دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تربیت کودک ۳ ساله و نکاتی که باید در رفتار با کودکان سه ساله بدانید

  • زهره امامی
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

کودکان در سنین مختلف رفتارهای متفاوتی از خود بروز می دهند. آن ها در هر شرایطی خواسته های گوناگونی دارند و این بزرگترها هستند که باید خواسته های آن ها را با تدبیر درست مدیریت کنند.

اگر شما نیز دارای فرزند سه ساله هستید پیشنهاد می کنم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. موضوع امروز ما درمورد تربیت کودک سه ساله می باشد با ما همراه باشید.

تربیت کودک 3 ساله

تربیت کودک ۳ ساله و نکاتی که باید در رفتار با کودکان سه ساله بدانید

برای تربیت کودک سه ساله به نحو احسن بهتر است اشتباهات وی را در دفترچه ای یادداشت کنید و برای وی به خاطر کارهای پرخطر و ممنوع همچون دوچرخه سواری در خیابان شلوغ و یا ترک منزل بدون همراه قوانین خاصی وضع کنید و نتیجه انجام این اشتباهات را برایش توضیح دهید. پیشنهاد می کنیم به خاطر اشتباهات فرزندتان با وی دعوا نکنید چرا که در سن سه سالگی کودک خطاهای زیادی انجام می دهد و اگر قرار باشد با دیدن هر رفتار بدی از او دعوا راه بیندازید باید کل روز را با وی به دعوا بپردازید.

بازی کردن با کودکان

تربیت کودک سه ساله به شیوه مناسب

تربیت کودک سه ساله از جمله دغدغه های بسیاری از والدین است چرا که کودک ۳ ساله رفتارهای خاصی از خود بروز می دهد و درصد حرف شنوی او تقریبا پایین است. اگر از کودک خود انتظار انجام کاری را دارید بهتر است آن را به شکل پیشنهاد بیان کنید نه به صورت دستوری. به طور مثال بهتر است به جای آن که موقع شام به او بگویید همین الان دستهایت را بشور بگویید چرا از قبل دستهایت را نمی شوری تا هنگام شام راحت باشی؟ این طرز گفتن از لجبازی کودک کم می کند و در ضمن او نیز یاد می گیرد بعدها با دیگران دوستانه صحبت کن تا به صورت دستوری.

برخورد مناسب والدین با کودک

  •  آرون گروپس

نکته مهم دیگری که در رابطه با تربیت کودک سه ساله بهتر است برای تان بازگو کنیم این است که کودک در سن سه سالگی باید یاد بگیرد که نوبت را رعایت کند و در بازی کردن با اسباب بازی ها با دیگران شریک بشود و تا زمانی که بازی کودکی دیگر با اسباب بازی خاصی به اتمام نرسیده است کودک حق کشیدن اسباب بازی و یا گرفتن آن را از کودک دیگر ندارد.

تاثیر بازی پدر با کودک

کودک باید یاد بگیرد که انجام کارهایی که موجب آزار دیگران می شود ممنوع می باشد. این کارها شامل گاز گرفتن، قاپیدن وسایل دیگران و فرار کردن و … می شود. کودک باید بیاموزد همانطور که انجام این کارها از جانب دیگران در حق وی برایش آزار دهنده است دیگران نیز از دیدن این کارها دلخور می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *