دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش های سفید کردن دندان در منزل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۴ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

همان طور که می دانید درخشش و زیبایی دندان ها تاثیر زیادی در چهره شما و زیبایی لبخند دارد. از این رو اغلب افراد به دنبال سفید کردن دندان و داشتن دندان های سالم هستند. ما در این مطلب راهکارهای خانگی و موثر برای سفید نمودن دندان ها را معرفی می نماییم.

بسیاری از افراد با توجه به عادت های غذایی نامناسب، عدم رسیدگی به دندان ها و مسواک نکردن نیاز به سفید  سازی دندان دارند. در واقع این اتفاق برای آن ها اجتناب ناپذیر است.

مصرف بیش از اندازه چای و قهوه، نازک شدن مینای دندان، سیگار کشیدن، مصرف آنتی بیوتیک و …. نقش مهمی در زرد شدن دندان دارند. شما با استفاده از روش های خانگی و طب سنتی می توانید به راحتی اقدام به سفید شدن دندان ها نمایید.
زرد شدن دندان ها امری غیر قابل اجتناب است که معمولاً در افراد دیده می شود. به خصوص اینکه بسیاری از خمیر دندان ها و یا شیوه های غلط مسواک زدن تاثیر زیادی در نازک شدن مینای دندان و زردی دندان دارند. بنابراین باید با روش اصول مسواک زدن صحیح و انتخاب خمیر دندان مناسب آشنایی داشته باشید.  درخشان شدن دندان ها نیز یکی از اصول مهم مربوط به اصلاح طرح لبخند است. برای داشتن لبخندی زیبا باید دندان های سالم و سفیدی داشته باشید.

روش های خانگی سفید کردن دندان

اصلاح طرح لبخند با سفیدی دندان ها

زردچوبه

برای تهیه خمیر زردچوبه از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید. یک قاشق چای خوری زردچوبه را با مقدار کمی آب ترکیب و زردچوبه را به شکل خمیر در آورید. آن گاه این خمیر را بر روی مسواک بگذارید و استعمال نمایید. بهتر است این روش را تا زمان سفید شدن دندان انجام دهید. توجه داشته باشید که زردچوبه می تواند نقش مثبتی در درمان آبسه دندان نیز داشته باشد.

زغال سنگ فعال

همانطور که می دانید در حال حاضر محصولات زغال سنگی به دلیل تاثیر فوق العاده در لایه برداری، خواص ضدعفونی کننده، روشن کنندگی و … مورد توجه قرار می گیرند. برای تهیه این خمیر می توانید مستقیماً از زغال سنگ فعال استفاده کرده و آن را با کمی آب میکس کنید. از این خمیر نیز برای سفید شدن دندان کمک بگیرید.
تمیزی دندان با زغال فعال

جوش شیرین و آبلیمو

تقریباً این دو ماده برای تمیز کردن دندان، بی نظیر هستند. خواص موجود در آبلیمو و جوش شیرین آن ها را به دو ماده پاک کننده ممتاز مبدل ساخته است. این بار برای تهیه خمیر مربوطه از خود آبلیمو کمک بگیرید. این مواد را در حدی با هم مخلوط کنید که شکل خمیری از آن ها پدید آید و این خمیر قابل استفاده برای سفید کردن دندان باشد.
خمیر جوش شیرین و آبلیمو برای سفید کردن دندان

روغن نارگیل و زردچوبه

یک قاشق غذاخوری زردچوبه خوراکی را با چند قطره اسانس نعناع، روغن چوب دارچین، روغن نارگیل و یا روغن نعناع میکس کنید تا ماده خمیری شکل شما به دست آید. بهتر است این خمیر را به مدت دو بار در روز برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار دهید.
تمیز کردن دندان به شکل خانگی

پوست پرتقال و نمک

ابتدا بر روی پوست پرتقال نمک دریا بپاشید. منظور از پوست پرتقال، بخش درونی و سفید پرتقال می باشد. آن گاه این پوست را به دندان ها بکشید تا زردی دندان ها از بین رود و دندان ها سفید شوند.
نمک دریا و آبلیمو برای تمیزی دندان
تمیز کردن دندان با پوست پرتقال

جوش شیرین و توت فرنگی

یک توت فرنگی بردارید و آن را به دو نیمه بزرگ تقسیم کنید. این توت فرنگی باید در سایز بزرگ انتخاب شود. آن گاه باید توت فرنگی را نرم و با یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید. حالا خمیر را به مدت ۵ دقیقه بر روی دندان بگذارید. بهتر است بعد از این کار، دندان ها را با جوش شیرین به شکل مرتب و ممتد مسواک بزنید.
سفید کردن دندان

پوست موز

پوست موز نیز تاثیر زیادی در سفید شدن دندان ها دارد. پوست موز باید از قسمت داخلی به دندان ها کشیده شود تا به طور طبیعی منجر به جرم زدایی دندان ها گردد. در ادامه نیز باید مانند سایر روش ها مسواک زدن با جوش شیرین را ادامه دهید. این خمیر تاثیر مثبتی در تسکین فوری دندان درد نیز دارد.
استفاده از پوست موز برای سفیدی دندان ها

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

برای تهیه خمیر جوش شیرین به اندازه یک قاشق چای خوری از آن برداشته و با پراکسید هیدروژن ترکیب سازید تا خمیری با بافت نرم به دست آید. شما می توانید به جای خمیر دندان از این خمیر جوش شیرین بر روی مسواک بگذارید.
خمیر جوش شیرین برای سفیدی دندان ها

قرقره کردن پراکسید هیدروژن

یکی از روش های موثر در سفید شدن دندان ها، قرقره کردن با محلول پراکسید هیدروژن است. برای این کار نصف لیوان را از آب پر و آن گاه به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از پراکسید هیدروژن در آن حل سازید. قرقره کردن با این محلول باید به اندازه یک دقیقه باشد تا تاثیر زیادی را در سفیدی دندانها موجب شود.

جوش شیرین و نمک دریا

همان طور که می دانید جوش شیرین و نمک دریا هر دو خواص ضدعفونی کننده دارند. برای استفاده از این دو ماده، باید یک دوم قاشق چای خوری نمک دریا را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب و به آن کمی آب بیفزایید. این میزان آب باید در حدی باشد که منجر به تشکیل خمیری از جوش شیرین و نمک دریا شود.  برای دندان هایتان بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید. حالا به جای خمیر دندان از این خمیر استفاده کنید.
سفید کردن دندان

روغن نارگیل

روغن نارگیل خوراکی را به اندازه یک قاشق غذا خوری در دهان بریزید و به عنوان یک دهان شویه استفاده کنید. مدت زمان نگه داری روغن نارگیل در دهان شما باید در بازه زمانی ۵ تا ۲۰ دقیقه انجام گیرد تا تاثیر گذار باشد.
جرم زدایی دندان با روغن نارگیل

سرکه سیب

از سرکه سیب نیز مانند یک دهان شویه استفاده کرده و یک قاشق غذاخوری از آن را به مدت ۲ دقیقه در دهان نگه دارید. همچنین می توانید مسواک خود را با کمی سرکه سیب آغشته و  مسواک بزنید. این کار منجر به پاکی دندان از هر گونه لکه می شود. ضمن اینکه خواص آنتی باکتریال سرکه سیب، دهان شما را از هر گونه باکتری پاکسازی می کند و یک روش عالی برای از بین بردن بوی بد دهان می باشد. بهتر است پس از اتمام دندان های خود را با جوش شیرین مسواک بزنید.

جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و خمیر دندان

برای تهیه این خمیر باید یک قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن، ۲ قاشق چای خوری خمیر دندان و ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. این ترکیب باید به اندازه ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی دندان باقی بماند. از این مخلوط می توانید به عنوان خمیر دندان نیز بهره مند شوید.

اسانس روغن و جوش شیرین

برای این کار باید ار روغن های خوردنی چون روغن نعناع، روغن چوب دارچین و اسانس نعناع استفاده کنید و آن را با جوش شیرین ترکیب سازید. ترکیب شکل گرفته باید بافت خمیری داشته باشد. بهتر است از این مخلوط به اندازه دو بار در روز استفاده کنید تا سفید شدن دندان ها را به دنبال داشته باشد.

روشهای سفید کردن دندان

روغن پرتغال

با استفاده از ۲ تا ۳ قطره روغن پرتقاال، خمیر دندان و مسواک می توانید اقدام به سفید شدن دندانهایتان با این روش نمایید، برای این منظور، روغن پرتقال را بر روی مسواک خود بریزید و خمیر دندان را روی آن قرار بمالید، اکنون دندانها را مسواک بکشید و به طور معمولی بشویید. تا یک یا دو هفته لازم است این روش را هر روز صبح تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

روغن پرتقال از پوست پرتقال تهیه شده و می تواند در سفیدی دندان ها بسیار موثر باشد، همچنین خاصیت ضد قارچی بودن پوست پرتقال به بهبود سلامت لثه ها کمک خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

روغن کنجد

لازم است یک قاشق غذا خوری روغن کنجد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون دهانتان بچرخانید و سپس روغن را بیرون ریخته و دهانتان را با آب شست و شو دهید، به طور معمول مسواک بزنید، برای نتیجه گرفتن از این روش، می توانید آن را یکبار و در صبح انجام دهید.

سفید شدن دندان

استفاده از روغن دندان بر روی دندان ها نه تنها موجب از بین رفتن لکه های روی دندانها می شود، بلکه پلاک دندان را نیز حذف خواهد کرد.

برگ گواوا

یک تا دو برگ گواوا له کرده تا به حالت خمیری شکل بدست آید، سپس آن را بر روی دندانهایتان بمالید و حدود یک تا دو دقیقه صبر کنید و بعد دهان تان را شسته و مطابق معمول مسواک بزنید.

استفاده از این روش اگر هر روز استفاده شود، موجب سفید شدن دندان ها خواهد شد.

برگ گواوا در چابهار به زیتون محلی شهرت دارد و در درمان بسیاری از مشکلات دندان همچون عفونت دندان، ورم لثه، پلاک دندان ، فلاونوئید ها و فنل های آن موثر می باشد.

بلچینگ دندان

زنجبیل و نمک

یک تکه زنجبیل را رنده کنید و به همراه یک چهارم غذا خوری نمک با هم مخلوط کنید، سپس آب یک تکه لیمو ترش را به آن افزوده تا حالت خمیری بدست آید، سپس ترکیب حاصل را برای سفید شدن دندانها روی مسواک زده و استفاده کنید.

امیدواریم روش های سفید شدن دندان مورد توجه شما بزرگوران قرار گرفته باشد. فراموش نکنید که موادی چون جوش شیرین، آب لیمو و دیگر موارد ذکر شده حتماً سفید کردن دندان ها را در پی خواهند داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *