دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان ها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام هستند؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

زمانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را داریم، باید از قوانین مهاجرتی آن کشور اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم محل مناسبی را برای زندگی انتخاب کنیم.

برای برداشتن گامی بلند در راستای اهداف و آرزوهایمان باید مکان های درستی برای اقامت و مهاجرت انتخاب کنیم. به همین خاطر قبل از مهاجرت به کشور دیگر باید درباره فرهنگ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی، مشکلات سیاسی، امتیازات، ویژگی های طبیعی و آب و هوایی، درآمد زایی، و فرصت های شغلی و … اطلاعاتی کسب کنیم.

برای مهاجرت باید ویژگی های مبدأ و مقصد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک اروپایی می تواند با پس اندازش تا شش ماه بدون شغل در قاره ای دیگر زندگی کند. این مسئله به تفاوت درآمدها مربوط می شود. مسلماً چنین اتفاقی برای یک ایرانی ممکن نیست. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت، حتماً باید شرایط مالی و توانایی های خود را نسبت به کشوری که قرار است به آن مهاجرت کنید، بسنجید و آن گاه اقدام به ترک کشور کنید.

طبق نتایج سنجش غیر قطعی«یواس نیوز اند ورلد ریپورت» به عنوان یکی از زیر مجموعه های رتبه بندی بهترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۷، سوئد به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت انتخاب شد. پس از سوئد به ترتیب کشورهای کانادا، سوئیس، استرالیا و آلمان دارای رتبه های بهتر در مهاجر پذیری هستند. البته این کشورها دارای ویژگی های مناسبی برای مهاجران هستند اما شرایط اقتصادی کشور شما را برای مهاجرت در نظر نمی گیرند. اگر پول زیادی دارید، می توانید ویزای سرمایه گذاری آن کشور را تهیه و زندگی جدیدی را تجربه کنید. تغییرات اجتماعی و اقتصادی برای مهاجرین در کشورهای بیگانه اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال سوئد که دارای امکانات زیادی برای مهاجران بوده و بهشت مهاجران خوانده می شود، در چند سال اخیر قربانیان و جرائم زیادی نسبت به مهاجران اعمال کرده است. ضمن اینکه مردم سوئد نگاه خوبی نسبت به مهاجران و تمایل به تغییرات فرهنگی در کشورشان ندارند.

قطعاً این سنجش به طور اطمینان برای رتبه بندی کشورها صحیح نیست اما این نظر توسط عده ای از کارشناسان و متخصصان تهیه شده است.

مالزی

بهترین مکان برای مهاجرت مسلمانان به حساب می آید. چون ۶۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. در این کشور فرهنگ کشورهای مختلف هندی، مالایی و چینی به خوبی با هم ادغام شده و زندگی صلح آمیزی در کنار هم دارند. این کشور در این رتبه بندی جایگاه بیست و چهارم را دارد و مهاجرت به آن جا از طریق ویزای کاری انجام می شود. ضمن اینکه دارای طبیعت و غذای حلال نیز می باشد.

فنلاند

یکی از پدیده های زیبای قطبی به نام شفق قطبی در فنلاند قابل رویت است و همچنین جاذبه های دیگری چون بابانوئل و مدار شمالگان دارد. فنلاند در این رتبه بندی جایگاه چهاردهم را دارد. جزء امن ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. معمولاً بیشترین شیوه مهاجرت به فنلاند به دلایل کاری و تحصیلی است و سرمایه گذاری به دلیل هزینه زیاد کمتر توصیه می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نیوزیلند

این کشور با داشتن سرمایه اجتماعی به داشتن مردمی قوی، شبکه های قوی اجتماعی و زندگی شهروندی شهرت دارد. خدمات پزشکی و درمانی آن موجب شده است که این مکان برای دانشجویان و نیروی کار متخصص جاذب خوبی به حساب آید. دارای طبیعت و آب و هوای خوبی است. در رتبه بندی ۲۰۱۸ جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. اقامت در این کشور با ویزای کار، تحصیل و مهارت میسر می شود.

بهترین مکان ها برای مهاجرت

ایسلند

بر اساس شاخص صلح جهانی سال ۲۰۱۸، این کشور آرام ترین ناحیه دنیاست. این ویژگی در بسیاری از کشورهای نوردیک(کشورهای اسکاندیناوی و شمال اقیانوس اطلس) وجود دارد. جایگاه ایسلند در این طبقه بندی، جایگاه دوازدهم است. مهاجرت به ایسلند از طریق کار سخت تر انجام می شود و ویزای تحصیلی و یا مهاجرت از طریق ثبت شرکت بهتر انجام می شود.

نروژ

زندگی در کشور نروژ نیز بسیار در امنیت و شادی است. زندگی آرام، عدم آلودگی محیطی، زیبایی های خیره کننده و آموزش رایگان در دانشگاه های عمومی از ویژگی های این کشور است. این کشور قوانین سخت مهاجرتی ندارد اما هوای سردی دارد. در رتبه بندی مذکور نروژ جایگاه دوازدهم را دارد. برای اقامت در آن جا می توان از طریق ویزای کار، ویزای تحصیلی و یا ثبت شرکت اقدام کرد.

بهترین مکان ها برای مهاجرت

سوئد

این کشور نیز از نظر وضعیت اجتماعی بسیار تامین کننده، حقوق بشر، حمایت قوی دولت از شهروندان و تقسیم عادلانه ثروت بسیار غنی است. این کشور در چند سال اخیر دارای رشد جمعیتی بوده و در سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند.

استرالیا

ایرانیان در این کشور از طریق ویزای سرمایه گذاری یا کار، اقامت می گیرند. اقامت دائم نیاز به ۸ تا ۱۲ ماه زمان دارد. در این کشور فرصت های شغلی بسیاری از طریق بسط «تحقیق و توسعه» به دست آمده است. همچنین فرهنگ این کشور بسیار تحت تاثیر غیر انگلیسی زبانان و آسیایی ها قرار گرفته است. در رتبه بندی ۲۰۱۸، دارای رتبه هفتم دنیا می باشد.

بهترین مکان ها برای مهاجرت

آلمان

این کشور دارای قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و خدمات آموزشی برتر است. در این کشور جرم و جنایت نرخ پایینی دارد و فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد. در این کشور نرخ بیکاری نسبت به بقیه کشورهای اروپایی پایین است. کسانی که ویزای شینگن دارند، آلمان را در اولویت نخست مهاجرتی قرار می دهند. این کشور دارای نیروی کار متخصص و ماهر است. این کشور در تقسیم بندی یواس نیوز اند ورلد ریپورت، رتبه نخست کارآفرینی و جایگاه سوم را در بین کشورها دارد. این کشور ثروتمند است و از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارد.

بهترین مکان ها برای مهاجرت

کانادا

این کشور بسیار مورد توجه متخصصان و دانشجویان است و از مهاجرین استقبال می کند. قوانین مهاجرتی و گرفتن ویزای کانادا مشکل نیست. دارای کیفیت بالایی از سطح زندگی می باشد. بزرگترین کشور دنیا بعد از روسیه است و دارای صنایع مبتنی بر فناوری نوین، امکانات مناسب توسعه فردی، سلامت و آموزش کارآمد و شرایط کسب و کار است. از صادرکنندگان انرژی، غذا و مواد معدنی است. جایگاه کانادا در رتبه بندی جهانی، دوم است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *