دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چطور رولت گوشت مجلسی فوق العاده لذیذ درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۴ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه رولت گوشت مجلسی و نکات طلایی برای پخت بهتر رولت گوشت آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید رولت گوشت خوشمزه و لذیذی را در منزل بپزید.

رولت گوشت از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این غذای فرنگی را به راحتی در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در دستور طبخ رولت گوشت مجلسی از گوشت چرخ کرده و آرد سوخاری و تخم مرغ آب پز و جعفری خرد شده و پیاز و رب گوجه فرنگی و آب و نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن استفاده می شود.

رولت بادمجان و رولت سیب زمینی و رولت گوشت از انواع غذاهای خوش طعم و بی نظیر هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید بهتر است از پخت این غذاهای فرنگی در منزل غافل نشوید.

تزیین رولت گوشت

مواد لازم

  • آرد سوخاری : دو قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ آب پز : سه عدد
  • پیاز متوسط : دو عدد
  • جعفری خرد شده : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری
  • آب : دو لیوان
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • پودر سیر : به مقدار لازم
  • آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه رولت گوشت مجلسی

برای درست کردن رولت گوشت مجلسی یک عدد از پیازها را درون غذاساز بریزید و پوره کنید و یا با طرف ریز رنده پیاز را رنده کنید سپس پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و ادویه ها درون ظرفی مناسب بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید.

مایه رولت گوشت

توجه داشته باشید که اگر پیاز در زمان مخلوط شدن آب زیادی انداخت باید به کمک صافی آب اضافی پیاز را بگیرید. در مرحله بعدی طرز تهیه رولت گوشت مخلوط گوشت را به خوبی ورز دهید سپس آرد سوخاری را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه کنید و دوباره مخلوط گوشت را ورز دهید و روی ظرف حاوی مخلوط گوشت را بپوشانید و به مدت نیم ساعت ظرف را درون یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.

رولت گوشت خوشمزه
در مدتی که ظرف را درون یخچال قرار داده اید سس رولت را آماده کنید. برای تهیه سس رولت یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه مقداری روغن پیاز را درون تابه سرخ کنید سپس نمک و ادویه را به پیاز اضافه کنید و بعد از چند دقیقه رب گوجه فرنگی را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید و بعد از اینکه رنگ رب باز شد دو لیوان آب به سس اضافه کنید و حرارت گاز را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید تا سس به خوبی بجوشد.
در این مرحله از طرز تهیه رولت گوشت، بعد از گذشت نیم ساعت گوشت را از درون یخچال بیرون آورید و روی کاغذ روغنی ضخیم و یا روی یک فویل آلومینیومی که با روغن چرب کرده اید قرار دهید سپس رولت گوشت را به شکل مستطیل در آورید توجه داشته باشید که ارتفاع مستطیل نباید کمتر از یک سانت باشد زیرا رولت خیلی نازک می شود و در زمان رول کردن ممکن است به مشکل بخورید.
جعفری خرد شده را روی گوشت پهن شده به صورت یکنواخت بریزید سپس تخم مرغ های آب پز را مقداری جلوتر از لبه گوشت پهن شده قرار دهید و لبه کاغذ روغنی و یا فویل را با کمک دست بلند کنید و به آرامی ورقه گوشت را روی تخم مرغ های آب پز قرار دهید و این کار را به روشی انجام دهید که ورقه پهن شده رولت گوشت پاره نشود و یا تغییر شکل ندهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رولت گوشت خوشمزه و لذیذ

در این مرحله از طرز تهیه رولت گوشت مجلسی لبه کاغذ روغنی و یا فویل را روی قسمت گوشتی بعد از تخم مرغ های آب پز قرار دهید تا لبه های گوشت به یکدیگر بچسبند و به همین صورت و با کمک فویل و یا کاغذ روغنی گوشت را رول کنید و در انتهای رول کردن گوشت کناره های گوشت را با کمک دست جمع کنید تا در زمان پخت رولت گوشت متلاشی نشود و اگر رولت گوشت کمی چسبناک بود دست هایتان را به کمک آب ولرم مرطوب کنید.

دستور تهیه رولت گوشت در منزل

در مرحله آخر طرز تهیه رولت گوشت مجلسی رولت را درون سس قرار دهید و با کمک قاشق مقداری از سس را روی رولت بریزید تا همه قسمت های رولت به سس مخصوص آغشته شود و درب تابه و یا قابلمه را روی آن قرار دهید و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا رولت گوشت به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود.

دستور تهیه رولت گوشت مجلسی

بعد از زمان ذکر شده و بعد از اینکه سس غلیظ شد و رولت کاملا پخته شد آن را درون ظرف سرو قرار دهید و با کمک چاقویی تیر رولت را در اندازه های دلخواه خود برش بزنید و به همراه نان و آبلیموی تازه یا برنج رولت را میل کنید.

دستور تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت مجلسی

نکات طلایی برای پخت بهتر رولت گوشت مخصوص مهمانی ها

  • بعد از اینکه رولت گوشت چرخ کرده و سس رولت به صورت کامل پخته شدند در صورت تمایل می توانید سس رولت را با همزن برقی میکس کنید و به شکل پوره در آورید سپس سس را روی رولت بریزید.
  • در طرز تهیه رولت گوشت مجلسی می توانید بعد از افزودن سس به رولت آن را به مدت یک ساعت درون فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و در اواخر پخت رولت مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید.

رولت گوشت مجلسی

دستور تهیه رولت گوشت

  • در زمان سرو رولت آن را به کمک چاقویی تیز برش بزنید تا رولت باز نشود و رولت گوشت را به همراه برنج یا نان میل کنید.

دستور تهیه رولت گوشت

در این مطلب با دستور پخت رولت گوشت مجلسی و نکاتی برای پخت بهتر آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این غذای فرنگی نهایت لذت را ببرید.
نوش جان

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *