دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دلیل افزایش قیمت سالانه گوشی های پرچمدار چیست؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

افزایش سالانه قیمت گوشی های پرچمدار اگر چه همیشه از افزایش قابلیت های مهمی برخوردار نیست اما در بازار موبایل امری اجتناب ناپذیر است. در ادامه دلایل افزایش قیمت گوشی های پرچمدار را بازگو کرده ایم.

زمانی که برای اولین بار صحبت از رونمایی آیفون ۱۰ با قیمت هزار دلار شد، تعدادی از منتقدین اظهار داشتند که هر چند یک گوشی جذاب و به قدر کافی هوشمند باشد، باز هم افراد حاضر نیستند برای آن هزار دلار بپردازند. از این رو گوشی های آیفون ۸ و ۸ پلاس را با قیمت معقول تر ترجیح خواهند داد.

بعد از گذشت مدت کمی از رونمایی تیم کوک اعلام کرد در هر هفته آیفون ۱۰ بیشتر از هر محصول دیگر اپل به فروش رسیده است. عرضه این محصول توسط اپل ثابت کرد که کاربران برای داشتن گوشی با قابلیت های خوب حاضرند معادل لپ تاپ هزینه کنند.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

امروزه تمام تولیدکنندگان گوشی های پرچمدار خود را با قیمت های بالا عرضه می کنند. حتی وان پلاس که به قیمت گذاری منصفانه شهرت دارد نیز مانند سامسونگ، اپل و هواوی قیمت گوشی های پرچمدار خود را افزایش داده است.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

تولیدکنندگان، بسیاری از تکنیک ها را در قطعات به کار می برند. بدنه خمیده، خود ترمیم و حساس به فشار و قطعات قابل تعویض ماژولار از جمله قابلیت هایی است که منجر به افزایش هزینه و پردازش گوشی ها شده است.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

ضمن اینکه فروش گوشی های پرچمدار و گران نسبت به گوشی های رده میانه سود بیشتری دارد. وان پلاس افزایش قیمت را معادل با افزایش کیفیت دانسته و ال جی نیز گفته که ما تمایل به گران کردن موبایل نداریم اما وقتی هزینه زیادتری برای تهیه موبایل صرف می شود، دیگر ناچار به افزایش قیمت هستیم.

  •  آرون گروپس

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

سامسونگ می داند که با افزایش قیمت میل رقبا به افزایش و گران تر کردن قیمت موبایل را سبب می شود. از این رو برای جلوگیری از این اتهام قول داده که همزمان با رونمایی گلکسی نوت ۹(پنج شنبه ۱۸ مرداد) نرخ معقولی ارائه خواهد کرد. این قیمت تقریباً معادل ۱۰۰۰ دلار است که بیشتر از قیمت ۹۵۰ دلاری گلکسی نوت ۸ است.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

تنها برندی که دست به افزایش قیمت نزده، گوگل است و هر دو نسل گوشی را با قیمت ۶۵۰ دلار ارائه کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *