دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی پنج ماسک گوجه فرنگی و تاثیرات آن بر زیبایی

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
  • دیدگاه‌ها برای معرفی پنج ماسک گوجه فرنگی و تاثیرات آن بر زیبایی بسته هستند

گوجه فرنگی علاوه بر خواص بسیار پر اهمیت در سبد غذایی ما تاثیرات مثبت فراوانی نیز بر زیبایی و شادابی پوست دارد. ماسک گوجه فرنگی روشن کننده موثری برای پوست شماست که دراین مقاله روش تهیه پنج نوع ماسک گوجه فرگی و تاثیرات آن بر شادابی و طراوت پوست در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

ماسکهای طبیعی میوه ها برای تقویت و روشن کردن پوست بسیار مفید هستند و مانع از افتادگی و شل شدن پوست می شوند . برای درمان پوستتان همه ی مواد شیمیایی با قیمت های بسیار بالا را کنار بگذارید و از ماسک های طبیعی همچون گوجه فرنگی استفاده کنید. ماسکهای طبیعی علاوه بر اینکه بسیار ارزان هستند برای پوست بسیار مفید هستند.

گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی بسیار عالی برای پوست است و سرشار از آنتی اکسیدان است که همین باعث می شود از پوست در برابر اشعه های آفتاب محافظت کند و باعث به تاخیر انداختن پیری پوست می شود و از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند. ماسکهای گوجه فرنگی یکی از ماسکهایی است که با هزینه بسیار پایین تهیه می شود . گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن اسید های طبیعی پوست چرب را تنظیم می کند.

ماسک گوجه فرنگی مناسب برای پوست

مواد مغذی مفید موجود در گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی

ویتامین A : محو لکه های تیره و لطیف کردن پوست خشن ویتامین B: کاهش سرعت روند پیری پوست کلسیم : بهبود پوست خشک پژمرده پتاسیم : آبرسانی به سلول های پوست منیزیم: کند کردن روند پیری پوست

طرز تهیه ۵ نوع ماسک گوجه فرنگی

ترکیب گوجه فرنگی و عسل

ماسک گوجه فرنگی با خاصیت روشن کننده

ماسکهایی مثل ترکیب گوجه فرنگی به همراه عسل باعث درخشش پوست شما می شود و این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید است و پوست شما را بسیار لطیف می کند و همچنین باعث می شود تا پوست شما رطوبت لازم را داشته باشد. استفاده مکرر از این ماسک باعث می شود تا لکه های تیره و لکه های جوش از روی پوست محو شوند و مانع از پیری زودرس پوست و سرطان پوست می شود. عسل فواید زیادی برای پوست دارد که از جمله فواید عسل می توان به ضد باکتری و ضد قارچ بودن آن اشاره کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مواد لازم برای تهیه ماسک

عسل : نصف قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی رسیده : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا گوجه فرنگی را به خوبی بشویید و آن به دو قسمت برش دهید و در درون مخلوط کن بیندازید و عسل را به گوجه فرنگی درون مخلوط کن اضافه کنید و گوجه فرنگی و عسل را تا مرحله ای مخلوط کنید تا بخوبی باهم مخلوط شوند. پوست صورت خود را قبل از استفاده از ماسک، به خوبی با آب ولرم بشویید. بعد از آماده شدن این ماسک، آن را به کمک قلم مو یا انگشت بر روی صورتتان قرار داده و صورت خود را به خوبی ماساژ دهید و حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید که این ماسک بر روی صورت شما بماند.

ماسک گوجه فرنگی مفید

بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب سرد به طور کامل بشویید تا ماسک به خوبی از صورت شما پاک شود.

ترکیب گوجه فرنگی و خیار

ماسک گوجه فرنگی با خاصیت آبرسانی

ترکیب خیار و گوجه فرنگی، باعث روشن شدن و طراوت و شادابی  پوست شما می شود . این ماسک باعث خنک شدن پوست می شود که اگر پوست شما ملتهب و یا آفتاب سوخته شده می توانید از این ترکیب استفاده کنید. ماسک خیار و گوجه فرنگی، هم چنین منافذ بزرگ پوست را به مرور زمان می پوشاند. با توجه به اینکه خیار از ۹۵ درصد آب تشکیل شده خاصیت آبرسانی به پوست را دارد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک

گوجه فرنگی : ۱ عدد

خیار : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

ایتدا گوجه و خیار را به خوبی شسته و آن ها را به چند قسمت برش دهید و در درون مخلوط کن بریزید تا بخوبی باهم مخلوط شوند پس از اینکه آن ها به صورت چسبنده در آمدند می توانید با کمک قلم مو یا انگشت بر روی پوستتان بزنید و چند دقیقه پوست را به خوبی با این ماسک ماساژ دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید که ماسک را باید بر روی پوست بسیار تمیز خود قرار دهید.

ترکیب گوجه فرنگی و لیمو

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی و آبلیمو هر دو دارای خاصیت روشن کننده پوست هستند و همچنین با استفاده مکرر از این به ماسک به مرور زمان جای لکه های سیاه و لکه های جوش از روی پوست محو می شوند.

مواد لازم

گوجه فرنگی : ۱ عدد

آبلیمو : نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

گوجه فرنگی را شسته و آب آن را بگیرید و دو قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را به همراه نصف قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط کنید و مخلوط آبلیو و گوجه فرنگی را روی قسمت های تیره صورت خود یا همه صورت به کمک پنبه قرار دهید. و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

    ماسک بسیار مفید گوجه فرنگی

ترکیبی از گوجه فرنگی برای جوش های سرسیاه

مواد لازم

خمیر گوجه فرنگی : یک تا دو قاشق سوپ خوری

بلغور جو : یک قاشق سوپ خوری

ماست ساده : یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه ماسک

بعد از اینکه خمیر گوجه فرنگی و ماست را با هم ترکیب کردید، سپس جو را به آرامی اضافه کرده و آن را با حرارت پایین گرم کنید تا کاملا در هم حل شوند و زمانی که مخلوط مواد حاصل خنک شد، آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه به همین حالت بماند، سپس صورتتان را با آب شست و شو داده و این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسکی از گوجه فرنگی

استفاده از بلغور جو به عنوان یک تمیز کننده عمیق عمل کرده و می تواند ناخالصی های موجود در منافذ پوست را از بین ببرد، همچنین ماست نیز دارای اسید لاکتیک بوده و می تواند به پاکسازی سلولهای مرده کمک نماید، در نتیجه با تمیز شدن منافذ پوست، جوش های سر سیاه محو خواهند شد.

گوجه فرنگی برای پوست های ترکیبی

مواد لازم

خمیر گوجه فرنگی : یک قاشق سوپ خوری

آووکادو له شده : یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه ماسک

مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس ترکیب حاصل را روی پوست صورتتان بمالید، اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آن را شسته و با حوله ای نرم خشک کنید، می توانید این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید.

گوجه فرنگی دارای خاصیت سفت کنندگی است و تولید روغن در پوست را متعادل خواهد کرد. آووکادو نیز به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و به دلیل مواد مغذی موجود در آن، استفاده از این ترکیب می تواند پوست را سالم نگه دارد، ضمن اینکه با تامین ویتامین C و E فرآیند سالخوردگی پوست را به تاخیر می اندازد.  جالب است بدانید که از گوجه فرنگی می توانید به عنوان ماسک سیاهی دور چشم طبیعی مورد استفاده قرار دهید.

ترکیب گوجه فرنگی برای پوست

در این مقاله شما را با ماسکهای گوجه فرنگی و تاثیرات بسیار خوب آن بر روی پوست صورتتان آشنا ساختیم امیدواریم این نوع ماسکها برای صورت شما بسیار تاثیر گذار باشد. برای آشنایی با ماسکهای بیشتر و مطالبی در مورد سلامت پوست به بخش سلامت پوست رجوع کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای معرفی پنج ماسک گوجه فرنگی و تاثیرات آن بر زیبایی بسته هستند دیدگاه برای این نوشته