دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افشای ۱۳ راز سفید شدن پوست صورت برای جذابیت بیشتر خانم ها!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

تمامی افراد به داشتن صورت زیبا و شاداب گرایش دارند. یکی از راه های رسیدن به زیبایی، داشتن پوستی روشن است. در ادامه راز سفید شدن پوست صورت را به کمک روش های مختلف بازگو کرده ایم.

افرادی که راز سفید شدن پوست چهره را می دانند، به راحتی می توانند پوستی سالم و زیبا به خود هدیه دهند. هر چند که این کار در جوامع شهری کار دشواری است و مراقبت از پوست در این محیط ها اهمیت بسیاری دارد.

پوست انسان همواره در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارد و از این رو باید مراقبت های لازم برای آن انجام شود. به همین دلیل بهتر است هر از گاهی پوست را از تجمع لایه باکتری بزدایید و فرصت نفس کشیدن را برای پوست فراهم آورید. ماسک خیار یک ماسک روشن کننده پوست است و بسیاری از آلودگی ها را از پوست چهره برطرف می سازد.

راز سفید شدن پوست صورت چیست؟

فراموش نکنید با دانستن راز سفید شدن پوست چهره می توانید به پوست یک تا دو درجه روشن برسید. این درحالی است که راز سفید شدن پوست صورت منجر به معجزه نخواهد شد. بلکه تا حدی پوست را روشن می سازد.

زردچوبه

زردچوبه یکی از شیوه های عالی برای روشن کردن پوست است. بنابراین راز سفید شدن پوست چهره را باید در آن جست و جو کرد.

برای استفاده از زردچوبه باید آن را به شکل خمیر در آورید. برای تهیه خمیر زردچوبه، ابتدا مقداری از این ادویه را با روغن زیتون مخلوط و آن گاه خمیر را بر روی نواحی تیره قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه شست و شو را با آب گرم انجام دهید. ملانین در زردچوبه نقش مهمی در روشن کردن پوست دارد.

راز سفید شدن پوست صورت

آلوئه ورا

یک لایه بردار طبیعی و فوق العاده است که می توان آن را به شکل مستقیم بر روی پوست اعمال کرد. در این لایه برداری، بافت مرده پوست به راحتی از آن جدا و شفافیت پوست آشکار می شود. تمام خواص آلوئه ورا برای پوست از ماده ای به نام آنتراکینون ناشی می شود و به این ترتیب راز سفید شدن پوست چهره با این ماده نمایان می شود. آلوئه ورا و آبلیمو را با حرکات دورانی بر روی پوست صورتتان بکشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آلوئه ورا و آبلیمو

ماسک آلوئه ورا

نارگیل تازه

شما می توانید از آب نارگیل تازه(سبز) استفاده کنید. در این روش باید از آب نارگیل برای شست و شوی صورت کمک بگیرید. این مسئله ضمن سفیدی و روشنی پوست، لطافت و نرمی را برای پوست به ارمغان می آورد.

عسل و لیمو

برای تهیه این ماسک، مقداری عسل و آبلیمو را ترکیب و با یک قاشق چای خوری جوی دو سر مخلوط نمایید. این ماسک بعد از قرار گرفتن بر روی صورت باید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند و آن گاه با آب گرم شسته شود. خواص عسل سبب حفظ نرمی پوست بعد از استفاده از آبلیمو می شود. برای پوست های خشک بهتر است عسل با آب خیار ترکیب گردد و آبلیمو حذف شود.

بلغور جوی دوسر و زردچوبه

زردچوبه را با دو قاشق چای خوری آرد شده جوی دوسر مخلوط و برای انسجام آن ها چند قطره آبلیمو اضافه کنید. خمیر شما باید منسجم باشد و به خوبی بر روی پوست باقی بماند. البته این خمیر باید همراه با ماساژ بر روی پوست گذاشته شود. بعد از ۲۰ دقیقه می توانید آن را از روی پوست بشویید.

ماسک پاپایا

این میوه یک خربزه درختی است که متاسفانه در ایران کمیاب است اما خاصیت لایه برداری فوق العاده ای دارد. ویتامین C موجود در این میوه یکی از روش های فهم راز سفید شدن پوست صورت است. بعد از پوست کندن پاپایا، آن را برش دهید. تکه های این میوه را در غذاساز یا میکسر ریخته و له کنید. آن گاه بافت خمیری را با عسل مخلوط و بر روی پوست به اندازه ۲۰ دقیقه بگذارید. سپس پوست را با آب گرم بشویید.

ماسک پاپایا و عسل

پاپایا و عسل

شیر یا ماست

اسیدهای آلفا هیدروکسی در شیر و ماست سبب استفاده از آن ها برای سفید شدن پوست صورت می شود. بهتر است از ماست بدون مواد شیرین کننده استفاده کنید.

ماسک ماست و آرد بلغور

برای تهیه این ماسک شیر یا ماست را با آرد شده بلغور جوی دو سر مخلوط و این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. حالا می توان با این ترکیب راز سفید شدن پوست صورت را دریافت. بهتر است از نوع پرچرب این لبنیات استفاده نکنید. چون آنزیم های لازم برای لایه برداری طبیعی را دارا نمی باشند.

ماسک گلاب

گلاب یک ماسک طبیعی برای رفع کبودی دور چشم و سایر نواحی است. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آبلیمو، ۲ قاشق غذاخوری شیر را مخلوط و در ادامه ۲ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آرد نخود اضافه کنید. خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و آن گاه شست و شو دهید.

ماسک آرد نخود

برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با مقداری آب ترکیب و بر روی پوست قرار دهید. می توانید همراه با این ترکیبات برای اثر بخشی بیشتر از دو قاشق آبلیمو و نصف قاشق چای خوری زردچوبه استفاده کنید.

ماسک آرد نخود

ماسک زردچوبه، آرد نخود و گلاب

این سه ماده را با مقدارهایی در هم ترکیب کنید تا شکلی از خمیر به دست آید. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید تا از خواص مفید آن بهره مند شوید.

قبل از پیاده گردن انواع ماسک های طبیعی و شیمیایی، پوست تان را در برابر آفتاب محافظت کنید. این حفاظت به قدری مهم است که شاید دیگر نیاز به درمان های بعدی نداشته باشید. ضمن اینکه راز سفید شدن پوست صورت را باید در همین مسئله جست و جو کرد. مسلماً کسانی که از تابش مستقیم نور خورشید دور هستند، کمتر دچار امراض پوستی و تیرگی پوست می شوند. برای حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش باید از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید.

برای پوست لایه برداری مداوم انجام دهید

برای آگاهی از راز سفید شدن پوست صورت، هفته ای چند بار اقدام به لایه برداری کنید. به عنوان مثال از برس های خاص پوست در نوع نرم کمک بگیرید یا از کرم لایه بردار استفاده کنید. در نوع عمیق نیز می توان دستگاه های لایه بردار را به کار برد. با این کار پوست مرده صورتتان کنار زده می شود.

سیب زمینی

ویتامین ث موجود در سیب زمینی راز سفید شدن پوست صورتتان را آشکار می سازد. البته می توانید از جایگزین های آن یعنی خیار و گوجه استفاده کنید. برای این کار پوره سیب زمینی را گرفته و با آبلیمو مخلوط و بر روی پوست صورتتان بکشید. بعد از اینکه شیره سیب زمینی روی پوست خشک شد، باید پوست را با آب گرم شست و شو دهید.ماسک آبلیمو و سیب زمینی

سیب زمینی برای روشنی پوست

آب لیمو

آب لیمو به دلیل داشتن اسیدهای آلفا هیدروکسی(AHA) یک لایه بردار قوی است و به سرعت پوستی لطیف و سفید را در اختیار شما می گذارد.

اسید سیتریک آبلیمو، سبب حذف باکتری می شود. برای تهیه محلول آبلیمو، نصف لیمو ترش را با همان مقدار آب یا کمی بیشتر مخلوط و آن گاه محلول را با پنبه بر روی پوست بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، آن را بشویید. بعد از این شست و شو بیرون نروید. چون در این وضعیت پوست شما نازک شده و واکنش شدیدی نسبت به نور آفتاب دارد. ضمن اینکه خشکی بعد از پوست نیز زیاد شده که برای رفع آن باید از مرطوب کننده استفاده کنید. این روش را برای دریافت نتیجه مطلوب، هفته ای سه بار انجام دهید.

در این مطلب شما را با ۱۳ راز سفید شدن پوست صورت آشنا کردیم. امیدواریم با ارائه این توضیحات بتوانید به راحتی پوست خود را با روش های طبیعی بدون عارضه روشن سازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *