دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

به این دلایل تردید در ازدواج را جدی بگیرید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

ازدواج از مهم ترین تصمیات در زندگی هر فرد که به کلی مسیر زندگی او را تغییر می دهد و و برای او مسیر خیر و خوشبختی را به همراه دارد و این در صورتی است که فرد تصمیم خود را در چارچوب اصولی خود انجام داده باشد و این اصول هستند که موجب تردید در ازدواج افراد می شوند.

دودلی در ازدواج از مواردی است که در بیشتر زوج ها دیده می شوند ازدواج تصمیم مهم و دشواری و این دودلی امری طبیعی خواهد بود اما اگر این دودلی به میزان بیشتری در فرد دیده شود که مانع تصمیم گیری درست در او شود مشکل ساز خواهد بود برای بر طرف کردن این دودلی راه حل های مختلفی وجود دارد که شما را در تصمیم گرفتن برای ازدواج مصمم تر خواهد کرد.

تردید در ازدواج چه علت هایی دارد

آنچه باید درباره تردید در ازدواج بدانید:

برای رویارویی با دودلی ها یا تردیدهای قبل از ازدواج باید به طور منطقی این تردیدها را بشناسید و مانع بروز آنها نشوید در برخی از موارد این تردیدها می تواند درست باشد و مانع تصمیم گیری های نادرست در شما باشید حال اینکه این تردیدها درست هستند یا نادرست را باید با تفکر بیشتر و بررسی بیشتر بشناسید.

افسردگی بعد از ازدواج می تواند ریشه در تردیدهای قبل از ازدواج داشته باشد که در برخی از موارد موجب خود درگیری فرد می شود حال این سوال ایجاد می شود که دلیل افسردگی بعد از ازدواج چیست؟ روان شناسان معتقدند افرادی که از روی تردیدی نادرست ازدواج می کنند بعد از ازدواج دچار افسردگی و ترس از تصمیم گیری خود می شوند.

دودلی در ازدواج و تصمیم گیری ازدواج نشان دهنده این است که شما برای شناخت و اطمینان به فرد مقابل نیازمند زمان بیشتر و شناخت بیشتر هستید شما می توانید این دودلی را با خانواده خود در میان بگذارید و از نظرات و تجربیات آنها در این موارد استفاده کنید.

مراجعه به مشاوران خانواده نیز می تواند در این زمینه کار ساز باشد مراجعه به مشاور یا روان شناس علت های دودلی را در شما نشان می دهد و راه حل های درست و هدفمند برای حل این تردیدها در اختیار شما قرار می دهد.

تردید کردن در ازدواج و آسیب های آن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

علت بروز تردید و نمونه هایی از آن:

حال باید دید که تردید به چه علتی در فرد رخ می دهد و در زمان تصمیم گیری قبل از ازدواج، بیشتر چه مواردی موجب ایجاد تردید در تصمیم گیری فرد می شود.

۱- تردید درباره دوست داشتن:

یکی از تردیدها در ازدواج که در بیشتر جوان ها دیده می شود تردید در دوست داشتن دو طرفه است قبل از ازدواج بیشتر شما نمی دانید که آیا طرف مقابل را دوست دارید و یا در بیشتر موارد دیده می شود که دوست داشتن بعد از ازدواج به وجود خواهد آمد؟

اگر قبل از ازدواج این تصور را نسبت به طرف مقابل دارید که می توانید با وجود این تفاهمات در کنار او آینده ای خوب بسازید تردید شما بی مورد است اما اگر علاقه ای به فرد مقابل ندارید و بر این مبنا ازدواج می کنید که این علاقه به وجود خواهد آمد باید بیشتر درباره تردید خود به شناخت و تصمیم گیری برسید.

چرا برخی در ازدواج تردید دارند

۲- تغییر فرد مقابل:

یکی از موارد تردیدها در ازدواج، این است که فردی در رابطه با رفتارهایی از طرف مقابل مشکل دارد و نمی خواهد این موارد را به او بازگو کند در نتیجه با این تردید که می تواند او را در آینده تغییر دهد سر می کند. هیچ فردی قابل تغییر نیست فقط در صورتی خود فرد تمایل به ایجاد تغییر داشته باشد فرد مقابل را با همان ویژگی بپذیرید و یا مشکلات را به او بازگو کنید.

۳- بعد از ازدواج مشکلات را حل می کنم:

دودلی دیگر زمانی ایجاد می شود که دو فرد در مواردی دچار مشکل می شوند و به هر دلیلی برای از هم پاشیده نشدن رابطه مشکلات را بازگو نمی کنند و دچار دودلی در حل آن خواهند شد. اما بیشتر این مشکلات در دوران قبل از ازدواج باید حل شوند تا به شناخت درباره آنها رسید.

تردید و ترس از ازدواج

۴- تردید در تفاهمات خانوادگی:

تفاهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی میان خانواده ها از موارد مهم دیگری است که در ازدواج باید به آن توجه کرد این موضوع و عدم تفاهم میان خانواده م تواند موجب دودلی در ازدواج شود و تصمیم شما را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *