دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاپ کورن کچاپ حرفه ای با دستور تهیه راحت در منزل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲ دی ۱۴۰۰
  • ۰

پاپ کورن یک میان وعده خوشمزه و از تنقلات محبوب و دوست داشتنی محسوب می گردد که در طعم های مختلف تهیه می گردد. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پاپ کورن کچاپ را آموزش دهیم که از محبوب ترین پاپ کورن ها می باشد.

پاپ کورن یکی از میان وعده های عالی برای جمع شدن خانواده در کنار یکدیگر می باشد. در حال حاضر پاپ کورن با طعم های مختلفی تهیه می شود. در طریقه ساخت پاپ کورن کچاپ می توانید به جای پودر گوجه از سس کچاپ استفاده کنید که در ادامه طرز تهیه پاپ کورن کچاپ را ملاحظه خواهید نمود.

ذرت یکی از مواد غذایی پرخاصیت است که در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود، علاوه بر این تهیه ذرت مکزیکی با طعم های مختلف نیز می تواند یکی از محبوب ترین روش ها برای استفاده از ذرت باشد. علاوه بر این ها از ذرت خشک شده در تهیه پاپ کورن که یکی از تنقلات محبوب کودکان است استفاده می شود.

بیشتر افراد می توانند پاپ کورن را به شیوه ساده آماده کنند اما همه ما برای خوردن پاپ کورن طعم های متفاوت را می پسندیم. برای پخت ساده پاپ کورن کافی است نمک و روغن را در قابلمه بریزید و بعد از داغ شدن روغن، ذرت را به آن اضافه کنید. هر چند وقت یک بار قابلمه را تکان دهید تا ذرت های شما به خوبی پف کنند. اما حال می خواهیم  روش تهیه پاپ کورن کچاپ را امتحان کنیم که در طرز تهیه آن پودر گوجه خشک شده و یا سس کچاپ استفاده می شود. اما قبل از آن به سراغ آموزش پاپ کورن ساده می رویم.

مواد لازم

  • ذرت
  • پودر آویشن
  • روغن
  • نمک
  • فلفل

طرز تهیه پاپ کورن ساده

۴ قاشق غذاخوری از ذرت بردارید و در تابه بریزید. حرارت در نظر گرفته برای پخت ذرت باید بالا باشد. در حد فاصل پخت ذرت، باید ماهی تابه را به سمت راست بالا ببرید تا با این کار شما ذرت ها به سمت چپ بروند و دوباره تابه را به سمت چپ بالا ببرید تا ذرت ها به سمت راست تابه بروند.

طرز تهیه پاپ کورن کچاپ

با این کار پوسته ذرت به شکل طلایی تبدیل و بر جای می ماند. شما می توانید صدای ذرت ها را از تابه بشنوید. بعد از گرم شدن ذرت، صدایی به دلیل خروج بخار آب از پوسته شنیده می شود. با این صدا ذرت ها شکفته می شوند. حرارت را با شنیدن صدا کم و تابه را مانند قبل بالا و به دو طرف حرکت دهید. درب تابه را در هنگام بو دادن ، باز نکنید. چون ذرت به سمت بیرون پرتاب می شود. وقتی دیگر صدایی نشنیدید، تهیه پاپ کورن به اتمام رسیده است.

دستور تهیه پاپ کورن کچاپ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درب تابه را بردارید و در داخل دیس بریزید. چون ممکن است حرارت بالای تابه، ذرت ها را بسوزاند. برای چسبیدن آویشن، روغن و نمک مقداری روغن در ابتدا به ذرت اضافه کنید تا این افزودنی ها نیز به ذرت بچسبند.

طرز تهیه پاپ کورن کچاپ

برای طرز تهیه پاپ کورن کچاپ از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید. می توانید این پودر گوجه را از عطاری ها تهیه کنید. همچنین می توانید تعدادی گوجه را در داخل فر خشک سازید. ضمن اینکه می توانید سس گوجه فرنگی را در داخل فر به قدری حرارت دهید تا خشک شود و به شکل پودری در آید.

طرز تهیه پاپ کورن گوجه

می توانید این پودر را در مرحله اول همراه با نمک، فلفل و روغن به ذرت بیفزایید. همچنین می توانید بعد از آماده شدن ذرت و ریختن آن در کیسه کاغذی، پودر گوجه را اضافه و هم بزنید.

پاپ کورن

آموزش تهیه پاپ کورن سرکه ای

پاپ کورن را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و علاوه بر روش هایی که در بالا با آن اشنا شدید با طعم سرکه ای نیز می توانید آن را تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد.

نکته : به منظور تهیه پاپ کورن باید حتما از ذرت خشک استفاده نماید اما در صورت داشتن بلال تازه پس از جدا کردن دانه ها،  آن را جلوی آفتاب گذاشته تا خشک شود سپس آن را تهیه کنید.

مواد لازم :

  • کره یا روغن : یک قاشق غذا خوری
  • ذرت خشک : یک استکان
  • نمک : به مقدار کافی
  • سرکه : دو قاشق غذا خوری

آموزش تهیه پاپ کورن سرکه ای

مراحل تهیه :

در روش تهیه پاپ کورن سرکه ای ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و کره یا روغن داخل آن ریخته و اجازه دهید روی حرارت ملایم ذوب شود.

حالا به آن نمک بیفزایید و به خوبی هم بزنید سپس دانه های ذرت را داخل قابلمه ریخته به گونه ای که رو هم جمع نشوند و بهتر است روغن به شکل کامل ذرت را بپوشاند سپس خوب هم زده و درب قابلمه را ببندید.

حالا در ابتدا شعله را زیاد کرده  و به محض شنیدن صدای ترکیدن اولین ذرت حرارت را کم کنید  و بعد قابلمه را تکان داد تا دانه های ذرت داخل آن حرکت کنند و حرارت به تمام جاهای ذرت برسد.

در مرحله بعدی پس از کم شدن صدای ترکیدن دانه ها حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند تا  خنک شود.

حالا مقداری از کره را ذوب کرده و به آن سرکه و نمک بیفزایید و روی پاپ کورن ها ریخته و اجازه دهید به مدت ده دقیقه داخل فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد بماند.

اگر تمایل به تهیه آن داخل قابلمه دارید از روش قابلمه ای استفاده کرده و پاپ کورن های طعم دار شدن را داخل قابلمه ریخته و درب آن را ببیندید و حرارت را کم کرده سپس قابلمه را مدام تکان دارد و پس از زمان ده دقیقه از روی حرارت بردارید، نوش جان.

روش تهیه پاپ کورن سرکه ای

امیدواریم از طرز تهیه پاپ کورن کچاپ لذت برده باشید. ضمن اینکه بتوانید پاپ کورن را با طعم های دلخواه و مطلوب تهیه و نوش جان بفرمایید، جهت مشاهده دستور تهیه انواع پاپ کورن می توانید روی لنک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *