دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش فعالسازی و لغو دایورت همراه اول، ایرانسل، رایتل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

امکان دایورت در تمامی خطوط و گوشی های همراه از ساده تا پیشرفته وجود دارد. تشابه این امکان در تمام گوشی ها و خطوط خبر از اهمیت انتقال تماس در شرایط خاص می دهد. در ادامه شما را با روش های فعالسازی و لغو دایورت در خطوط و گوشی های متفاوت آشنا می کنیم.

بسیاری از افراد برای رهایی از مزاحمت های گاه و بی گاه به دایورت روی می آورند. برای انتقال تماس به دیگران باید تنظیمات لازم را در گوشی انجام دهید. نحوه اجرا و لغو دایورت در خطوط ایرانسل، همراه اول و رایتل یکسان است. 

دایورت کردن تماس ها، به معنای انتقال تماس به خطوط دیگر می باشد. همه کسانی که با دنیای دیجیتال سروکار دارند لازم است با نحوه دایورت تماس ها، انتقال شارژ بین خطوط، نحوه شارژ کردن سیم کارت و یا پرداخت قبض، حذف پیامک تبلیغاتی و… آشنایی کافی را داشته باشند تا در مواقع لزوم بتوانند از این امکانات نهایت استفاده را ببرند.

فعال سازی و لغو دایورت برای سیم کارت های مختلف

عده ای برای راحت شدن از تماس های دریافتی زیاد از انتقال تماس استفاده می کنند. برای انتقال تماس باید کد دستوری #شماره مورد نظر*۲۱* را  بر روی تلفن ثابت و گوشی اجرا کنید. اگر فعال سازی دایورت را با گوشی انجام داده اید، بعد از تعویض گوشی کلیه اقدامات شما حذف می گردد و این مسئله لغو دایورت را به دنبال دارد.

کنسل کردن انتقال تماس در گوشی های آیفون

برای اجرای فعال سازی و کنسل کردن انتقال تماس از یک کد دستوری مشترک در تمام خطوط استفاده می شود. برای ماندگاری دایورت بهتر است از کد انتقال تماس بهره مند شوید.

برای دایورت تمام تماس های دریافتی دستور #شماره مورد نظر*۲۱* را شماره گیری کنید.

برای انتقال تماس ها در زمان اشغال بودن، دستور #شماره مورد نظر*۶۱* را اجرا کنید.

  •  آرون گروپس

برای دایورت تماس های پاسخ داده نشده از دستور #شماره مورد نظر*۶۲* استفاده کنید.

انتقال تماس در زمان خاموشی گوشی یا در دسترس نبودن را با دستور #شماره مورد نظر*۶۷* انجام دهید.

با انجام دستورها، اعلان دایورت تماس برای شما نمایش داده می شود و از همین طریق می توانید به تنظیمات گوشی رفته و کدها را تغییر و یا لغو دایورت را انجام دهید. هزینه های در نظر گرفته برای استفاده از دایورت از شماره ای که انتقال تماس بر روی انجام می شود و تماس ها به آن انتقال داده می شوند، دریافت می گردد.

فعالسازی دایورت در گوشی های آیفون

ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و قسمت Call Forwarding  را انتخاب کنید. در ادامه این گزینه باید روشن شود. در ناحیه Forward To، شماره ای که قرار است تماس ها به آن انتقال یابد را وارد نمایید. با خاموش کردن Call Forwarding، دایورت کنسل می شود.

فعال کردن انتقال تماس

فعالسازی و لغو دایورت

دایورت در گوشی های اندروید

به تنظیمات مراجعه کنید و گزینه Call Forwarding را از قسمت Call Forwarding انتخاب کنید. در صفحه باز شده، گزینه های انتقال تماس ظاهر می گردد. برای دایورت کلیه تماس ها گزینه Always Forward را فعال کنید. شماره را وارد و در نهایت گزینه Turn On را بزنید. بعد از گذشت چند ثانیه باید پیغامی مبنی بر انجام درست عمل دایورت دریافت کنید.

فعالسازی و لغو انتقال تماس

اگر چه دایورت کردن از ویژگی های ضروری برای موبایل نیست اما گاهی اوقات بنا به شرایط ایجاد شده و تماس های بیش از اندازه باید از این تکنیک استفاده نمایید. البته امروزه لازم است اغلب افراد با دنیای دیجیتال و هر آنچه که به این امر مرتبط است آشنایی کامل داشته باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *