دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی سن پترزبورگ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

سن پترزبورگ از شهرهای بزرگ و مهم روسیه است و در سال ۱۹۸۲ به عنوان پایتخت این کشور به رسمیت شناخته شده بود و در زمان جنگ میان نازی ها نقش مهمی را ایفا کرده است و به این دلیل که در گذشته پایتخت روسیه بوده است بیشتر مکان های دیدنی سن پترزبورگ دارای جنبه فرهنگی است.

مکان های دیدنی سن پترزبورگ بسیار زیبا و حیرت انگیز هستند این شهر بزرگ با جاذبه های مدرن و تاریخی خود گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند و از قطب های مهم گردشگری به شمار می رود. این شهر بسیار تاریخی است و به لحاظ فرهنگی دارای ارزشی دیرینه و بسیار است در این شهر به خوبی می توان تمدن غنی و هنر پر عمق روسیه را دید و این تمدن چند هزار ساله را تحسین کرد.

  روسیه و سن پترزبورگ

مکان های دیدنی سن پترزبورگ:

در سن پترزبورگ می توانید از موزه ها با آثار تاریخی و هنری ارزشمند دیدن کنید همچنین برای افرادی که به طبیعت گردی علاقه مند هستند می توان سواحل دریا و پارک های طبیعی را در این شهر پیشنهاد کرد که دارای امکانات مدرن برای گردشگران هستند.

خیابان نوسکی پراسپکت:

این خیابان از بزرگ ترین و معروف ترین خیابان های سن پترزبورگ است که از قرن نوزدهم باقی مانده است این خیابان دارای جاذبه های خاص خود است و به دلیل برخورداری از مراکز خرید مورد توجه بیشتر گردشگران است.

چشم انداز سن پترزبورگ

موزه هرمیتاژ:

این موزه از زیباترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ با جاذبه های تاریخی است و به موزه فرهنگ و هنر شناخته می شود این موزه توسط کاترین کبیر راه اندازی و نگهداری می شده است و اکنون مجموعه ای ارزشمند از آثار هنری و نقاشی در این موزه نگهداری می شود.

دیدنی های زیبای سن پترزبورگ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

 

کلیسای جامع کازان:

از کلیساهای زیبا در جهان با معماری ویژه می توان کلیسای کازان را نام برد که از شاهکارهای معماری در روسیه است و محلی برای عبادت فرقه ارتدوکس است.

جذابیت های خاص در سن پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک:

این کلیسا نیز از بزرگ ترین کلیساها در جهان است و برای ارتدوکس ها در نظر گرفته شده است. سبک زیبا و خاص معماری این کلیسا آن را به  یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ با جاذبه های خاص تبدیل کرده است.

کلیسای تاریخی سن پترزبورگ

قصر کاترین:

این قصر در یکی از روستاهای سن پترزبورگ قرار دارد و از دوران امپراطوری در این کشور باقی مانده است این قصر زیبا دارای معماری رویایی با اتاق های زیبا و پارک بی نظیر است که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران است.

دیدنی های ارزشمند سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پاول:

این قلعه دژ اصلی شهر است که از زمان پتر کبیر درست شده است و به منظور نظامی بنا شده است اما اکنون به عنوان زندان این شهر برای محل نگهداری زندانیان در نظر گرفته شده است.

مناطق توریستی سن پترزبورگ

قصر بزرگ و پارک پیتر:

این باغ بسیار بزرگ دارای چشم اندازی رویایی است و درون باغ قصری با معماری بزرگ قرار گرفته است که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد در فضای بیرونی این قصر شاهد آبنما و نقاشی های و مجسمه های متنوع هستید.

سن پترزبورگ و مکان های دیدنی

کلبه پتر کبیر:

از دیگر مکان های دیدنی سن پترزبورگ با ارزش تاریخی می توان به این کلبه که کاخ امپراطوری سن پترزبورگ و پتر کبیر بوده است اشاره کنیم این کاخ دارای سه اتاق با قسمت های نشیمن، اتاق مطالعه و اتاق خواب است.

کلبه پتر کبیر سن پترزبورگ

اداره نیروی دریایی:

این اداره بزرگ و مهم در سال ۱۷۰۴ دایر شده است و در معماری این بنا از طلاکاری های زیبا به کار برده شده است که بسیار جلب توجه می کند در این منطقه امکانات مختلف دریایی و کشتی های مجهز دیده می شوند.

مکان های دیدنی سن پترزبورگ

کلیسای جامع اسحاق سنت :

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیسا های شهر سن پترزبورگ می باشد که  حدود دویست سال پیش این کلیسا چهارمین کلیسای بزرگ دنیا و بزرگترین کلیسای جامع امپراطوری روسیه بوده است که در حال حاضر جزو جاذبه های دیدنی و گردشگری سن پترزبورگ می باشد که در آن هنر بصری روسیه قرن هجدهم را به شکل زیبایی می توانید مشاهده کنید.

جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

جزیره پلگین :

این پارک به عنوان یکی از مکان های تفریحی سن پترزبورگ می باشد که در جزیره یلگین به نام پارک فرهنگی و مرکزی Kirov شناخته شده است که دارای پارک های جذاب، دریاچه قایقرانی در تابستان و اسکی و همچنین یک کاخ سلطنتی کوچک می باشد همچنین، برای پیاده روی نیز بسیار مناسب است.

مناطق دیدنی سن پترزبورگ

تالار مارینسکی :

تالار یا تئاتر مارینسکی سالن اپرا و باله در این شهر می باشد که در سال ۱۸۶۰ افتتاح شده و قدمت آن به ۱۵۰ سال می رسد و به محلی جهت اجرای آثار شاخص آهنگسازان اوخر سده نوزدهم از جمله : موسورگسکی، ریمسکی کرساکف و چایکوفسکی تبدیل شده است که امروزه برای خانه ارکستر، اپرا و باله مارینسکی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

مکانهای دیدنی سن پترزبورگ

موزه ملی :

در این موزه ملی چهارصد هزار اثر از جمله : انواع نقاشی و مجسمه نمایش داده شده است  و در واقع جزو بهترین مکان برای علاقه مندان به آثار هنری روسیه می باشد که در طول عصر های مختلف به وجود آمده است همجنین، در این موزه تصاویری از بیزانس تا سوسیالیست رئالیسم دوره استالین را می توان مشاهده کرد، این ساختمان کار معمار ایتالیایی کارلو روسی می باشد که زیباترین ساختمان این شهر را بنا کرده است.

آشنایی با مکان های دیدنی سن پترزبورگ

خیابان منجی رستاخیر :

کلیسای رستاخیر که به منجی رستاخیز هم معروف می باشد جزو پربازدیدترین کلیسای سن پترزبورگ می باشد و در مکانی ساخته شده است که امپراطور الکساندر دوم در اول مارس ۱۸۸۱ در یک بمب گذاری تروریستی به قتل رسید، این کلیسا معماری منحصر به فردی دارد بنابراین حتما از آن دیدن نمایید.

بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگامیدواریم با مطالعه مطلب گفته شده به خوبی با مکان های دیدنی سن پترزبورگ آشنا شده باشید، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با جاهای دیدنی روسیه از جمله دیدنی های شبه جزیره کریمه و مکان های دیدنی مسکو، جنگل رقصان روسیه می توانید بر روی لینک کمورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *