دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی مکان های دیدنی پکن (۱۶ جاذبه گردشگری برتر پکن)

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

پکن از بزرگترین شهرهای چین است که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود این شهر بزرگ چین دارای جاذبه های بسیاری است و بسیار مدرن و پیشرفته است در این شهر تلفیقی از معماری های سنتی و مدرن به چشم می خورد به همین دلیل مکان های دیدنی پکن بسیار تماشایی و جذاب است.

بیشتر گردشگرانی که به شهر پکن سفر می کنند برای لذت بردن از مکان های دیدنی پکن به صورت تورهای مسافرتی و پیاده روی سفر را برای خودت جذاب تر می کنند و ترجیح می دهند تا با پیاده روی در این شهر از از بیشتر جذابیت های این شهر استفاده و تمام لذت را از این سفر خود داشته باشند. همچنین گردشگران در طی سفر می توانند از خوراکی های محلی و لذیذ چینی نیز استفاده کنند تا تجربه ای جدید و تازه در سفر خود داشته باشند.

مکان های دیدنی پکن و جاذبه ها

آشنایی با مکان های دیدنی پکن:

در پکن بیشتر بناهای تاریخی و معابد آن دارای قدمتی طولانی با پیشینه بیش از پنج هزار ساله است بناهایی که با وجود قدیمی بودن هنوز دارای جذابیت هستند و مورد معماری آن توجه گردشگران را به سمت خود جلب می کند.

۱- پارک بی های

این پارک واقع شده در شمال غربی شهر ممنوعه می باشد که در گذشته محل اقامت زمستانی امپراطوران بوده است و بیشتر یک اثر تاریخی به شمار می رود و یکی از دیدنی های جاذبه های توریستی شهر پکن می باشد که دارای دریاچه بزرگ است و می توانید قایق سواری کنید.

۲- پارک جهانی

پارک جهانی از دیگر مکانهای دیدنی پکن می باشد که متشکل از ۱۷ بخش از قاره های مختلف جهان از جمله آمریکا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا می باشد  و  در هر بخش این پارک می توانید با معماری و فرهنگ آن منطقه یا قاره آشنا شوبد و در واقع جاذبه های دیدنی هر کشور را در مقیاس کوچک تر ببینید.

۳- پارک تپه ای فراگرانت پکن

اگر شما نیر به دنبال باغ سلطنتی و رویایی به منظور قدم زنی هستید پارک تپه ای گزینه بسیار مناسبی می باشد و در دو فصل بهار و پاییز به زیباترین شکل ممکن وجود دارد زیرا، فصل بهار زمان رویش گل ها و گیاهان پارک تپه ای فراگرانت می باشد و فصل پاییز نیز ریزش برگ زیبایی خاصی به این پارک می دهد و همچنین مرتفع بودن این پارک طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به عنوان ریه پایتخت چین نامیده شده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴- سالن تئاتر اپرای پکینگ پکن

یکی از مشهورترین سالن تئاتر کشور چین سالن تئاتر اپرای پکینگ واقع شده در شهر پکین می باشد که دارای هنرمندان متعدد با تلفیق هنرهایی مانند نوزاندگی، رقاصی، آکروباتیک و سایر حرکات نمایشی دیگر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است که در قرن هفدهم این سال فعالیت خود را شروع کرد و در قرن نوزدهم اوج شهرت و محبوبیت را دریافت کرد و همچنین گریم های بازیگران این سال تئاتر نیز الهام گرفته از سنت ها و افسانه های باستانی چینمی باشد.

بناهای زیبا در پکن

۵- برج طبل و برج ناقوس:

این برج از بزرگترین برج های قدیمی است که برای ثبت کردن وقت کارمندان ساخته شده است و قدمت آن به دوران سلسله یوان و مینگ باز می گردد و به افراد بازدید کننده ای که می توانند به نقطه بالای برج بروند در نهایت جوایز داده می شود.

شهر پکن را بیشتر بشناسید

۶- دیوار بزرگ چین:

دیوار چین از مهم ترین مکان های گردشگری پکن است که دارای قدمت بالایی است و از عجایب مهم گردشگری دنیا است این دیوار سرتاسر چین را احاطه کرده است که در زمان حمله مغول برای حفاظت ساخته شده است اما در نتیجه تاثیر چندانی در مقابله با دشمن نداشته است.

دیوار چین

۷- منطقه هنر ۷۹۸:

این منطقه گردشگری در پکن برای انتقال هنرهای مختلف و به روز به بازدید کنندگان تاسیس شده است و در آن فعالیت های متنوع و جذاب هنری رونمایی می شود.

موزه هنر پکن

۸- شهر ممنوعه:

این کاخ از مهم ترین کاخ های جهان است و با کاخ های بزرگی نظیر ورسای برابری می کند معماری چوبی و بی نظیر این کاخ موجب شده است تا آن را زیباترین معماری چوبی در جهان تلقی کنند و قدمت آن به ۵۰۰ سال قبل باز می گردد.

پکن و مکان های مدرن

۹- نانلوگوکسیانگ:

این خیابان مدرن در شهر پکن قرار دارد و در گوشه و کنار آن رستوران ها و کافی شاپ هایی با طراحی و امکانات مدرن وجود دارد بوتیک های مختلف نیز از دیگر مزایا و نقاط مثبت در این خیابان به شمار می روند.

مناطق رویایی در پکن

۱۰- معبد آسمان:

این معبد با معماری بی نظیر خود از مکان های دیدنی پکن است و به دلیل اینکه با اعتقادات مردم این ملت گره خورده است بسیار با اهمیت و ارزشمند است این معبد در گذشته به دستور امپراطوران این سرزمین برای عفو گناهان و مکانی برای دعای بارش باران و پرباری محصولات بوده است.

شهر پکن و بناهای تاریخی

۱۱- معبد لاما:

این معبد بزرگترین معبد بودایی است و بسیاری از راهبان در این معبد تحت آموزش و تعلیم قرار می گیرند و در همین معبد زندگی می کنند مجسمه ۲۶ متری مایتریا نیز در این معبد قرار دارد.

معبد زیبا در پکن

۱۲- کاخ تابستانی:

این کاخ زیبا در ۱۵ کیلومتری از شهر پکن قرار گرفته است و از جاذبه های بی نظیر و مکان های دیدنی پکن محسوب می شود که برای هر گردشگری جالب و تماشایی است. دریاچه و فضای اقامتی اطراف این دریاچه نمایی رویایی به این منطقه تفریحی بخشیده است.

مناطق بی نظیر پکن

۱۳- میدان تیانانمن:

این میدان بزرگترین میدان جهان است و مرکز تفریحی بسیاری از توریستان می باشد این میدان به دلیل افسانه هایی که در دل خود دارد برای گردشگران بسیار دوست داشتنی و دیدنی است.

میدان بزرگ پکن

۱۴- خیابان وانگفوجینگ:

این خیابان بزرگ از مناطق دیدنی پکن است که بیشتر توریست ها از آن دیدن می کنند در این خیابان به خوبی می توانید ساختمان ها و سنت های قدیم مردم را مشاهده کنید و به دلیل حفظ و نگهداری این منطقه عبور کردن اتومبیل در آن ممنوع است.

جاذبه های توریستی پکن

۱۵- شیچاهای:

این منطقه توریستی پکن که بسیار جذاب است دارای دریاچه های بزرگ با طبیعت و چشم اندازی بکر و خاص است و برای راحتی گردشگران در اطراف این منطقه رستوران ها و کافه های شیک در نظر گرفته شده است.

دریاچه زیبای پکن

۱۶- پارک بیهای:

این پارک از مکانهای دیدنی پکن است که دارای جنبه تاریخی و تفریحی است بنای قرار گرفته در این پارک دارای ارزش تاریخی است و در اطراف آن دریاچه و امکانات قایق رانی نیز قرار گرفته است.

زیبایی های شهر پکن

پکن به دلیل بزرگی و زیبایی که دارد دارای مکان های دیدنی و جاذبه های متنوع و بی نظیری است که برای یک مسافرت بی نظیر و به یادماندنی انتخابی مناسب است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *