دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش نشاط در زندگی با ۹ قدم طلایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

شاد بودن و داشتن روحیه بالا در زندگی توان و قدرت شما در برابر مقابله با مشکلات افزیش می دهد برای افزایش نشاط در زندگی راهکارهای مؤثر و ساده ای وجد دارند که شما را در این زمینه کمک می کنند در جامعه امروز بیشتر افراد از استرس و فشار روانی بالا رنج می برند.

در زندگی امروزه استرس و تنش های روانی در زندگی بیشتر افراد به چشم می خورد شاید بیشتر ما از این موضوع غافل باشیم اما بهتر است بدانید که این استرس ها می تواند تأثیرات مخربی را بر روی شما داشته باشد که از مهم ترین پیامدهای آن ایجاد یأس و نامیدی و احساساتی نظیر غم است شما می تواند برای بهبود این روند زندگی از تکنیک های کاربردی افزایش شادی و طروات در زندگی استفاده کنید که بسیار دارای اهمیت می باشند.

راهکارهای افزایش نشاط در زندگی

راهکارهای افزایش نشاط در زندگی:

برای بالا بردن سطح نشاط در زندگی باید انگیزه انجام این کار را داشته باشید افرادی که می خواهند در زندگی لحظات مفرح تری را تجربه کنند در نتیجه به راحتی می توانند تغییراتی را در زندگی و نگرش های منفی خود ایجاد کنند.

۱- کاهش اضطراب:

اضطراب از مهم ترین عواملی است که می تواند لذت زندگی را از شما سلب کند و در بالا بردن سطح نشاط در زندگی می تواند راهکاری بسیار مؤثر باشد اضطراب موجب می شود تا فعالیت ذهن شما کاهش پیدا کند و مشکلاتی را در زمینه جسمی برای شما ایجاد کند مدیریت کردن میزان استرس و اضطراب از طریق تغییر نگرش و انجام دادن فعالیت های یوگا صورت می گیرد. راه کاربری برای درمان اضطراب این است که فرد عوامل ایجاد کننده را کاهش دهد و کنترل کند.

رسیدن به نشاط در زندگی

۲- لذت بردن از زندگی:

مواردی که موجب لذت بردن شما از زندگی می شوند را به یاد بسپارید و مواردی مانع آن می شوند را شناسایی کنید از این طریق شما می توانید برنامه ریزی درست و هدفمندی در زندگی خود داشته باشید و با دنبال کردن علایق شخصی خود در زمینه های مختلف می توانید فردی شادتر در زندگی باشید.

۳- افزایش اعتماد به نفس:

برای افزایش شادی در زندگی توانایی های خود را بشناسید و با خود شناسی و افزایش اعتماد به نفس، طراوت و شادی را مهمان زندگی خود نمایید. افرادی که در زندگی دارای اعتماد به نفس بالایی هستند از زندگی آنطور که می خواهند استفاده می کنند و لذت می برند. شادابی در زندگی و افزایش نشاط همیشگی تکنیک های موثری برای شاد بودن دارند.

  •  آرون گروپس

۴- شیوه صحیح زندگی:

برای داشتن یک زندگی سالم و هدفمند برنامه ریزی تنها چیزی است که می تواند به آن نظم دهد و برای داشتن این برنامه سالم می توانید یک رژیم غذایی مناسب و سالم را داشته باشید علاوه بر آن تأمین نبازهای عاطفی از طریق مختلف از موارد دیگری است که می تواند شما را در جهت دستیابی به زندگی سالم هدایت کند.

چگونه فردی با نشاط باشیم

ورزش کردن را در برنامه روزانه خود بگنجانید افرادی که روزانه ساعات خاصی را برای ورزش کردن در نظر می گیرند افرادی دارای انگیزه و انرژی بالا هستند.

۵- خواب درست:

برای بالا بردن سطح نشاط در زندگی، خواب به میزان کافی می تواند تأثیر گذار باشد تحقیقات نشان داده است افرادی که در زندگی خوب به اندازه کافی خواب دارند و از برنامه منظم و درست ساعت خواب برخوردار هستند در طول روز با انگیزه بیشتری کارهای خود را انجام می دهند.

۶- درد و دل کردن با دوستان:

زمانی که احساس می کنید چیزی شما را آزار می دهد آن را با دوستان خود در میان بگذارید و درباره آن با آنها صحبت کنید این کار موجب می شود تا تمام افکار منفی را از ذهن خود بیرون و کمتر به آن فکر کنید. همچنین گفت و گو با دوستان می تواند موجب مشورت گرفتن از آنان شود.

۷- طنز گفتن:

تحقیقات بسیاری وجود دارند که نشان می دهند لبخند زدن حتی به صورت مصنوعی می تواند موجب افزایش نشاط در زندگی شود افرادی که در طول روز متن های خنده دار می خوانند یا لطیفه تعریف می کنند دارای انگیزه و انرژی بیشتری خواهند بود.

ورزش و نشاط در زندگی

۸- اهمیت دادن به زمان:

 افرادی که بیش از حد به زمان اهمیت می دهند دچار افسردگی می شوند حال باید دید درمان افسردگی چگونه ممکن است؟ با رهایی گذشته و کاهش تنش های ناشی از آن می توان این افسردگی را کاهش داد و موجب افزایش نشاط در زندگی شد.

افرادی که به درستی از زمان استفاده می کنند افراد موفق و شاد تری هستند این دسته از افراد کمتر به اشتباهات گذشته فکر می کنند و کمتر دچار ترس از آینده می شوند و سعی دارند تا از زمان حاضر به بهترین نحو و برای داشتن داشتن آینده ای بهتر استفاده کنند.

۹- تنهایی:

افرادی که دارای اشتغالات بالای فکری و ذهنی هستند در زندگی خود مشکلات بیشتری دارند این افراد در محیط کار و منزل فشار زیادی را تحمل می کنند بنابراین بهتر است برخی از زمان ها را به تنهایی بگذرانند تا انرژی بیشتری را کسب کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *