دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سنگ درمانی در اسلام خواص سنگ های مختلف

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

سنگ درمانی در اسلام دارای قدمتی طولانی و چندین ساله است و فلسفه خاص خود را دارد این علم هنوز برای برخی از افراد ناشناخته است و تسلط و آگاهی کافی بر روی آن وجود ندارد در صورتی که این علم با دانش هایی که در اختیار بشر قرار می دهد می تواند کمک مهمی در تمامی زمینه ها داشته باشد.

در کتب مختلفی که توسط اولیا و انبیا نوشته شده است اشارات مختلفی به سنگ درمانی اسلامی شده است که به اثرات مثبت این نوع سنگ ها و انرژی درمانی هایی که به وسیله آنها صورت می گیرد اشاره دارد. در بیشتر این کتاب ها همچنین به این موارد اشاره شده است که سنگ درمانی می تواند موجب شفا بخشی نیز باشد. این نوع سنگ ها از معادن و کوه های خاصی استخراج می شود که علاوه بر خواص دارویی و درمانی دارای اثرات مثبت دیگری مانند افزایش رزق و روزی، مهر و رحمت است.

  اطلاعاتی درباره سنگ های درمانی در دین اسلام

دانش سنگ درمانی در اسلام:

در دین اسلام به استفاده از سنگ های ارزشمند و شفا بخش مانند فیروزه، عقیق، حجرالشمس و … بسیار اشاره شده است بیشتر ائمه خود از این نوع انگشترها استفاده می کره اند و به یاران خود نیز توصیه می کردند تا با استفاده از این انگشتر بیماری و بلا را از خود دور نگه دارند.

استفاده از این سنگ ها در تاریخ اسلام و ایران دارای قدمت بالایی است و در کتاب هایی مانند هدایت الائمه، تذکره، منافع الاحجار و فرحت الغری اشارات مستقیمی به اینگونه سنگ ها و خواص درمانی آن شده است.

 خاصیت درمانی سنگ فیروزه:

فیروزه از جمله سنگ های ارزشمند و قیمتی است که دارای خواص درمانی مهمی است و در معادن خراسان یافت می شود فیروزه نیشابور از جمله سنگ های فیروزه اصل و ارزشمند است که کیفیت بسیار بالایی دارد. و در روایات بیان شده است که استفاده از این سنگ می تواند موجب افزایش نور چشم و با قوت قلب موجب گشادگی خاطر و دل می گردد.

خاصیت درمانی سنگ در اسلام

همچنین امام موسی کاظم در باب سنگ درمانی اسلامی فرموده اند که استفاده از سنگ فیروزه برای درمان ناباروی معجزه گر است.و در روایتی دیگر نیز بیان شده است که استفاده از این سنگ می تواند سموم را از بدن دفع کند و فرد می تواند آن را در معجون خود استفاده کند. تا از انرژی آن بهره مند شود. از دیگر مزایای استفاده از سنگ فیروزه، افزایش نشاط و روحیه در فرد است و همچنین افرادی که از این سنگ ها استفاده می کنند در مقابل صدمه حشرات در امان هستند.

  •  آرون گروپس

 سنگ درمانی در اسلام، به لحاظ علمی نیز مورد بررسی بوده است و پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتایج دست یافته اند که سنگ فیروزه می تواند اثرات مثبتی بر روی معده، قلب، درمان بیماری های عفونی، سنگ کلیه، تورم قرینه و مثانه دارد و به درمان این بیماری ها کمک می کند. این سنگ برای درمان بیماری های چشمی مانند اشک ریزی و کاهش دید مؤثر باشد.

سنگ درمانی در اسلام چگونه است

خاصیت درمانی سنگ عقیق:

سنگ سرخ رنگ عقیق انواع مختلفی دارد و مهم ترین خاصیت درمانی که دارد درمان افسردگی است زیرا این سنگ دارای انرژی مثبتی است و غم را از فرد دور می کند همراه داشتن این سنگ موجب روشنایی چشم و رفع کننده بوی بد دهان است. همچنین در برخی از روایات اشاره شده است که این سنگ می تواند موجب رفع مشکلات ناباروی شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *