دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی ملبورن و جاذبه های توریستی این شهر زیبای استرالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

شهر ملبورن در سال ۱۸۵۰ مورد هجوم افرادی قرار گرفت که در این شهر در جستجوی طلا بوده اند و این شهر را به عنوان شهر شگفت انگیز می شناسند از مکان های دیدنی ملبورنمی توان به دریا و بنادر مهم آن اشاره کرد جمعیت شهر ملبورن به دلیل وجود طلا در این منطقه رو به افزایش است.

مکان های دیدنی ملبورن با مناظر طبیعی و ساختمان های مدرن در گوشه و کنار این شهر قرار دارند این شهر به دلیل برخورداری از طلا دارای مردمانی ثروتمند است و ساختمان های معماری شده در این شهر به شکل آسمان خراش هایی هستند که از معماری ویژه ای برخوردار می باشند معماری ساختمان های این شهر به سبک ویکتوریایی است. شهرهای ملبورن و سیدنی از جمله شهرهای محبوب استرالیا به حساب می آیند.

ملبورن و طبیعت زیبا

معرفی مکان های دیدنی ملبورن استرالیا

شهر ملبورن علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای جاذبه های مدرن و امروزی بسیاری است از جمله معروف ترین بناهای مدرن و جاذبه های گردشگری ملبورن می توان به میدان فدراسیون اشاره کرد که مرکز اصلی اشهر است و دارای معماری ویکتوریایی است و فضای بی نظیری برای گردشگری خواهد بود.

میدان ملبورن استرالیا

۱-باغ گیاه‌ شناسی سلطنتی:

این باغ از مکان های دیدنی ملبورن به شمار می رود و در سال ۱۸۴۶ تأسیس شده است مساحت این باغ ۴۰ هکتار است و بیش از ۵۰ هزار گونه از گیاهان مختلف در این مجموعه دیده می شود و در این باغ قسمتی برای کودکان در نظر گرفته شده است که به روش های نوینی آنها را به باغبانی ترغیب می کند.

دیدنی های شهر ملبورن

۲-زمین کریکت ملبورن:

این مکان از استادیوم های بزرگ دنیا است که در زمان های گذشته تأسیس شده است و بازی های المپیک در آن برگزار می شود این شهر به دلیل وجود این استادیوم پایتخت ورزشی استرالیا محسوب می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی ملبورن

۳-کرانه جنوبی و مرکز هنری ملبورن:

این منطقه یکی از مکان های دیدنی ملبورن است که در کنار رودخانه یارا قرار گرفته است این تفرجگاه دارای امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی برای گردشگران است و در کنار رستوران های گردشگری و هتل های جاذبه های فرهنگی و هنری فراوانی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

مکان های گردشگری ملبورن

۴-گالری ملی ویکتوریا:

این گالری، یک گالری هنری قدیمی است و بیش از ۶۸ هزار آثار هنری در این گالری دیده می شود که به خوبی پیشینه تاریخی فرهنگ و هنر را در شهر استرالیا به نمایش می گذارد.

موزه هنر در شهر ملبورن

۵-برج یوریکا:

این برج در زمان گذشته منطقه ای زرخیز بوده است و به دلیل وجود طلا در این منطقه مورد هجوم یوریکا قرار گرفته است این برج ۹۱ طبقه و در قسمت بالایی نمای ساختمان یک تاج طلایی با مکعب شیشه ای طراحی شده است که بسیار زیبا است.

ملبورن را بیشتر بشناسید

۶-پیاده‌ روها و گذرگاه‌ های طاق دار:

این پیاده روها با معماری حذابی طراحی شده اند و زمین های آن موزاییکی است و در اطراف آن مغازه های جالب و چایخانه وجود دارد که تجربه یک روز خوب را در ختیار گردشگران قرار می دهد.

پیاده روی ملبورن

۷-موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی:

این موزه دارای معماری بی نظیر و جالبی است و نقاط برجسته ای از هنر معماری را در این شهر به نمایش گذاشته است این موزه دارای یک نمایشگاه بین المللی بی نظیر و دیدنی است.

موزه دیدنی ملبورن

از مهم ترین جاذبه های شهر ملبورن یم توان به باغ وحش های مدرن و مجهز آن اشاره کرد که برای گردشگرانی که دوست دار حیات وحش هستند بسیار جالب است و گونه های نادر و غول پیکری از حیوانات در آن دیده می شوند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *