دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا ژیمناستیک برای کودکان مناسب است؟ ژیمناستیک از چه سنی باید شروع شود؟

  • زهره امامی
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بهترین سن برای شروع ژیمناستیک برای کودکان ۴ سالگی است. باید توجه داشت که قد بلند برای ژیمناستیک مفید نمی باشد بنابراین کودکانی که قدنرمال تری دارند در این رشته پیشرفت بیش تری خواهند داشت.

ژیمناستیک برای کودک اگر زیر نظر مربی مجرب و متخصصان تغذیه انجام پذیرد هرگز سبب کوتاهی قد نخواهد شد. ناگفته نماند یکی از فاکتورهای موفقیت در این رشته، قد کوتاه یا متوسط می باشد.

شرط پیشرفت در ژیمناستیک

ورزش ژیمناستیک برای کودکان

ژیمناستیک از رشته های ورزشی جالب و پرهیجان است و در واقع در دسته بندی آمادگی جسمانی جای می گیرد. ریشه این رشته ورزشی برمی گردد به یونان باستان و امروزه در سطح بین المللی تکامل یافته است. کودکان زمانی می توانند ورزش ژیمناستیک را انجام دهند که آمادگی جسمی آن ها به حدی رسیده باشد که بتوانند حرکات ژیمناستیک را انجام دهند. ژیمناستیک برای کودکان در سنین پایین تر نسبت به کودکانی که دیرتر وارد این رشته ورزشی می شوند موجب رشد سریع تر کودک می شود و همچنین سبب می شود این دسته از کودکان آسیب ها را زودتر پشت سر بگذارند.

ژیمناستیک آمادگی جسمانی

سن مناسب ژیمناستیک

آکادمی طب تخصص کودکان در امریکا سن مناسب شروع جدی این ورزش برای کودکان را بین سنین ۲ تا ۵ سال می دادند. این آکادمی برای کودکانی که محدودیت خاصی دارند سن مناسب  کودکان برای شروع این ورزش را ۶ تا ۹ سال معرفی می کند.

ژیمناستیک برای کودکان

  •  آرون گروپس

کودکانی در سنین ۹ تا ۱۱ سال وارد این ورزش می شوند نسبت به دیگر کودکانی که زودتر این ورزش را شروع کرده اند زودتر خسته و بی رمق می شوند. در مورد دخترها نیز باید بگوییم که دخترانی که در دوره کوتاه قبل از قاعدگی تمرینات سخت ژیمناستیک را آغاز می کنند به مشکلات جدی قاعدگی مواجه می شوند اما دخترانی که در سنین پاییین تر وارد این رشته ورزشی می شوند مشکلات قاعدگی را تجربه نخواهند کرد.

سن مناسب برای ژیمناستیک

از طرفی نا گفته نماند این ورزش در دوره کوتاه قبل از قاعدگی بر روی رشد استخوانی و بلوغ جنسی دختران تاثیر می گذارد و این مرحله را به تاخیر می اندازد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *