دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

این نسخه های کاربردی دندان درد عصبی شما را از بین می برند

  • زهرا خانزاده
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش تصمیم داریم روش های خانگی را برای درمان دندان درد عصبی ارائه نماییم، که امیدواریم این مطالب برای شما همراهان همیشگی آرگا مفید واقع شود و با استفاده از این راهکارهای موثر بتوانید در منزل به درمان هرگونه دندان درد ناشی از فشارهای عصبی بپردازید.

اکثر افرادی که به درد دندان مبتلا می شوند اولین اقدام آن ها برای تسکین درد مصرف مسکن های گوناگون می باشد، اما از این نکته غافل می باشند که استفاده از این داروها با دوزهای مختلف می تواند عواقب خطرناکی بر سیستم گوارشی بدن و سلامتی فرد داشته باشد. به همین منظور در ادامه درمان دندان درد عصبی را با روش های مفید و بدون عوارض را ارائه خواهیم کرد.

شیوه های درمانی دندان درد عصبی

روش های درمان دندان درد عصبی

برخی از افراد در هنگام عصبانیت دندان های خود را بر روی هم فشار می دهند که این فشار و دندان قروچه باعث می شود دچار دندان درد شوند. راهکارهای زیادی برای تسکین دندان درد ناشی از فشارهای عصبی وجود دارد، اما شاید مناسب ترین راه حل برای رفع دندان درد عصبی استفاده از راهکارهای خانگی باشد که این روش ها عبارتند از:

ترکیب زردچوبه و روغن خردل

مقداری زردچوبه را با چند قطره روغن خردل مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی دندان دردناک قرار دهید. البته بهتر است در طول روز این عمل را چند مرتبه دیگر نیز تکرار کنید.

سیر رنده شده(پودر سیر)

سیر به دلیل خاصیت دارویی و آنتی بیوتکی، برای تسکین دندان درد عصبی بسیار موثر می باشد. برای این کار باید مقداری پودر سیر یا سیر رنده شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان بگذارید، این روند را باید چند روز ادامه دهید، تا شاهد تاثیرات آن باشید. البته جویدن سیر نیز می توانید به بهبودی درد دندان و همچنین کاهش حساسیت دندان کمک کند.

دندان درد عصبی

  •  آرون گروپس

محلول آب نمک

نگه داشتن محلول آب نمک در دهان به مدت ۱ دقیقه و تکرار چند باره این عمل در طول روز می تواند تا حد زیادی دندان درد عصبی را تسکین بخشد. البته توجه داشته باشید که آب ترکیب شده با نمک باید گرم باشد.

ترکیب آویشن، سرکه، زیره

یکی از روش های درمان دندان درد عصبی مخلوط کردن گل و برگ آویشن تازه با مقدار کمی زیره و سرکه می باشد و این مواد را به مدت چند دقیقه درون دهان نگه دارید، این ترکیب باعث بهبود دندان دردناک می شود. همچنین قرار دادن محلول آویشن غلیظ و مقداری نمک روی دندان، از درد دندان می کاهد.

برگ درخت چنار

یکی دیگر از روش های از بین بردن دندان درد عصبی جویدن چند برگ درخت چنار می باشد. همچنین می توانید برگ درخت چنار را ریز کنید و با مقداری آب مخلوط کنید و این خمیر را بر روی دندان دردناک بگذارید تا درد آن تسکین یابد.

درمان دندان درد با برگ چنار

پیاز خام

استفاده از پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده آن برای بهبود و کاهش دندان درد عصبی مفید می باشد. برای این کار در صورت مشاهده درد دندان، تکه کوچکی از پیاز را به مدت چند دقیقه بجوید یا بر روی دندانی که درد می کند، قرار دهید تا درد آن بهبود یابد.

روغن میخک

دو قطره از این روغن را بر روی مقداری پنبه بریزید و آن را بر پشت دندانی که درد می کند، قرار دهید و مدتی صبر کنید تا درد دندان تسکین یابد.

ترکیب روغن نعناع با روغن زیتون

امروزه از نعناع برای ساختن کرم ها ، ژل ها و اسپری های بی حس کننده درد استفاده می شود. همچنین ترکیب روغن نعناع(۱۰ تا ۱۵ قطره) و روغن زیتون(۲ قاشق غذاخوری) می تواند  راهکار خانگی موثری برای درمان دندان درد عصبی در منزل باشد، که برای این کار مقداری پنبه را به این محلول آغشته کنید و بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

   درمان دندان درد عصبی

زنجبیل

یک تکه کوچک از ریشه گیاه زنجبیل را بشویید و بعد از پوست گرفتن در داخل دهان گذاشته و با دندانی که درد می کند به آرامی شروع به جویدن آن کنید تا آب زنجبیل خارج شده و با دندان در تماس قرار گیرد، انجام این کار حدود یک تا دو ساعت می تواند درد و ورم راکاهش دهد.

موم زنبور یا پروپولیس

موم زنبور عسل نیز یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای رفع درد دندان می باشد، حال در صورتی که از کپسول موم استفاده می کنید، پودر داخل آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به صورت دهان شویه استفاده نمایید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند درد دندان را تسکین بخشیده و التهاب اطرف آن را بهبود ببخشد، ضمن اینکه این ژل گیاهی مفید برای التیام خراشیدگی و بریدگی لثه نیز موثر است، حال می توانید ژل خالص آلوئه ورا را مستقیما بر روی دندان تان بگذارید.

بهبود دندان درد عصبی

روغن پونه کوهی یا مرزنگوش

روغن پونه کوهی (روغن ارگانو) یا مرزنگوش نیز با از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از عفونت می تواند یک التیام بخش قوی برای درمان خانگی دندان درد باشد و دارای ترکیبات ضد درد کارواکرول می باشد.. توجه داشته باشید این گیاه را با گیاه پونه اشتباه نگیرید.

روغن پونه کوهی بسیار قوی است، بنابراین قبل از مصرف باید به خوبی رقیق شود، برای این منظور یک قطره روغن پونه کوهی را در یک قاشق چای خوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی دندان یا لثه تان بمالید، تکرار این کار، دو بار در روز می تواند موثر واقع شود.

روغن اسطخودوس

این روغن نیز به منظور تسکین درد و از بین بردن باکتری ها و رفع التهاب دندان یک التیام بخش قوی می باشد، روغن اسطوخودوس دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد می باشد.

حال برای این منظور می توانید یک قطره از روغن اسطوخودوس را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن دیگری ترکیب کنید تا رقیق شود و سپس با پنبه یا انگشت آن را روی دندانی که درد می کند، بمالید، این کار را باید چند بار در روز تکرار کنید.

همچنین می توانید دو قطره اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به شکل دهان شویه، سه بار در روز استفاده کنید.

رفع دندان درد عصبی

روش های خانگی و درمان های طبیعی دندان درد های عصبی را ملاحظه نمودید، حال می توانید با مراجعه به بخش بیماری ها مجله آرگا از دیگر روش های درمانی موثر و مفید برای بیماری های مختلف دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *