دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای مهاجرت به ترکیه و شرایط اقامت در ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

ترکیه از جمله کشورهای گردشگری در جهان است و با شرایط مناسبی که دارد هر ساله تعداد زیادی از مهاجران به ترکیه مهاجرت می کنند بیشتر مهاجران به این کشور ایرانیان هستند و علت آن شرایط اقامت مناسب در این کشور است و در ادامه بیشتر شرایط مهاجرت به ترکیه را مطالعه می کنید.

ترکیه در جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا قرار دارد این کشور قاره های آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرده است از مهم ترین ویژگی های کشور ترکیه احاطه شدن آن از سمت سه دریا است که آن را از این طریق به کشورهای همسایه متصل می کند و مسیر ارتباطی مهمی برای این کشور به شمار می رود. با توجه به ویژگی های این کشور دلیل بیشتر مهاجران برای مهاجرت به ترکیه استفاده از قابلیت اتصالی این کشور به سایر کشورهای اروپایی است.

کشور ترکیه و مهاجرت به آن

دانستنی های مهاجرت به ترکیه:

برای ورود به کشور ترکیه گذرنامه از جمله مهم ترین عواملی است که باید آن را داشته باشید گذرنامه شما باید به مدت ۹۰ روز دارای اعتبار باشد و در صورت تمام شدن تاریخ انقضا باید قبل از سفر آن را تمدید کنید. همچنین برای سفر و اقامت در ترکیه برای برخی از کشورها این امکان وجود دارد که بدون استفاده از ویزا وارد خاک ترکیه شوند.

مهاجرت و سفر به ترکیه

 برای رفتن به ترکیه در توافق نامه ای که بین برخی کشورها تنظیم شده است شهروندان این کشورها می توانند بدون استفاده از ویزا برای مدت ۳ ماه در ترکیه اقامت داشته باشند. همچنین در موارد دیگر برخی کشورها به دلایلی نمی توانند ویزا دریافت کنند و باید در مرز این کشور هزینه ویزا را پرداخت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه مهاجرت کردن به ترکیه می توانید با برقراری تماس با وزارت امور خارجه این کشور از شرایط اطلاع کسب کنید.

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط سفر به ترکیه

قبل از سفر و قصد اقامت در این کشور لازم است، شرایط کلی این کشور را خوب بسنجید و از این طریق متوجه شوید که آیا انتخاب کشور ترکیه را به عنوان مکان زندگی کردن دوست دارید یا خیر.

  •  آرون گروپس

شاید اولین چیزی که در ذهن تان در مورد کشور ترکیه تداعی می شود؛ نزدیک بودن این کشور به ایران و نیز عدم نیاز به گرفتن ویزا برای سفر توریستی باشد، بنابراین کشور ترکیه از نظر اینکه می توان به راحتی به کشور ایران رفت و آمد کرد و از خانواده و آشنایان و دوستان از نزدیک در ارتباط بود، گزینه مناسبی برای اقامت است.

هجرت به ترکیه

همچنین مردمان ترکیه، افرادی بیگانه دوست هستند و برخلاف دیگر کشور ها مردم این کشور، هرگز رفتارهای نژاد پرستانه از خود بروز نمی دهند.

ضمن اینکه ترکیه کشور امنی است و برخلاف شایعاتی که در مورد آن وجود داشته و سریالها و فیلم ها در رابطه با ناامن بودن این کشور بازتاب داده می شود، زندگی در آنجا می تواند راحتی و آرامش را برایتان به همراه داشته باشد.

ترکیه کشوری توریستی است که نصف آن در آسیا و نیم دیگرش در اروپا واقع می باشد، این کشور چهار فصل از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است، از این رو می توانید با توجه به روحیات خود به یکی از شهر های ترکیه سفر کنید.

برخلاف شایعات موجود در مورد بازار کار خراب ترکیه؛ در صورتی که توانایی خوبی در زمینه کار کردن داشته باشید، می توانید از شغل خوبی در این کشور بهرمند شده و به راحتی شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

نزدیک بودن فرهنگ ترکیه به ایران و داشتن دین مشترک با ایرانی ها، به هنگام مسافرت به این کشور احساس غربت زدگی کمتری می کنید و قطعا آرامش بیشتری خواهید داشت.

نکته دیگر در مورد کشور ترکیه، پایین بودن هزینه های آن به نسبت دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی است، از این رو با مبالغ معقول می توانید زندگی باکیفیت و راحت تری داشته باشید.

مسافرت به ترکیه

حال با توجه به این شرایط و سنجیدن کامل مزایای و مشکلات زندگی در ترکیه، در صورتی که تصمیم شما برای سفر و اقامت در آنجا جدی می باشد، باید بدانید که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد و نباید تنها بر اساس تبلیغات تنها به روشهای خرید ملک و گرفتن پاسپورت فکر کنید.

راه های مختلف اقامت در ترکیه:

برای مهاجرت کردن به ترکیه و دریافت حق اقامت باید با گذرنامه مسافرتی با تاریخ اعتبار ۶۰ روز داشته باشید و مدارک شما شامل دو قطعه عکس برای گذرنامه، فرم درخواست تقاضا، ویزا و در صورت نیاز بنا به نوع اقامت می توانید از درج مدارک تحصیلی، شغلی و … استفاده کنید.

روش های سفر به ترکیه

۱- اقامت توریستی:

اگر برای یک سفر کوتاه به این کشور عظیمت می کنید می توانید از قانون ۳ ماهه اقامت بدون ویزا استفاده کنید و به عنوان توریست به مدت سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

در مورد دیگر اقامت توریستی فرد مهاجر برای رفتن به ترکیه می تواند از ویزای ۶ ماه برای اقامت خود استفاده کند و با دریافت دفترچه اقامت برای مدتی در این کشور به عوان توریست حضور داشته باشد.

برای سفر به ترکیه چه شرایطی لازم است

۲- اقامت از طریق سرمایه گذاری:

روشی دیگر که برای اقامت در ترکیه در نظر گرفته می شود، از طریق خرید زمین و ملک است در این کشور خرید و سرمایه گذاری بسیار آسان و کم هزینه است و به همین خاطر با خرید ملک بیشتر افراد به این کشور سفر می کنند.

کشور زیبای ترکیه و مهاجرت به ان

۳- اقامت از طریق تحصیل:

برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور از طریق پرداخت هزینه یا استفاده از نمرات بالای تحصیلی می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید و از امکانات تحصیلی آن استفاده کنید.

۴- ویزا از طریق ازدواج، شغل و کارآفرینی:

یکی از روش های اخذ ویزا برای سفر به ترکیه ازدواج با اتباع ترکیه است که با ثبت این ازدواج می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید افرا کارآفرین و با سابقه شغلی بالا نیز می توانند به راحتی ویزای این کشور را برای اقامت در آن دریافت کنند.

در پایان، امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با کشور ترکیه و آگاهی از شرایط تحصیل در ترکیه می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *