دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اگر به کرج سفر کردید این مکان های دیدنی را از دست ندهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

کرج از شهرهای تاریخی استان البرز است و دارای قدمتی تاریخی است این شهرستان می تواند برای یک تجربه سفر انتخاب مناسبی باشد از مکان های دیدنی کرج نیز می توان به بناهای تاریخی آن و طبیعت های زیبای چشمه ها و آبشارها اشاره کرد در ادامه بیشتر با جاذبه های این شهر آشنا خواهید شد.

بیشتر بناهایی که در کرج واقع شده اند دارای قدمتی بالا و طولانی هستند کاخ سلیمانیه از این بناها با قدمت بالا است و از نقاط دیدنی کرج محسوب می شود نمای ساده این کاخ با معماری تاریخی این بنا را بسیار ارزشمند کرده است. این کاخ در زمان فتحعلی شاه بنا شده است و محلی برای استقرار آنها در این شهر بوده است. علاوه بر این کرج دارای جاذبه های طبیعی نیز می باشد و برخی از آثار تاریخی در این شهر جز میراث فرهنگی به شمار می روند.

  جاذبه های کرج را بشناسید طبیعت زیبای کرج      کرج و دیدنی ها خاص آن

بهترین مکان های دیدنی کرج برای گردشگران

شهرستان زیبای کرج به این دلیل که به وسیله رشته کوه های البرز محاصره شده است دارای جذابیت و چشم اندازهای ویژه است این منطقه از مراتع و خاک های حاصلخیز برخوردار است و از دوران قدیم بناهای ارزشمندی در آن باقی مانده است.

جاذبه گردشگری هفت چشمه کرج:

هفت چشمه از مکان های دیدنی کرج و جاذبه های طبیعی آن است این چشمه زیبا در روستای ارنگه قرار گرفت است و در امتداد مسیر رودخانه واقع شده است پر آب بودن این چشمه و سرازیری آن از ۷ چشمه کوه موجب نامگذاری این چشمه است.

دیدنی های شهر کرج

جاده چالوس:

جاده چالوس یک مسیر رویایی به کرج است که از زیباترین جاده با مناظر خاص محسوب می شود این جاده در میان رشته کوه هایی بلند قرار دارد و از طبیعتی سر سبز و ویژه برخوردار است چشمه آب های معدنی، غارها و ارتفاعات سر سبز و بلند از جاذبه های دیدنی این جاده معروف به شمار می روند که برای گردشگران جذاب است.

جاده زیبا و تماشایی کرج

پل دختر:

این پل تاریخی در زمان شاه عباسی تاسیس شده است و به دوران صفویه باز می گردد این پل جز آثار ملی ثبت شده در ایران است و به دوره پیش از مرمت و بعد از مرمت باز می گردد در حال حاضر این پل محل عبور و مرور بسیاری از گردشگران است.

  •  آرون گروپس

پل دختر کرج

کاخ مروارید:

این کاخ از دوران پهلوی بر جای مانده است این کاخ برای استقرار شمس خواهر رضا شاه ساخته شده است و در ساخت آن از معماران خارجی استفاده شد که میزان یک میلیون دلار برای آن هزینه شده است. نمای این کاخ صدف مانند ساخته شده است و تجهیزات بزرگی مانند استخر، سینما، بیلیارد و آب نما برای جذاب تر شدن نمای داخلی به کار گرفته شده است.

کاخ زیبا در کرج

آسارا کرج:

این منطقه تفریحی پر طرفدار در کرج است و قلعه تاریخی صلصال که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد در این منطقه واقع شده است. این منطقه دارای آبشاری زیبا و طبیعتی رویایی است که برای گردشگران جذاب است و از مکان های دیدنی کرج به شمار می رود.

مکان های دیدنی کرج برای گردشگران

غار یخ مراد:

این غار در روستای آزاد بر قرار گفته است و از جاذبه های بکر این منطقه محسوب می شود قدمت این غار بسیار بالا است و درون آن چشمه های یخ زده وجود دارد این غار دارای ۸ متر ارتفاع و دهانه ۳ متری است.

غار تاریخی در کرج

کرج دارای جاذبه های بی نظیر و تماشایی بسیاری است که برای مسافران با سلیقه های خاص و مختلف وجود دارد بیشتر گردشگران در این منطقه دوست دارند تا از بناهای تاریخی آن دیدن کنند.  مکان های گردشگری کرج به دلیل تازگی و ناشناخته بودن می توان توجه هر گردشگری را به سوی خود بکشاند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *