دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شکست رکود بازار تبلت توسط هواوی و اپل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

چند سالی است که روند فروش تبلت از سمت کاربران دارای نرخ نزولی است. در این میان عده ای نیز تمایل به خرید رایانه های سنتی پیدا کرده اند. لطفاً با ادامه مطلب ما را دنبال بفرمایید.

گرچه مدتی است که تبلت ها نیز در فروش خود دچار رکود هستند اما دو شرکت هواوی و اپل توانسته اند تا حد زیادی این رکود را بشکنند و محصولات خود را بفروشند. تقریباً  ۱۵ فصل پی در پی، بازار تبلت در یک سراشیبی نزولی قرار گرفته است.

در سه ماهه اول ۲۰۱۸ نیز اوضاع بازار تغییری نکرده و در فروش تبلت دارای افت بوده است. طبق گزارش منتشر شده IDC، اپل و هواوی در زمینه فروش تبلت هایشان موفق بوده اند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸،  ۳۳ میلیون تبلت وارد بازار شد که نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ کاهش ۵ میلیونی داشت. اطلاعات مندرج در IDC نشان می دهد که تبلت ها در سال ۲۰۱۷ نرخ افت فروش یک رقمی را پشت سر گذاشته اند اما در سه ماهه دوم سال جاری این کاهش به دو رقم رسیده و معادل ۱۳.۵ درصد شده است.

شکست رکود بازار تبلت

 تحلیل گر ارشد IDC در این باره گفته است:« کاربران کم بودجه ترجیح می دهند به جای تبلت از رایانه های سنتی استفاده کنند. البته به لطف معرفی سرفیس گو، دستگاه های دارای سیستم عامل کروم اواس و نسخه ارزان تر آیپد پرو که احتمالاً در سال آینده معرفی می شوند، بازار دستگاه های تبدیل شونده روشن تر خواهد شد. فروش تبلت هواوی به ۷ درصد رسیده است و اپل نیز با رشد ۰.۹ درصدی توانسته ۱۱.۵ میلیون تبلت را در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ وارد بازار کند. یک سوم از تبلت های فروخته شده در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ متعلق به شرکت اپل است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *