسبون

بنای یادبود اکتشاف:

این راه تجاری برای شهر لیسبون بسیار دارای اهمیت است و از مکان های دیدنی لیسبون به شمار می رود که یک راه تجاری برای جذب ثروت در این منطقه است و بنای موجود در این منطقه متعلق به قرن بیستم می باشد.

جاذبه های لیسبون را بشناسید

قلعه جرج مقدس:

این قلعه باشکوه بر روی تپه ای در پرتغال قرار گرفته است در این قلعه جاذبه های خاصی برای گردشگران وجود دارد و از فراز آن می تواند شهر لیسبون را مشاهده کنند.

مکان های تاریخی در لیسبون

آکواریوم اقیانوسی لیسبون:

این آکواریوم از آکواریوم های اقیانوسی در اروپا است که زیستگاه بسیاری از حیوانات آبزی است و در آن گونه های مختلفی از ماهی ها وجود دارند قرار گفتن این ماهی ها در آکواریوم شیشه ای اجازه می دهد تا به راحتی زندگی آنها را زیر آب ببینید.

جاذبه ها و مکان های دیدنی لیسبون

آسانسور سانتا ژوستا:

این آسانسور مرتفع و هیجان انگیز توسط یکی از شاگردان گوستا ایفل ساخته شده است که موجب راحتی حمل و نقل مردم به قسمت بالا باشد این آسانسور در قرن ۲۰ میلادی ساخته شده است.

آسانسور مرتفع لیسبون

موزه ملی هنر باستانی:

این موزه دارای ارزش فرهنگی است و آثار ارزشمندی از نقاشی های قرن ۱۵ و ۱۶ در این موزه نگهداری می شود بنای کاخ مانند این موزه دارای سه بخش است که شامل بخش های مذهبی، هنری و زیور آلات و جواهر ارزشمند است.

موزه هنری لیسبون

موزه ملی کاشی:

این موزه از کاشی های تزیینی ساخته شده است و نشان دهنده تحول کاشی سازی در عصر مورها است رنگ بندی زیبای کاشی های سفید و آبی آرامش خاصی را از این بنا به بازدیدکنندگان می دهد.

مکان های توریستی لیسبون پرتغال

لیسبون از مهم ترین شهرها در کشور پرتغال است که از ارزش فرهنگی بالایی برخوردار است و به لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد بیشتر گردشگران این منطقه از جاذبه های فرهنگی و تاریخی آن دیدن می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *