دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش های پاکسازی پوست چرب در منزل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

پوست شفاف و سالم از عوامل مهم در زیبایی است یکی از رازهایی که به جوان ماندن و حفظ سلامت پوست کمک می کند پاکسازی آن است پاکسازی پوست چرب برای افرادی است که دارای پوستی چرب هستند و به دلیل زیاد بودن لایه چربی بر روی پوست دچار جوش و آکنه می شوند.

برای پاکسازی پوست چرب راهکارهای خانگی مؤثری وجود دارند که می تواند برای شما پوستی زیبا و روشن را به همراه داشته باشد. افرادی که دارای پوستی چرب هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که چربی های موجود بر روی پوست آنها مانع رسیدن هوا به پوست می شود و سلول های مرده بر روی پوست باقی می مانند که به مرور زمان می تواند مشکلات بیشتری برای زیبایی پوست شما ایجاد کند. برای پاک سازی صورت روش های مختلف پزشکی و خانگی در نظر گرفته می شود که هر یک به شکل های مختلفی می توانند مؤثر باشند.

شفافیت پوست و پاکسازی

آموزش پاکسازی پوست چرب در منزل

پاک سازی پوست با رفع موانع پوستی و باز کردن منافذ پوست موجب هوا رسی بیشتر به سلول های پوست می شود و در نتیجه مشکلات پوستی نظیر جوش، آکنه لکه های پوستی و تیرگی پوست کاهش پیدا می کند. اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید در کنار روش های پاک سازی پوست باید از رژیم غذایی مناسب نیز استفاده کنید. جوان سازی پوست صورت با چند روش می تواند موجب زیبایی بیشتر شما شود.

بخور کردن:

بخور یکی از روش های مؤثر برای پاکسازی پوست چرب است این روش در عین ساده بودن دارای تأثیرات مثبتی بر روی پوست می باشد و به آسانی آلودگی های پوستی را کاهش می دهد. مقداری آب را بر روی گاز قرار دهید تا بخار آن زیاد شود و به جوش آید ظرف آب در حال بخار را بردارید و با استفاده از حوله صورت خود را بر روی بخار قرار دهید و با حوله مانع عبور بخار و ورود هوا شوید این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید همچنین برای شادابی پوست می توانید از بخور آویشن و دیگر گیاهان دارویی برای پوست استفاده کنید.

پاکسازی پوست چرب در خانه

استفاده از عسل:

عسل نیز یک روش خانگی دیگر برای درمان وش صورت و پاکسازی آن است مقداری عسل به همراه دارچین را بر روی پوست قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک های مختلف عسل موجب کاهش میزان ترشح غدد چربی و صف نگه داشتن پوست می شود. همچنین درمان جوش صورت با عسل می تواند برای از بین بردن آن مؤثر باشد.

جوش شیرین:

جوش شیرین از لایه بردارهای طبیعی برای پوست است که لکه ها و جوش های پوستی را از بین می برد و آلودگی های سطحی پوست را پاک می کند یک قاشق چای خوری از جوش شیرین را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر روی سطح پوست قرار دهید بعد از مدت ۵ دقیقه آن را بشویید این ترکیب برای پاک سازی پوست چرب بسیار مؤثر است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش های مناسب پاکسازی صورت

لیمو ترش:

لیمو ترش دارای مقداری اسید سیتریک است که برای لایه برداری پوست مناسب است لیمو ترش تازه را برش زده و بر روی سطح پوست بمالید و بعد از مدت ۲۰ دقیقه آن را بشویید این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید و در مدت زمان استفاده از این لایه بردار خانگی باید بیشتر از پوست خود محافظت کنید.

تخم مرغ:

تخم مرغ از دیگر روش های مؤثر برای حفظ سلامت پوست چرب و پاکسازی آن است سفیده تخم مرغ را می توانید به روش های مختلفی به شکل ماسک برای لایه برداری پوست صورت استفاده کنید. سفیده تخم مرغ را در ظرفی هم بزنید و در یخچال قرار دهید سپس مایه آن را با استفاده از پنبه بر روی سطح پوست بمالید. این ماسک برای پاک سازی پوست چرب مؤثر است. ماسک سفیده تخم مرغ می تواند برای درمان بیشتر مشکلات پوستی مؤثر باشد.

پاک سازی پوست چرب

نکاتی مهم در پاک سازی پوست های چرب

توجه به نکاتی که برای پاک سازی پوست های چرب در زیر اشاره شده است بسیار اهمیت دارد و مطابق این نکات لازم است پوست تان را حداقل روزی یکبار پاکیزه نمایید. برای آشنایی با این نکات پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما شوید.

  • دقت داشته باشید که نباید پوست چرب خود را بیش از روزی دو بار شست و شو دهید و در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که در طول روز عرق زیادی کرده باشید.
  • حال در صورتی که پوست شما عرق زیادی کرده باشد، برای شست و شو دادن پوست تان لازم است از آب ولرم استفاده نمایید و نباید به هیچ عنوان از آب داغ یا سرد استفاده کرد.
  • برای پاک کردن پوست چرب تنها از نوک انگشتان خود استفاده کنید، ضمن اینکه می توان از دستمال های مخصوص صورت نیز برای این منظور استفاده کرد.
  • از قرار دادن حوله یا دستمال شست و شوی صورت در دستشویی خودداری کنید، زیرا آلودگی های زیادی در این مکان وجود دارد و در نتیجه این آلودگی ها جذب دستمال شده و در نهایت به پوست شما نفوذ پیدا خواهد کرد.
  • در هنگام خشک کردن صورتتان، هیچگاه حوله یا دستمال را به شکل محکم روی صورت خود نکشید، زیرا موجب ایجاد چین و چروک های زیادی بر روی صورت شما خواهد شد و در نتیجه زیبایی و طراوت پوست شما بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  • بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی از روشهای پاک سازی پوست صورت خود و نداشتن اطلاعات در این زمینه موجب شوند تا بدین وسیله جوش های صورت شان تحریک شده و نیز تعداد آنها زیادتر شود.
  • با توجه به اینکه پوست های چرب بیشتر مستعد جوش هستند، بنابراین لازم است اطلاعات خود در زمینه پاکسازی و تمیز کردن پوست های چرب را بالا ببرید.

پاکسازی پوستهای چرب

در پایان امیدواریم این مطلب برایتان سودمند واقع شده باشد و در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید در اینجا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *