دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه رولت خامه ای در منزل و آموزش تهیه خامه فرم گرفته

  • ندا خوشرو
  • ۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

رولت خامه ای یکی از خوشمزه ترین شیرینی های اصیل ایرانی می باشد. که برای استفاده در مهمانی های رسمی و جشن های بزرگ بسیار مناسب است. در این مطلب طرز تهیه رولت خامه ای بصورت مرحله به مرحله همراه با نکات طلایی برای شما عزیزان قرار داده شده است لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

رولت خامه ای یکی از خوشمزه ترین انواع شیرینی های ایرانی است . و معمولا مورد استقبال همه قرار می گیرد اگر شما فکر می کنید که ساخت آن در منزل بسیار سخت و زمان بر است در این مطلب همراه ما باشید تا روشی آسان را برای ساخت رولت خامه ای همراه با نکاتی برای ساخت رولت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه

  روشی آسان برای طرز تهیه رولت خامه ای

در دستور ساخت یک رولت خوشمزه و خوب در ابتدا باید مواد لازم به اندازه کافی را تهیه کرد . در این مطلب مواد لازم و آموزش تصویری چگونگی ساخت رولت خامه ای با فر و بدون فر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، بنابراین اگر شما نیز به این نوع شیرینی علاقه بسیار زیادی دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای

  • شکر : ۶ قاشق غذاخوری
  • آرد سفید : ۶ قاشق غذا خوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق غذا خوری
  • خامه : ۶۰۰ گرم که باید فرم گرفته باشد
  • تخم مرغ : ۶ عدد
  • میوه هر نوعی به دلخواه : به میزان دلخواه
  • پودر قند یا پودر پسته : به میزان دلخواه

طرز تهیه رولت خامه ای

ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید تا داغ شود. در این مرحله سفیده و زرده تخم مرغ را به خوبی و با دقت از هم جدا کنید.

رولت خامه ای بسیار خوشمزهسپس سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا سفت شود و زرده تخم مرغ را نیز به خوبی با همزن هم بزنید. وانیل و شکر را به زرده اضافه کنید و آن ها را بخوبی با شکر مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا رنگ مخلوط به صورت کرم درآید.
در مرحله بعد سفیده تخم مرغ را به مخلوط شکر و زرده اضافه کنید و بخوبی هم بزنید.

طرز پخت آسان رولت خامه ای
آرد را که بخوبی الک کرده اید به مایه رولت اضافه کنید و دوباره با همزن مایه رولت را هم بزنید تا آرد نیز به خوبی با مایه رولت مخلوط شود.

هم زدن آرد با تخم مرغ هاقالب فر را برداشته و به صورت یکنواخت ته آن را چرب کنید و اطراف قالب فر نیز باید به خوبی چرب شود . بعد از چرب شدن ته قالب فر حالا کاغذ روغنی را برداشته و در ته قالب فر قرار دهید.
حالا مایه رولت را در ته قالب فر بر روی کاغذ روغنی بریزید و حتما به خوبی سطح مایه را یکنواخت کنید. سپس قالب فر را درون فر قرار دهید. بعد از حدود ۱۵ تا ۱۷ دقیقه مایه پخته می شود و باید طلایی رنگ شود. می توان خلال یا چوب کبریت در رولت فرو کرد و اگر چیزی به خلال یا چوب کبریت نچسبید رولت آماده است و می توانید آن را از فر خارج کنید.
حوله ای مرطوب را برداشته و پهن کنید سپس قالب را از درون فر خارج کنید. نان رولت را همراه با کاغذ روغنی از قالب فر خارج کنید و روی حوله مرطوبی که قبلا آماده کرده اید قرار دهید. بعد از اینکه نان رولت به اندازه کافی سرد شد آن را به همراه کاغذ روغنی قرار گرفته در اطرافش لوله کنید و سپس باز کرده و کاغذ روغنی اطرافش را جدا کنید.

  •  آرون گروپس

برداشتن کاغذ روغنی نان رولت

در مرحله بعدی پس از سرد شدن نان رولت  خامه فرم گرفته شده را به همراه وانیل مخلوط کنید و سطح نان رولت را با این مخلوط بپوشانید و اگر قصد دارید در رولت خامه ای از میوه استفاده کنید میوه دلخواهتان را روی سطح خامه قرار دهید و دوباره نان رولت را لوله کنید و به مدت ۲ یا ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید.

خامه مالیده شده بر روی نان رولت
آموزش تصویری رولت خامه ای

بعد از اینکه رولت کاملا سرد شد آن را از یخچال خارج کنید برای تزیین روی رولت خامه ای می توانید از پودر قند و خامه و پودر پسته و ترافل و ژله رنگی و … استفاده کنید.  چون خامه درون رولت به اندازه کافی میباشد بهتر است از خامه برای تزیین روی رولت استفاده نکنید که باز هم این مورد بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد.

طرز تهیه رولت خامه ای

روش تهیه خامه فرم گرفته شده

در اینجا قصد داریم که طریقه ساخت خامه فرم گرفته شده را برای ساخت رولت خامه ای به شما آموزش دهیم. پودر قند و خامه را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت چند ساعت درون فریزر بگذارید و سپس بعد از مدت زمان سپری شده آن را از فریزر خارج کرده و با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا سفت شود توجه کنید تا زمانی باید خامه و پودر قند را هم بزنید که محل پره های همزن روی خامه بماند. در هر ۱۵۰ گرم از خامه از ۱۲۰ گرم پودر قند استفاده کنید.

آموزش تهیه رولت خامه ای بدون فر

در مطالب بالا شما عزیزان را با نحوه تهیه رولت خامه ای با فر آشنا کردیم، در ادامه مطلب به شما عزیزان روش تهیه رولت خامه ای بدون فر را نیز آموزش خواهیم داد تا در صورت در دسترس نبودن فر با این روش شیرینی مورد علاقه تان را تهیه نمایید.

مواد لازم :

  • آرد : پنجاه گرم
  • شکر : پنجاه گرم
  • تخم مرغ : دو عدد
  • بکینگ پودر : یک قاشق چای خوری
  • وانیل : نوک قاشق چای خوری
  • خامه قنادی : به میزان لازم

آموزش تهیه رولت خامه ای بدون فر

نحوه تهیه :

در روش تهیه رولت خامه ای بدون فر ابتدا تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن به خوبی هم زده سپس آرد و بکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و به مواد بیافزایید و به صورت دورانی هم بزنید.

حالا دو طرف تابه رژیمی را چرب کرده و مواد آماده شده را داخل آن ریخته سپس مواد را کاملا صاف کنید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم به مدت ده دقیقه پخته شود و طرف دیگر آن را نیز اجازه دهید چند دقیقه پخته شود ( دقت داشته باشید اگر مدت زمان زیادی بر روی حرارت باشد کیک خشک شده و نمی توانید آن را رول کنید).

در مرحله آخر حالا کیک پخته شده را رول کرده سپس داخل یک حوله نم دار قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه داخل یخچال بماند حالا آن را باز کرده و داخل آن خامه قنادی، گردو، موز و… قرار داده و به دلخواه آن را رول کنید و داخل یخچال به مدت یک ساعت بگذارید و با خامه و.. تزیین نمایید، نوش جان.

دستور تهیه رولت خامه ای بدون فر

نکاتی برای پخت بهتر رولت خامه ای

    1. نان رولت نباید خیلی زیاد پخته شود زیرا پخته شدن بیش از حد نان رولت باعث خشک شدن آن می شود.
    2. رولت خوب رولتی است که دارای قطر نازک و سطح کاملا صافی باشد.
    3. قالب فر که مورد نیاز تهیه رولت خامه ای می باشد بایستی کمی بزرگتر از اندازه رولت باشد و دارای سطحی کاملا صاف با عمق کم باشد.
    4. حوله ای که در زیر نان رولت پهن می شود حتما باید مرطوب باشد و فاقد هر گونه پرزی باشد.
    5. رولت پس از آماده شدن باید در جای خنکی قرار گیرد و بعد از اینکه کاملا سرد شد روی آن تزیین شود.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید، رولت خامه ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ایرانی می باشد. در این مطلب طرز تهیه رولت خامه ای به همراه نکاتی برای پخت بهتر را در اختیار کدبانوی ایرانی قرار داده ایم. برای دیدن طرز تهیه انواع شیرینی ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *