دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با بهترین مکان های دیدنی نیشابور و اطراف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

نیشابور از شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی است و دارای بناهای تاریخی و هنری ارزشمند بسیاری است، بهترین مکان های دیدنی نیشابور دارای نمادهایی از فرهنگ و هنر هستند و آثار مهمی از هنرمندان در این شهر وجود دارد آرامگاه خیام از مهم ترین معماری های بی نظیر در این منطقه است.

شهر نیشابور علاوه بر مکان های گردشگری طبیعی و مناظر زیبا دارای دیدنی های تاریخی و فرهنگی بسیاری است بهترین مکان های دیدنی نیشابور از نظر گردشگران بناهای ویژه ای است که دارای معماری فرهنگی و هنری هستند. از دیگر مکان های تفریحی نیشابور می توان به روستاهای سر سبز اطراف با چشم انداز های بی نظیر اشاره کرد که برای گردشگران طبیعت گرد بسیار جذاب و متنوع است.

             بهترین مکان های دیدنی نیشابور و جاذبه های آن

بهترین مکان های دیدنی نیشابور:

شهر نیشابور را بیشتر گردشگران با آرامگاه خیام می شناسند این بنا از جاذبه های برجسته در این شهر است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند، نیشابور همانند خیلی از شهرهای دیگر کشور از جمله سمنان، مشهد، بجنورد، شیراز، اصفهان و … علاوه بر مکان های تاریخی، دارای مناظر طبیعی زیبایی نیز می باشد که گردشگران را جذب می نماید که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

باغرود نیشابور

آرامگاه خیام:

آرامگاه خیام مقبره ریاضی دان و ستاره شناس بزرگ تاریخ ایران است که دارای مجموعه باغ های زیبا و کتابخانه و موزه است که بسیار تماشایی می باشد، این بنا توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است.

آرامگاه خیام نیشابور

دهکده چوبی:

این منطقه گردشگری از بهترین مکان های تفریحی نیشابور است که تنها روستای چوبی با معماری امروزی در ایران محسوب می گردد، این بناها توسط معمار هنرمند حمید مجتهدی معماری شده است و برای علاقه مندان به معماری های سنتی و مدرن جذاب و تماشایی است.

  •  آرون گروپس

دهکده چوبی نیشابور

کلبه های چوبی نیشابور

معدن فیروزه نیشابور:

این معدن ارزشمند در اطراف شهر نیشابور قرار گرفته است و یک معدن عمومی می باشد که سالانه  ۴۰ تن فیروزه از سنگ های این معدن استخراج می شوند و به فروش می رسند.

معدن فیروزه نیشابور

آرامگاه عطار نیشابوری:

این آرامگاه متعلق به شیخ فریدالدین عطار از شاعران معروف و بزرگ ایرانی است و این بنا توسط انجمن ملی ایران بازسازی شده و در معماری آن از نقش های هندسی با رنگ های لاجوردی و زرد و سبز استفاده شده است.

آرامگاه عطار نیشابور

دیدنی های شهر نیشابور

آرامگاه در نیشابور

قدمگاه نیشابور

مقبره کمال الملک:

در کنار آرامگاه عطار آرامگاه کمال الملک قرار گرفته است که از هنرمندان بزرگ ایرانی در زمینه هنر نقاشی است و در زمان دولت قاجاریه شهرت ویژه داشته است. معماری این بنا نیز توسط هوشنگ سیحون صورت گرفته است.

معماری زیبا در نیشابور

آبشار گرینه:

از بهترین  دیدنی های این شهر با مناظر رویایی و ویژه می توان به این آبشار دیدنی اشاره کرد که در کنار سایر مناظر دیدنی روستا می تواند منطقه ای ویژه برای گردشگری باشد.

آبشار زیبا در نیشابور

جاذبه های دیدنی نیشابور

روستای بوژان:

این روستا در مناطق کوهپایه ای از کوه های بینالود قرار گرفته است خانه های بنا شده در این روستا دارای معماری پلکانی هستند و منظره زیبا و چشم نوازی دارند.

روستای بوژان نیشابور

افلاک نمای خیام:

این مجتمع زیبا با معماری خاص خود به عنوان یک مجتمع پژوهشی در نیشابور محسوب می شود و بزرگترین افلاک نما در خاورمیانه محسوب می شود که در نواحی اطرافی آرامگاه خیام واقع شده است.

افلاک نما در نیشابور

حال که با بهترین نقاط گردشگری نیشابور آشنا شدید، می توانید با اطمینان خاطر به این شهر زیبا و خاص سفر کنید و از تماشای مناظر دیدنی آن لذت ببرید. شما عزیزان علاقه مند همچنین می توانید برای آشنایی با دیگر شهرهای ایران و مشاهده با مناطق دیدنی هر یک به بخش ایران گردی مجله آرگا مراجعه نمایید و از بهترین و متنوع ترین مطالب ما در این رابطه دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *