دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عشق واقعی را بهتر بشناسید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

همه ما به دنبال پیدا کردن عشق در زندگی هستیم اما متاسفانه گاهی این حس را با سایر احساسات اشتباه می گیریم. اگر می خواهید نشانه های عشق را بهتر بشناسید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

رابطه ها بین افراد بر مبنای دلایل متفاوتی از سازگاری فکری، دوستی، جاذبه جنسی و عشق شکل گرفته است. بسیاری از ما با پیدا شدن نشانه هایی از دوست داشتن، گمان را بر عاشق شدن می گذاریم. حال آن که عشق واقعی چگونه است؟

عشق واقعی و نشانه های آن

حس شهوت را با عشق اشتباه نگیرید

اول اینکه عشق در یک نگاه غیر ممکن است. عده ای این حس و جاذبه جنسی که در نگاه اول رخ می دهد، عشق در نظر می گیرند. این جاذبه جنسی به طور طبیعی در افراد مختلف وجود دارد. هر چند که عشق بخشی از رابطه جنسی را نیز در بر می گیرد اما این رابطه عاشقانه با گذشت زمان ایجاد می شود و این حس جنسی است که در یک لحظه پدید می آید. این در حالی است که عشق در پی رابطه با شناخت ظاهر و باطن فرد به تکمیل خواهد رسید.

عشق دارای روند تکمیلی است

شک نکنید که رابطه بر مبنای عشق در یک لحظه و یک روز شکل نمی گیرد. این پیوند قوی عاشقانه با گذشت زمان رشد می کند و شکل می گیرد. معمولاً زمانی که در رویاها، ترس ها، امیدها و افکار شما نقاط مشترک بسیاری پیدا شود، عشق شکل گرفته است.

رابطه عاشقانه کامل است

هیچ کدام از رابطه ها کامل نیستند. به عنوان مثال شیفتگی جنسی می تواند دلیل جاذبه شود اما این بدین معنا نیست که شما عاشق فرد مورد نظر هستید. فراموش نکنید که حس جاذبه جنسی بعد از مدتی فروکش می کند و ممکن است دلزدگی از طرف مقابل داشته باشید. اگر در حین این رابطه، احساسات عاشقانه بین شما به وجود نیامده باشد، پایه های رابطه فرو خواهد ریخت.

 

نشانه های عشق

آیا عشق یکبار اتفاق می افتد؟

انسان به گونه ای آفریده شده که می تواند بارها عاشق شود. به همین خاطر بعد از مرگ شریک زندگی و یا یک شکست عشقی باز هم می توانیم به زندگی برگردیم.

  •  آرون گروپس

بخشندگی عشق

در یک رابطه عاشقانه بدون انتظار برای فرد مقابل کارهای باارزشی انجام می دهیم. شاد کردن شریک زندگی بخشی از تفریحات ماست و با شادی او بسیار شاد می گردیم.

سازش

با شکل گیری رابطه عاشقانه به شدت سازگار می شویم. برای برطرف کردن نیازهای او بی دریغ تلاش می کنیم. با این حال هیچ گاه برای برطرف کردن خواسته های او، نیازها و احساسات خود را نادیده نمی گیریم و آن ها را لگدکوب نمی سازیم. چون این رابطه دیگر عاشقانه نیست. بلکه یک سودجویی شخصی است.

وجود احساس مشترک

با ناراحت بودن طرف مقابل حس ناراحتی در وجود ما پدید می آید. با شاد بودن او نیز شاد می شویم.

پایبندی به اصول اخلاقی و وجدانی

حضور او در زندگی به گونه ای است که به اصول اخلاقی و وجدانی متعهد تر می شویم و از ما فرد بهتری می سازد.

 

عشق واقعی را بهتر بشناسید

 

احترام و مهربانی

هرگز به او بی احترامی نمی کنیم. در مقابل دیگران هیچ گاه از او انتقاد نمی کنیم. عمداً او را ناراحت نمی کنیم و …

حضور ذهنی

حتی وقتی دور از او هستیم، در ذهن ما وجود دارد. یعنی فکر ما به طور ناخودآگاه به سمت او معطوف می شود.

رابطه جنسی عمیق تر

این پیوند جنسی دیگر تنها از نظر جسمی نیست، بلکه از نظر روحی و ذهنی نیز هست. بنابراین رابطه جنسی عمیق تر شده و با ورود عشق به زندگی مقدس تر می شود.

خوشحالی از پیروزی های طرف مقابل

با موفق شدن طرف مقابل احساسی از شور و شعف در ما پدید می آید. به گونه ای که خود ما به پیروزی دست یافته ایم. این شادی و لذت خالصانه است و در آن اثری از رقابت و حسادت نیست.

احساس تنهایی در شما متوقف می شود

با عاشق شدن هیچ گاه احساس تنهایی نمی کنید و همیشه فرشته نگهبان را با فکر کردن به دیگری در کنار خود می یابید.

دعوای بدون ترس

از دعواها نگران نیستیم. چون چنین جرو بحث هایی ابداً رابطه ما را خراب نمی کند. ضمن اینکه این رنجش و ناراحتی را نمی توانیم به مدت طولانی در وجودمان نگه داریم.

 

رفتارهای عاشقانه

 

حس امنیت

در یک رابطه عاشقانه حس امنیت برقرار است و فرد مقابل چه مرد و چه زن پناهگاه مقاوم و محکمی برای رفع تمام ناراحتی و خستگی هاست.

حس دیده و شنیده شدن

در این رابطه از کمبودها و نقص های خود نگران نیستیم. چون فرد مقابل ما را با همین ویژگی ها پذیرفته و عاشقانه دوست دارد. بنابراین می توانیم خود واقعی را به او معرفی کنیم.

 

 

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *