دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در رفتار با خانواده شوهر به این آداب توجه کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

چگونگی برخورد و رفتار با خانواده شوهر یکی از مهمترین مواردی است که تازه عروس ها و خانم های جوان باید بدانند و با رعایت اصول مهم و اساسی بهترین ارتباط را با خانواده همسر داشته باشند. برای آشنایی با این اصول و چارچوب ها تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

ارتباط برقرار کردن و نحوه برخورد با خانواده شوهر از نوع سخت ترین ارتباطات است و علت آن تفاوت ها و فاصله هایی است که در فرهنگ و آداب و رسوم دو خانواده وجود دارد برای برقراری درست و اصولی این ارتباط و نحوه برخورد با خانواده شوهر راهکاری اصولی وجود دارد که در این زمینه بسیار آگاهی دهنده می باشد و پیش از تمام این اصول باید به این نکته توجه داشته باشید که شما وارد خانواده ای می شوید که به لحاظ فکری و شیوه زندگی با شما تفاوت هایی خواهند داشت پی بردن به این تفاوت ها و نحوه برخورد اصولی با آن بسیار در این زمینه کمک کننده است.

رفتار با خانواده شوهر

نحوه صحیح رفتار با خانواده شوهر:

بیشتر مشکلاتی که در برخورد با خانواده شوهر ایجاد می شود به دلیل درک نادرست زوجین از تفاوت های خانوادگی و عدم مدیریت بحران در خانواده است و در بیشتر موارد فرد به طور بیش از حد در مقابل خانواده همسر گارد می گیرد و در برخی از موارد نیز چارچوب هایی را در این مورد رعایت نمی کند. در ادامه راهکارهای اصولی تری را در این زمینه مطالعه خواهید کرد.

داشتن حریم خصوصی:

یکی از عواملی که در زندگی دور زوج موجب دخالت های خانوادگی می شود حمایت های مالی است که خانواده شوهر سعی دارند از فرزند خود داشته باشند این عامل موجب می شود تا خانواده حساسیت بیشتری بر نحوه مخارج مالی داشته باشند نحوه خرج کردن پول یک مسئله شخصی میان شما و همسرتان است بنابراین سعی کنید این دخالت را به حداکثر برسانید.

برخورد درست با خانواده شوهر

نگهداری فرزند:

یکی دیگر از مواردی که در رفتار با خانواده شوهر باید به آن توجه کنید نگهداری فرزند توسط خانواده شوهر است این کار چندان پسندیده نمی باشد و موجب بروز اختلافی میان شما خواهد شد.  این سؤال ایجاد می شود که در این صورت مشکلاتی که با اضافه شدن فرزند به خانواده پیش می آید را چگونه بر طرف کنیم؟ شما می توانید در بیشتر موارد در نگهداری فرزند از همسر خود و والدین خودتان کمک بگیرید تا مشکلات کمتری با خانواده همسر داشته باشید.

قدر دانی از خانواده شوهر:

ارتباط میان شما و مادر شوهر یک ارتباط سخت خواهد بود سعی در بیشتر روابط او از انتقاداتش تشکر کنید تا اختلاف زیادی میان شما ایجاد نشود در مقابل انتقادات مادر شوهر جبهه گیری نکنید و به خود بقبولانید که به مرور زمان او توانایی های شما را کشف خواهد کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همراه بودن با همسر:

یکی از عواملی که می تواند به نحوه برقراری ارتباط و رفتار با خانواده همسر کمک کند همراهی با همسر است، زمانی که شما با همسر خود همراه و همدل هستید و از دعواهای زناشویی می پرهیزید، می توانید در تمام موارد این همراهی را داشته باشید و همسر شما در برقراری ارتباط مؤثر با خانواده اش به شما کمک خواهد کرد.

همراهی و همدلی همسر به نوع رفتار شما بستگی دارد و این می تواند ساده ترین پاسخ برای این سؤال زنان باشد که چگونه شوهرم را عاشق و مجذوب خود کنم؟ بنابراین به همسرتان این آگاهی را بدهید که خودتان باید درباره زندگی شخصیتان تصمیم گیری کنید.

رفتار درست با خانواده شوهر

آرام بودن:

در روابط خود با خانواده همسر سعی کنید به طور کامل آرامش خود را حفظ کنید در مواقعی که دچار عصبانیت و ناراحتی هستید ابتدا به خود تسلط پیدا کنید و بعد در رابطه با موضوع صحبت کنید و بحث را ادامه بدهید. این نگرانی که چگونه با خانواده همسر ارتباط فوق العاده ای داشته باشیم موجب ایجاد تنش و نا آرامی می شود سعی کنید در وابط با آنها خودتان باشید تا کمتر اذیت شوید.

خودباوری:

خودباوری یکی دیگر از مواردی است که در کیفیت رفتار با خانواده شوهر مؤثر می باشد افرادی که به خوبی توانایی خود را بور دارند و دارای اعتماد به نفس هستند خود را دید سایرین فردی توانمند و لایق نشان می دهند بنابراین نحوه تصور شما از خود و خودباوری بر روی این روابط تأثیر می گذارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *